Vegatopia Forum

Frankrijk

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Frankrijk
« Gepost op: 01 juli 2001, 13:15:00 »
Deze zomer gaat mijn vege-nichtje (13j) mee kamperen.Ikzelf ben ook vege maar zij is nogal gewoon om vleesvervangers te eten.Noten en bonen lust ze niet.Vleesvervangers zijn nog een rariteit in la douce france...Tips?
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2003, 12:25:15 door Sander »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
kamperen in Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 01 juli 2001, 14:32:00 »
Bij natuurvoedingswinkels heb je pakken met een soort meel waarvan je zelf vega-burgers kunt maken. Er handig voor op de camping. Water toevoegen, kneden, plat slaan en klaar is je burger. Smaak is een beetje moewah... maar tis best te eten. Merk weet ik zo niet uit m'n hoofd. Molenaartje? Joannusmolen?
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
kamperen in Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2001, 18:53:00 »
Ik heb ze weleens zien liggen in een supermarche, van die ouderwetse vega burgers, maar ja... ze waren er dus wel.
Niet onder het mom 'vega' maar zoiets van weinig cholesterol.
Za Zemiata!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
kamperen in Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2001, 11:15:00 »

Twee weken salades, brood en fruit eten is best goed te doen, vooral wanneer je van salades, brood en fruit houdt

Ik ben in ieder geval in 1999 in Zuid Frankrijk geweest (vlak bij Montpellier), en qua uit eten kom je als vegetarier niet verder dan junkfood-achtige zaken.
“it's strange how life makes sense in time...”

Max van Hofweegen

kamperen in Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2001, 11:16:00 »
Vol verbazing lees ik de reacties. In alle grote supermarches vinden we meer vegetarische zaken dan in Nederland. Sterker nog, als we in de buurt van Frankrijk zijn, in Belgie bijv. dan rijden we even naar Frankrijk om daar bij Cora of LeClerc wat zaken te halen die er bij ons in Nederland nergens zijn.

Restaurants: niet elk, maar wel behoorlijk wat leuke zaakjes hebben de nodige vegetarische leuke zaken op de menukaart staan. Je komt er echt verder dan aleen de pizzeria's

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
lekker gegeten in Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2001, 09:52:00 »
Ik was vorige week een paar dagen in Frankrijk en ontdekte daar een overheerlijk vegetarisch restaurant.  Het hoort bij Hotel Des Fleurs in het plaatsje Bourboule. Dat ligt in de Auvergne (vulkanengebied, ca.50 km onder Clermont Ferand). Het wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Alleszins de moeite waard

Offline Nick

  • ****
  • 578
kamperen in Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: 06 september 2001, 15:44:00 »
Ik ben ondertussen terug en ik moet zeggen dat het heel erg meeviel.In grootwarenhuis Géant vonden we vegeburgers :3 smaken + lekker.Verder konden we makkelijk lekker eten op restaurant.Salades maar ook warme groenten.Nu ik sedert kort ook geen vis meer eet vind ik het hier ,in Brugge,veel moeilijker om eens lekker te gaan eten.Vooral s'avonds,maar dat is voer voor een ander forum zeker?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
kamperen in Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: 06 september 2001, 15:57:00 »
Quote:

Op 2001-09-06 15:44, schreef annick:
Nu ik sedert kort ook geen vis meer eet vind ik het hier ,in Brugge,veel moeilijker om eens lekker te gaan eten.



Nou, mocht je restaurants tegenkomen waar je ook 's avonds vegetarisch kan eten en die nog niet in de Vegatopia Restaurantgids staan, voeg ze dan aub toe als je wilt.

Want dat je 's avonds in Brugge als vegetarier zeer moeilijk aan de bak komt heb ik ook al eens gemerkt
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Nick

  • ****
  • 578
La source et la sorcière
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2002, 17:50:00 »
Ik was vorige week in la douce france, daardoor + gecrashte pc was ik hier een tijdje niet. Nu, 't was daar veel beter dus niet getreurd of juist wel want ik ben nu terug . Wat ik wou zeggen: een vriend van me is daar een vakantiedingetje begonnen. Gites, stacaravanne , kampeerweide en chambre d'hôtes. Hij woont daar prachtig op z'n "berg"! 't Is nog niet allemaal in orde maar wij konden toch al de eerste chambre d'hôte uittesten. We hebben ook fantastisch lekker gegeten! Z'n vrouw had speciaal voor mij de vegetarische keuken bestudeerd en we hebben gesmuld. ( bedankt Suus!)
Tijdens het seizoen zijn ze niet van plan veggie te koken maar als er niet veel gasten zijn zal dat wel kunnen ( vooraf vragen?)Je kunt ook zelf koken.
Het zijn vooral hele vriendelijke mensen en de omgeving is ook prachtig. Een beetje in the middle of nowhere met een paardenboerderij als buur; dans les montagne noir , niet ver van Carcasonne. En, wie vroeg het alweer? ,hondje ev. toegelaten in de "mobilhome".
LA SOURCE ET LA SORCIERE
Domaine de Prades
Route du Mas
F-11380 Pradelles-Cabardes
tel.:0033(0)468266304
la-source-et-la-sorciere@wanadoo.fr
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nick

  • ****
  • 578
La source et la sorcière
« Reactie #9 Gepost op: 10 april 2002, 18:10:00 »
Sorry voor het late reageren maar ik heb een tijdje niet op het net geweest wegens weeral eens gecrashte PC. Ik heb de prijzen ergens liggen en zoek het nog wel eens voor je op maar ik weet nog wel dat het het heel goedkoop was voor kampeerders. Speciaal voor "jonge gasten" met kleinere beurzen.
Het is dan ook niet de bedoeling dat het zo'n luxe familliecamping wordt, eerder van: zet je tentje daar maar ergens en ...enjoy!
En zoals ik al zei ligt het niet ver van Carcasonne dans La Montagne Noire. Bijna in Spanje.

[ Dit Bericht is bewerkt door: annick op 2002-04-10 19:12 ]
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nick

  • ****
  • 578
La source et la sorcière
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2002, 19:20:00 »
Hier komt het: Camping: 5 eur par jour!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Pieter B

hondvriendelijk vegetarisch pension in Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2002, 11:44:00 »

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
leuke vega restaurants in Parijs???????
« Reactie #12 Gepost op: 01 juli 2002, 15:08:00 »
Over drie weken zit ik er dus 5 dagen... Ik denk dat ik me maar vooral richt op de "buitenlandse" restaurants (Vietnamees, Thai, Indiaas, e.d.". Al heb ik nog een tip gekregen voor een lijst (http://www.nwlink.com/~rxg/vegparis.html), maar je weet nooit in hoeverre zo'n site goed bijgewerkt is (meestal wordt er nl. alleen maar toegevoegd, niets verwijderd )

avis78

lekker gegeten in Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: 01 juli 2002, 20:15:00 »
Helemaal mee eens! We zijn net een paar dagen terug uit de Auvergne waar we een week in hotel Des Fleurs heerlijk vegetarisch hebben gegeten. Een absolute aanrader! Andere tip voor goed vegetarisch eten in Frankrijk: Chateau de Vareilles in Sommant (Bourgogne). (www.chateaudevareilles.com) en Herberg La Balance in Plombieres les Bains (Vogezen).
Quote:

Op 2001-08-20 09:52, schreef Jacqueline:
Ik was vorige week een paar dagen in Frankrijk en ontdekte daar een overheerlijk vegetarisch restaurant.  Het hoort bij Hotel Des Fleurs in het plaatsje Bourboule. Dat ligt in de Auvergne (vulkanengebied, ca.50 km onder Clermont Ferand). Het wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Alleszins de moeite waard


Pieter B

lekker gegeten in Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2002, 15:03:00 »
Minder slecht dan je zou denken. De meeste Franse supermarkten hebben nu ook vegetarische hamburgers etc. En elke Franse stad heeft haar eigen reformwinkel.

Wat Hotel Les Fleurs betreft (ontdekt via hun reclame op deze site) kan ik me alleen aansluiten bij de vorige reacties. Gezellig, zonder pretentie, mooie omgeving en heerlijk eten en drinken!

Voor elke stad en streek van Frankrijk vind je de goede adresjes in de Guide des restaurants bio et/ou vegetariens de France (met ook hotels en reformwinkels), voor een klein prijsje te krijg via http://www.ifrance.com/laplage/
Vegetarische B&B's staan op http://www.vegetariansabroad.com/

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
lekker gegeten in Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: 03 oktober 2002, 12:17:00 »
Tip voor goedkoop eten in Frankrijk. De Flunch is een soort van resto vergelijkbaar met Lunchgarden in België. Elke dag is er een vegetarische schotel.

Elfje Twaalfje

biologisch in Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: 17 juli 2003, 20:47:24 »
weet er iemand hoe een reformwinkel in Frankrijk heet en of die er uberhaubt zijn........??
weet ik tenminste waar ik naar moet vragen als ik in frankrijk zit (niet dat ik frans spreek maar goed ;D....)

groetjes Maaike
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2003, 20:47:59 door Elfje Twaalfje »

Pieter B

Re:biologisch in Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2004, 10:18:15 »
weet er iemand hoe een reformwinkel in Frankrijk heet en of die er uberhaubt zijn........??

Reformwinkel = Magasin Bio
Je vindt ze in nagenoeg elk Frans stadje, ook in grote supermarkten is er verrassend veel vegetarisch te krijgen.

Vegetarisch eten in Frankrijk is in het algemeen best doenbaar, het vraagt alleen wat voorbereiding en inspanning (2 dingen waar vegetarische reizigers blijkbaar nogal slecht in zijn).

Ik gaf hier eerder een tip voor een (Franse) gids door vegetarisch Frankrijk (nieuw internetadres http://www.ifrance.com/laplage/), deze is nu ook in het Engels verkrijgbaar (http://www.vegetarianguides.co.uk/products/vegetarianfrance.shtml)

whuzza

Re:Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2004, 16:45:30 »
En dan nog een tip voor het bezoek aan de supermarkt. 100% vegetaux is niet vegetarisch. Wij dachten eens een heerlijk vegetaux kaasburgertje te kopen. Op de verpakking zag het er ook echt uit als een kaasburger, maar ineens zat er nog een lapje rozigs in. Ding weggepleurd en thuis maar eens wat ingrediënten opgezocht. Bleek er kalkoen in te zitten.

paulien

Re:Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2004, 10:36:54 »
Ik ga in de zomer 6 weken in hotelletje in frankrijk werken. Het is wel makkelijk dat ik daar dan gewoon zelf mijn eten klaar kan maken. Weet ik in ieder geval zeker dat het goed zit :)