Vegatopia Forum

Spanje

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Spanje
« Reactie #40 Gepost op: 15 januari 2006, 20:00:01 »
Helaas ben ik hier te kort om alle leuke restaurantjes uit te proberen, aan Chez Pomme kom ik niet meer toe helaas. Maar bedankt voor de tip! Vanmiddag gelunched bij Al Natural, ook een heel lekker en mooi, bijna helemaal vegetarisch restaurantje, vlak bij het Prado. De keuze is immens, ze hebben op de achterste pagina ook nog wat vlees/visgerechten met de vermelding in rode letters dat voor deze gerechten andere pannen worden gebruikt :)
Het eten was er iets minder van kwaliteit: een de spinazie/champignontaart was heel goed van smaak maar het bladerdeeg was vreselijk zompig. H. had een hele lekkere salade met heel veel avocado en fruit. Vegan is hier in Madrid iets lastiger dan vegetarisch maar er zijn tot nu toe altijd wel een paar vegan gerechten op de kaart aanwezig.

Edit:

Al Natural
Calle Zorrilla 11
Dicht bij het Prado, metro Banque

Gemiddelde prijs voorgerecht, hoofdgerecht en wijn: 15-20 euro
Iets hoger "alternatief"gehalte van de kaart, gerechten wat meer recht toe, recht aan. Kwaliteit is aardig en ik kom hier zeker terug, maar ik zou een vleeseter hier niet zo snel mee naar toe nemen. Deels omdat ik het eten hier niet zo geweldig vond als bij Estragon, deels omdat er ook vlees geserveerd wordt en die vleeseter dan misschien toch vlees bestelt en ik alsnog tegen dood beest op tafel aan zit te kijken...
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2006, 23:02:05 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #41 Gepost op: 22 januari 2006, 13:26:53 »
een tapasbar met een beetje uitgebreide selectie heeft best een aantal vegetarsiche dingen: gazpacho, tortilla espagnol (met aardappel), aubergine gerechten, patatas bravas (pittige saus), patatas con aillo (ik weet niet hoe je het schrijft helaas, maar ik bedoel dus met knoflook), champignons met knoflook, salades uit de vitrine...

ik zou wel even kijken van te voren, want er zijn ook tapasbars waar ze alleen vis en vlees dingen hebben.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Spanje
« Reactie #42 Gepost op: 22 januari 2006, 15:27:33 »
Ik heb een keer patatas bravas gehad in Spanje waarvan ik de saus heel vreemd vond smaken, alsof er vleesjus in zat. Dat was een beetje jammer.
Wat me in Madrid op viel was dat er in tapasbars nauwelijks aioli te krijgen was.
,,,,فلافل

Pieter B

Re:andalusia
« Reactie #43 Gepost op: 29 januari 2006, 22:53:25 »
Citaat


 In Malaga ben ik niet echt een vegetarisch restaurant tegengekomen, het is er vrij toeristisch , dus je vindt altijd wel wat. Er is in het centrum ook een grote El Corte Ingles (Spaanse supermarkt) gelegen, waar je verschillende vleesvervangers en sojaspullen vindt.

Er zijn toch minstens twee echte vegetarische restuarants midden in het toeristische centrum van Malaga; eentje op de Plaza de la Merced (zelfde kant als geboortehuis van Picasso) en eentje honderd meter voorbij de ingang van de Alcazaba (= het Moorse fort).

Dee

Re:Spanje
« Reactie #44 Gepost op: 11 maart 2006, 19:30:29 »
Weet er iemand een goed hotel in de buurt van Las Ramblas (Barcelona dus  ;) ). Proper, met internettoegang en airco graag.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Spanje
« Reactie #45 Gepost op: 13 maart 2006, 11:37:47 »
Weet er iemand een goed hotel in de buurt van Las Ramblas (Barcelona dus  ;) ). Proper, met internettoegang en airco graag.

Ik vind de hotels die op de Ramblas zijn gelegen niet zo geweldig proper enzo... Het beste hotel waar ik ooit in Barcelona heb verbleven is Mariano Cubi.

www.aparthotel-marianocubi.com

Het ligt niet vlakbij de Ramblas, maar met het openbaar vervoer is het zeker geen probleem. Er ligt een metrostation vlakbij...
Mja hangt er natuurlijk ook vanaf wat je budget is...

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Spanje
« Reactie #46 Gepost op: 06 april 2006, 10:47:09 »
Wij zijn net terug uit Barcelona waar we 5 dagen geweest zijn. Was geweldig!

We hadden een apartement in El Borne een ontzettend leuke (hippe) wijk met heel veel leuke winkels en restaurants (Apartement Decimononico, niet goedkoop, maar wel heel erg leuk met prima keuken waar je goed kunt koken decimononico.com).
We konden elke avond 'om de hoek' eten, er waren zo veel leuke tentjes dat we niet eens alles hebben kunnen proberen. Deze restaurants zijn helemaal niet compleet vega, maar ik kon er wel prima eten. Ook niet heel goedkoop, maar zeker betaalbaar. En we zaten elke avond tussen de locals en dat vinden wij altijd een goed teken.

Salero (Calle rec 60)
Het interieur is compleet wit en dat ziet er erg bijzonder uit. De kaart is klein en afwisselend en heerlijk! Ik at de heerlijkste tempura ooit, met rijst met kokos. Echt een aanrader. Reserveren is overigens ook aan te raden. We werden naar onze smaak wel iets te snel bediend: een minuut nadat de wijn en het brood op tafel stonden, kwamen de borden met eten al!

Santa Maria (Comerc 17)
Een modern tapasrestaurant met een jonge kok die haute cuisine tapas maakt. Zeer creatief en erg lekker. Het was even puzzelen met de (handgeschreven, spaanse) kaart maar met wat uitleg van de lieve bediening kon ik een heerlijk en verrassend vega maal bestellen.

Origens 99.9% (Carrer Vidrieria 6-8)
Traditionele Catalaanse gerechten (allemaal op tapasformaat) in een modern jasje. Wij vonden het erg leuk om 'echt' Catalaans te eten in een modern tentje. Naast het restaurant zit een winkeltje waar je veel van de producten ook kunt kopen. De bediening was hier heel aardig en de toetjes ook erg erg lekker.

La taverna del Born (Passeig del Born 27-29)
Heeft een leuk terras en tapas in soorten en maten. Niet heel veel vega, maar wel een leuk adres om tussen de spanjaarden tapas te eten.

Naas La taverna del Born zit Sandwich & Friends. Vonden wij niet zo'n leuke tent (arrogante, onpersoonlijke bediening), maar de broodjes zijn er lekker. Ze hebben opgerolde tosties met heerlijke vullingen.

Ontbijten kun je goed doen bij Tutto Cafe (Via Laietiana 41, niet in El Borne). Ze hebben heel veel soorten koffie en thee en lekkere broodjes.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #47 Gepost op: 01 mei 2006, 12:46:21 »
Ik ga in juni naar Girona/Gerona (in Catalonie). Iemand nog tips? :)
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Dee

Re:Spanje
« Reactie #48 Gepost op: 08 mei 2006, 19:20:00 »
Spanje is tegenwoordig erg goed te doen! Ontzettend lekker gegeten en uiteraard ook -en vooral- gedronken op Las Ramlas.

langnek

Re:Spanje
« Reactie #49 Gepost op: 09 mei 2006, 01:11:10 »
In Barcelona zitten een hoop goede restaurants, al weet ik zogauw geen namen! ;)

sinner

eten in galicie
« Reactie #50 Gepost op: 22 mei 2006, 21:35:00 »
kan iemand mij vertellen hoe het vega eten in galicie (spanje) is?

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:eten in galicie
« Reactie #51 Gepost op: 22 mei 2006, 22:15:46 »
Mijn ervaringen met Spanje zijn heel verschillend, in grote plaatsen kun je makkelijk terecht in een vegetarisch restaurant, maar in kleine plaatsen is het vaak moeilijk.

Het ligt er natuurlijk aan op welk soort vakantie je gaat (backpacken/hotel/appartement). Als je zelf kunt koken zijn er niet veel problemen, maar als je afhankelijk bent van de keukenkwaliteiten van een ander dan moet je het net treffen.  ;D

Als je Spaans spreekt helpt dat een stuk, zo nee dan zijn onderstaande zinnen (met dank aan Jan) erg handig:


# Yo soy vegetariano/a  - I am vegetarian (depending on the speaker's gender)
# Yo no como carne, puerco, o pollo. - I do not eat meat, pork or chicken
# Yo como (no como) huevos, leche, o queso. - I do (do not) eat eggs, milk or cheese
# No, no quiero ningun pescado. - No, I don't want any fish
# Yo amo a los animales, por eso no los como - I love animals so I don't eat them
# Mi comida sabe mejor que la tuya. - My food tastes better than the one you're eating
# ¡Esta comida está deliciosa! - This food is delicious!
# Esta comida es saludable. - This food is healthy.
# Si hay carne en cualquier cantidad en mi comida, no lo puedo comer. ¡Eso incluye Jamón en pedacitos en mi sopa o ensalada! - If there is any meat whatsoever in my food, I cannot eat it. That includes little pieces of ham in my soup or salad!
# Qué platos tiene sin carne o pescado? - What dishes do you have without meat or fish?

Voor restaurant-tips: zoek via http://www.restaurantesvegetarianos.es/

Wanneer ga je op vakantie?
Alvast heel veel plezier!  :)
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2006, 22:16:10 door Wildflower »
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Gwennepen

Re:Spanje
« Reactie #52 Gepost op: 28 mei 2006, 22:05:56 »
Ik ben net terug van Menorca met een paar kilo extra bagage...op m,n heupen.Ik had niet verwacht dat er zoveel keus zou zijn.Ze hebben daar in alle gelegenheden heerlijke vegetarische dingetjes zoals groente lasagne,vegapaella,spaghetti met een heel lekker champignonsaus en kaas,Chinees heb ik ook nog op dat was champignons met bamboe in een soort sojasaus.Maar het allerlekkerst was een bord met gegrilde groenten van het seizoen met een mediterraan tomatensausje erbij.Dat restaurant heet Sa Quadra en zit in Cala Santandria naast het appartement waar we zaten.Jai had daar geitenkaas met appel en walnoten en walnotenolie.Dat extra gewicht kwam trouwens ook van de drank hoor.De komende weken moeten we echt met z,n tweeen even afkicken van alles ;)O ja boodschappen daar doen was echt heel duur 4 vegaschijven van Linda mcCartney kosten 5 euro 15.Dus je kan net zo goed uit eten gaan,maakt nauwelijks iets uit(ooooh zo lui als ik ben) ::)

Eilandje

Re:Spanje
« Reactie #53 Gepost op: 27 september 2006, 19:41:12 »
Mijn vriend en ik zijn sinds gisterenavond terug van vier heerlijke dagen Barcelona.  Was heel erg leuk, van die vier dagen vielen er drie samen met het jaarlijkse vier dagen durende Festes de la Mercè.  Dat is het grootse jaarfeest in Barcelona ter ere van de patrones van de stad, om de zomer uit te luiden, en dan zijn er overal in de stad muziek- en dansoptredens, straattheater, kraampjes en marktjes, optochten met reuzen, enz.  

Dankzij o.a. dit forum vertrok ik naar daar met een lijstje restauranttips en dus hebben we er enkele keren erg goed gegeten.  Vandaar dat ik ook maar even verslag kom uitbrengen, voor de volgenden die hier terechtkomen op zoek naar vegetarisch eten in Barcelona :)

De eerste avond aten we in Restaurante Vegetariano Oriental.  De inrichting vonden we niet erg gezellig, maar het eten was erg lekker.  Het was een buffet en we mochten eten zoveel we wilden, dus mijn vriend had achteraf buikpijn van teveel te eten ;)  mijn versgeperst appelsapje was ook erg jammie, mijn vriend mopperde wel een beetje omdat er geen alcoholische dranken te krijgen waren.

De dag erop ontbeten we in het hotel, was ook weer een enorm en erg lekker buffet en we hadden eerst uitgeslapen, dus toen hebben we de lunch maar overgeslagen.  Wel aten we in de late namiddag nog ergens een paar tapas (ergens aan de waterkant, maar vraag me niet waar precies) maar de ober was zeer onprofessioneel en goot o.a. een glas bier over mijn handtas, de tapas lieten erg lang op zich wachten en uiteindelijk kregen we te horen dat er maar één gerechtje nog voorradig was van de drie die we besteld hadden.  Die avond aten we in de Juicy Jones.  Ik heb trouwens ontdekt dat er twee Juicy Jones zijn.  Wij aten in de Juicy Jones in de C. Cardenal Castanas.  Mijn vriend begon met een slaatje en ik met soep, daarna allebei de thali en dan allebei nog een lekker dessertje.  En dat voor slechts 7,75 EUR.  Dit is echt een aanrader!!

De dag erop ontbeten we bij Starbucks op La Rambla, dat is een afrader!  Heel duur en een zeer arrogante en onbeleefde bediening (het was er ook vreselijk druk, het duurde een eeuwigheid vooraleer we onze koffie hadden).  ’s Middags aten we Moaz Falafel, dat was dan weer wel leuk en zeker zijn geld waard.  ’s Avond wou mijn vriend graag ergens gaan waar ze ook vlees serveren (hij is geen vegetariër, hij eet hier thuis wel altijd mee vegetarisch maar op restaurant of op zijn werk eet hij graag eens een stukje vlees).  Op http://www.sincarne.net/ had ik het adres gevonden van een Libanees restaurant: Al-Whaha Detalles del Restaurant.  Ik koos het Festin Vegetal, maar dat was allesbehalve reclame voor de Libanese keuken (vlak naast mijn werk zit ook een Libanees en zijn eten vind ik super, maar dit was gewoon jakkie), ik kreeg gewoon een bord met een heel klein beetje groenten, twee bolletjes falafel, en vooral heel veel smaakloze saus.  En dan kost dan 10,50 EUR.  De bediening was ook niet echt super, men sprak er geen Engels en er werd ongelooflijk veel gerookt.  Ook al geen aanrader dus.

De dag erop ontbeten we ergens anders, ik weet niet meer waar, maar niks speciaal.  Die middag aten we nog eens tapas op een terrasje, was erg lekker, maar eigenlijk veel te duur voor wat het is (toch als je vergelijkt met de Juicy Jones).

Conclusie: de Juicy Jones is zeker een aanrader, Restaurante Vegetariano Oriental ook als je niet teveel naar het decor kijkt :D

Odi_77

Re:Spanje
« Reactie #54 Gepost op: 26 oktober 2006, 10:40:12 »
Heb een tijd geleden (Dec. 2004) de streek van Castillie doorkruist en had toch wel verschillende ervaringen met vegetarisch eten.
Had in Segovia in een erg leuk vegetarisch restaurantje gegeten in een smal straatje niet ver van de Alcazar burcht, weet niet meer wat het was, maar het was lekker, net als de wijn  :D
Daarna in La Granja geweest, een uur rondgelopen om iets te vinden waar ze vegetarische gerechten hadden, maar helaas.
Toen maar ergens een salade besteld (sin carne, sin pescado), bleek dat tonijn ook tot de groenten behoorde...
Dat is wel jammer opzich. In Salamanca ook moeten zoeken naar een betaalbaar iets met vegetarisch eten en uiteindelijk worden het dan maar tapas. Lekker en goedkoop, geen problemen mee.
In Valladolid ook weer heerlijk gegeten in een normaal goedkoop restaurantje, was wel maar 1 vegetarisch gerecht, maar ok, we mogen niet klagen...
Denk wel dat er in Nederland iets meer keuze is qua vegetarisch eten in restaurants en was ook blij om thuis weer in de keuken m'n eigen gerechten te kunnen bereiden.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #55 Gepost op: 11 november 2006, 13:06:31 »
Die 1e dag ben ik dus gaan eten bij Self Naturista C/Santa Anna 11-17 nabij de Ramblas. Het is een soort vegetarische mensa, heel ongezellig, maar wel okee eten (dat je zelf moet opwarmen) Niet duur, hoewel ik op andere plekken in Barcelona voor het zelfde geld gezelliger heb gegeten.

Ik ben er twee keer geweest. Een erg aardige, lieve meneer hielp me en herkende me zelfs de tweede keer :).
Ik vond het eten lekker, maar het interieur is lachwekkend (jaren '70 kantine).Voor een romantisch dinertje of gezellig onderonsje hoef je hier niet naar toe (ik was er alleen).
Eet gezond & eet taartjes

mirrie

Re:Spanje
« Reactie #56 Gepost op: 13 november 2006, 16:46:39 »
Daar heb ik volgens mij ook een keer gegeten. Zo raar dat zelf opwarmen. Zeker als je allemaal gefrituurde hapjes hebt. Die worden niet lekkerder van even in de magnetron.

Iemand ook bij Comme Bio gegeten? Echt lekker daar.

blauw

Re:Spanje
« Reactie #57 Gepost op: 29 november 2006, 23:51:19 »
Ik heb in Madrid gewoond en ga er dit jaar oud en nieuw vieren :D Vegetarisch is lastiger dan hier in Nederland, maar het is zeker wel mogelijk. Madrid heeft een aantal geweldige vegetarische restaurants en de meeste tapasbars hebben ook genoeg keuze.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #58 Gepost op: 05 december 2006, 17:12:45 »
Deze Kerst ga ik aan de Costa Blanca doorbrengen. We zitten in Benidorm (ja echt  ;D) maar eerdere ervaringen met uit eten gaan buiten Kersttijd zijn niet echt positief.  :(
Wie weet er een restaurant in Benidorm waar je tenminste 1 vegetarisch hoofdgerecht kunt krijgen? Heb het halve internet al afgespeurd, maar zonder succes...

"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Spanje
« Reactie #59 Gepost op: 05 december 2006, 17:45:25 »
Ben nooit in Benidorm geweest, maar google breng mij op:
http://www.centrictravel.com/hogwarts/ tent die zegt een veggie curry en risotto te hebben
Deze 3 Engelse tenten zeggen veggie eten te hebben (zit je wel ws tussen vage Engelse gasten, en echt heel gelukkig wordt je er vast niet van, maar goed)
http://www.realbenidorm.net/stjamestavern_menu.html http://www.realbenidorm.net/oscars_home.html
http://www.realbenidorm.net/queenvic_menu.html
Deze ziet er eigenlijk niet echt verkeerd uit: http://www.realbenidorm.net/queens_vegetarian.html
En dan kun je wellicht ook nog wel eens terecht bij een Indier (in de lokale goude gids kijken) en bij een pizzeria?

,,,,فلافل