Vegatopia Forum

Frankrijk

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Frankrijk
« Reactie #40 Gepost op: 15 juni 2006, 14:54:56 »


Is het gek / de bedoeling / mogelijk om daar alleen maar te dineren (dus zonder overnachting)? Het diner klinkt erg goed!

Een B&b mag geen maaltijden serveren aan passanten, alleen aan gasten die er overnachten.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #41 Gepost op: 25 juli 2006, 01:07:01 »
ben ook vorige week in de bourgogne geweest. bij de carrefour hadden ze drie of vier verschillende sojaburgers en verder hebben ze veel verschillende kaasburgers (als je dat eet). ze hebben ook veel verschillende vegetarische soepen in een pak, wel 20 combinaties!

marleenvanh

Re:Frankrijk
« Reactie #42 Gepost op: 06 maart 2007, 21:13:26 »
Hallo. Ik zit momenteel (voor 7 weken voorlopig) in de Dordogne (vlakbij Thiviers = tussen Limoges en Périgueux). Hier is het ook behelpen in de supermarkt. Af en toe is er een vegetarisch bereide kaas te vinden, maar ze hebben hier gelukkig wel een overvloed aan paddestoelen (vers in het seizoen en anders diepvries of gedroogd), noten, peulvruchten e.d. Ik kom eigenlijk nooit bij de Carrefour, maar zal daar toch eens gaan kijken als we de eerstvolgende keer weer in Périgueux zijn want daar in de buurt (Boulazac) zit een flinke grote, dus kans op veggieburgers enzo!
Dank voor de tip en groeten,
Marleen

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Frankrijk
« Reactie #43 Gepost op: 06 maart 2007, 22:01:12 »
Bij de Carrefour hebben ze burgers en (lekkere!) sojayoghurt van het merk Sojasun. Bij een of andere Aldi-achtige supermarkt vond ik zelfs een vegan burger.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

brenda_lelie

Re:Frankrijk
« Reactie #44 Gepost op: 29 juli 2007, 21:29:22 »
Net terug van drie weekjes kamperen in Frankrijk. We zaten op de prachtige "camping" Micoulaux (http://micoulaux.free.fr) in de Ardeche. Prachtige kampeerplekken en je kunt als je wilt ook bij haar mee-eten. Ook heel lekker vegetarisch! Veganistisch zal vast ook wel kunnen want ze vind het altijd erg leuk om iets creatiefs te verzinnen voor iemand met een dieet. Sowieso superaardige vrouw die daar de boel runt. Niets was haar te veel maar toch voelde we er ons heel vrij. Superlieve hondjes ook (Schapendoezen). Je moet ook wel een beetje van honden houden, want zij heeft er drie en er komen ook veel gasten met honden.
Aanrader voor mensen die van natuur (wandelen) houden, ook een leuk dorpje op 5 km.
Je kunt trouwens ook een kamer bij haar binnen huren als je niet van kamperen houdt.

Helaas bleek de geheugenkaart van de camera raar te doen toen we de foto's probeerde over te zetten op de pc. Geen foto's dus :(
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2007, 21:33:05 door brenda_lelie »

brenda_lelie

Re:Frankrijk
« Reactie #45 Gepost op: 30 juli 2007, 22:15:09 »
Op magische wijze hebben we toch de foto's van de geheugenkaart kunnen halen  :cheer:
Dit is wel een foto die onze vakantie goed samenvat

Meer foto's hier
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2007, 22:17:51 door brenda_lelie »

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #46 Gepost op: 31 juli 2007, 19:30:42 »
Fijn dat de foto's er toch nog zijn en, wow, wat ziet het er mooi uit!
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2007, 19:31:16 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #47 Gepost op: 30 augustus 2007, 22:11:13 »
http://www.guardian.co.uk/travel/2007/aug/30/travelfoodanddrink.france

Vive la veggie-lution
If you want B&Bs in France without the bacon, Louise Tickle finds that many are in the hands of the English.


Le Gaudin, Normandy http://www.legaudin.co.uk/
Jardin du Segala, Lot http://www.jardin-segala.com/
L'Arc En Ciel, Brittany http://www.vegetarianfrance.com/
Tondes, Tarn-et-Garonne http://www.sawdays.co.uk/
Les Chambres Vertes at Le Clos de la Chartrie, Loir-et-Cher http://www.chambresvertes.net/en
Janie's Place, Charente http://www.janiesplace.com/

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Frankrijk
« Reactie #48 Gepost op: 01 september 2007, 10:26:38 »
Die le Gaudin ziet er fijn uit, tot ik bij t sample menu kwam, sinds wanneer zijn duck en scallops veggie  ???  :P
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #49 Gepost op: 03 september 2007, 16:33:22 »
Het artikel ging ook niet over vega B&B's, maar over veggie-friendly.

Citaat
Veggie friendly, can cater for vegans

The table d'hote at Le Gaudin isn't specifically vegetarian, but if guests explain that they don't eat anything with a face, then the entire four-course meal served to everyone staying that evening will arrive sans eyes, nose and mouth. Owner Clive's cooking is so delicious that it's unlikely any non-veggies will miss chomping down their usual meaty fare.

We ate a deeply flavoursome caramelised onion tart starter; followed by tomato, feta and artichoke filo pastry pie; a fine selection of local cheeses; and carpaccio of pineapple doused in a light syrup.

« Laatst bewerkt op: 03 september 2007, 16:34:30 door Hizikigrrrl »

rozemarijn

Re:Frankrijk
« Reactie #50 Gepost op: 15 december 2007, 23:03:24 »
Ik vond Frankrijk een draak van een land voor vegi's.
Er was helemaal niets op de menu voor mij. Zelf geen kaaskroketten :(
Ik kreeg dan een hoop rauwe groenten (type delicatese voor konijnen)
En de eigenaar was zo lomp "ja ik snap da ni hoor vegitariers, ik rijd paard en nadien eet ik het op hoor"
Ik heb maar niets gezegd  :-X

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #51 Gepost op: 16 december 2007, 00:05:00 »

En de eigenaar was zo lomp "ja ik snap da ni hoor vegitariers, ik rijd paard en nadien eet ik het op hoor"


Nou, dat wordt een dure hobby dan.

rozemarijn

Re:Frankrijk
« Reactie #52 Gepost op: 16 december 2007, 16:15:49 »
 ;D Ja wreed he
Hij was echt aan t doen of ik den alien was (en niet hij)
Ik snap da ni zeh. Eerst een dier graag zien en nadien het op u bord zien liggen met een klak mayonnaise ernaast....
Da gaat er ni goed in bij mij

suzangel

Re:kamperen in Frankrijk
« Reactie #53 Gepost op: 29 februari 2008, 17:13:49 »
Vol verbazing lees ik de reacties. In alle grote supermarches vinden we meer vegetarische zaken dan in Nederland. Sterker nog, als we in de buurt van Frankrijk zijn, in Belgie bijv. dan rijden we even naar Frankrijk om daar bij Cora of LeClerc wat zaken te halen die er bij ons in Nederland nergens zijn.
<BR>
<BR>Restaurants: niet elk, maar wel behoorlijk wat leuke zaakjes hebben de nodige vegetarische leuke zaken op de menukaart staan. Je komt er echt verder dan aleen de pizzeria's
<BR>

Beste Max,
Heb je ervaring met vegetarische gerechten die je kunt bestellen waar geen, dierlijk gestremde, kaas in is verwerkt? Kun je me wat tips geven?
Bij voorbaat dank! ???

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #54 Gepost op: 29 februari 2008, 17:54:51 »
Hallo Suzangel,

Je reageert op een post uit 2001, van iemand die bovendien niet meer actief is op dit forum. Grote kans dat je dus geen reactie krijgt.

suzangel

Re:Frankrijk
« Reactie #55 Gepost op: 29 februari 2008, 20:36:04 »
Hallo Suzangel,

Je reageert op een post uit 2001, van iemand die bovendien niet meer actief is op dit forum. Grote kans dat je dus geen reactie krijgt.

Jammer, maar misschien dat iemand anders een antwoord op mijn vraag weet?????

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Frankrijk
« Reactie #56 Gepost op: 29 februari 2008, 22:47:18 »
Je wilt dus vegetarisch eten zonder dierlijk gestremde kaas in Frankrijk?
En ga je naar een specifieke plek. En het mag dus wel zonder kaas zijn?
Crepes met spinazie zijn een idee.
Ratatouille.
Pasta.
Gebakken paddestoelen al dan niet met omelet
Salade
Haricotverts

Eh, van alles kun je krijgen als ze t willen maken.
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2008, 23:05:27 door Selly »
,,,,فلافل

suzangel

Re:Frankrijk
« Reactie #57 Gepost op: 01 maart 2008, 10:20:57 »
Je wilt dus vegetarisch eten zonder dierlijk gestremde kaas in Frankrijk?
En ga je naar een specifieke plek. En het mag dus wel zonder kaas zijn?
Crepes met spinazie zijn een idee.
Ratatouille.
Pasta.
Gebakken paddestoelen al dan niet met omelet
Salade
Haricotverts

Eh, van alles kun je krijgen als ze t willen maken.

Bedankt. Ja het mag zonder kaas zijn, maar ik zou heel  graag willen weten of er, en zo ja welke Franse kazen vegetarisch gestremd zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Frankrijk
« Reactie #58 Gepost op: 01 maart 2008, 23:36:31 »
Ah zo. Ik denk dat dat lastig gaat worden. Fransen zijn vaak trots op hun traditioneel gemaakte kazen, en dat is vaak juist met niet-veggie stremsel.
,,,,فلافل

esthers

Re:Frankrijk
« Reactie #59 Gepost op: 03 juni 2008, 20:56:46 »
hoi, ik woon in Frankrijk, kan ik je misschien behulpzaam zijn?