Vegatopia Forum

Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #40 Gepost op: 01 februari 2002, 19:58:00 »
Quote:

Op 2002-02-01 13:39, schreef Jan:
Zouden er dan nog vegetariërs overblijven?


Maakt het wat uit? Als het antwoord "nee" luidt zijn er ook geen mensen die zich er druk om maken, en als het antwoord "ja" is dan is er dus geen verschil met nu

[ Dit Bericht is bewerkt door: Iknik op 2002-02-01 19:58 ]
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Paulien

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #41 Gepost op: 02 februari 2002, 14:35:00 »
Ik vind dat mensen het moeten accepteren dat ik vegetarisch ben net zo als ik het accepteer dat zij vlees eten. Het is een keuze die ik zelf he gemaakt en als ik me er prettig bij voel snap ik niet wat mensen er tegen hebben.

Paulien

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #42 Gepost op: 02 februari 2002, 14:40:00 »
Ik ben net als Am vegetarier geworden in een omgeving waar niemand vegetarisch is. Ik was toen 9 jaar en ben inmiddels 5 jaar vegetarisch.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #43 Gepost op: 02 februari 2002, 20:03:00 »
Even taalkundig tussendoortje: niemand is hier vegetarisch!

http://www.onzetaal.nl/advies/vegetarier.html

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #44 Gepost op: 02 februari 2002, 20:06:00 »
Nee, want wij zijn allemaal van vlees gemaakt.
:koffie: 35, nog steeds veg@

TerrorTofuSojaSatan

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #45 Gepost op: 03 februari 2002, 02:24:00 »
blablabla
*cheerz* een biertje van een verse studiefinanciering *burp*
dat het maar flink nutteloos opgemaakt mag worden

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #46 Gepost op: 06 februari 2002, 18:36:00 »
Ben in mijn eentje vegetarier geworden, ben nu zo'n 19 jaar vegetarier. De twee moeilijkste periodes waren toen ik nog thuis woonde en ermee begon, en de periode dat ik ging werken. Daar tussenin studie en reizen, veel mede-vegetariers om me heen, iedereen die je nieuw leert kennen, weet dat je vegetarier bent en je hoeft weinig uit te leggen. Werk is lastiger, ik heb bijna geen vegetariers als collega  en ik vind het nog steeds vervelend dat bij iedere nieuwe baan tijdens de lunchpauzes altijd op een gegeven moment op gaat vallen dat ik geen vlees eet, en men er alles van wil weten. Het ergste is echter met klanten samen eten, congressen, buffetten etc. Soms sta ik daar dan met een droog stokbroodje in mijn hand me erg lullig te voelen.

Sam
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #47 Gepost op: 07 februari 2002, 23:58:00 »
Ik heb het een beetje omgedraaid op mijn werk. Mijn collega's moeten zich verdedigen omdat ze geen vegetatier zijn in plaats van andersom.
Ik heb ook een aantal collega's voorgesteld om dit jaar als goed voornemen vegetarier te worden. Maar helaas het gezond verstand is bij mijn collega's nog ver te zoeken. Ik bespeur wel dat men er wel meer over nadenkt wat voor misstanden er gebeuren. Dit komt helaas (denk ik) niet door mijn toelichtingen maar meer door het beeldmateriaal wat op de televisie word vertoond.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

inkie

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #48 Gepost op: 08 februari 2002, 09:25:00 »
ook een leuke, een collega noemt zich bijna vegetarier, want (nu komt het) hij eet nooit meer vleeswaren op brood  

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #49 Gepost op: 08 februari 2002, 23:01:00 »
Quote:

Op 2002-02-08 09:25, schreef inkie:
ook een leuke, een collega noemt zich bijna vegetarier, want (nu komt het) hij eet nooit meer vleeswaren op brood  



Je collega is een semi vegetarier.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

SpeedY

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #50 Gepost op: 28 februari 2002, 11:55:00 »
Ik denk dat zowel onder vega(n)s als vleeseters rotte appelen zitten... Ik ken ook een vega die elke vleeseter voor moordenaar uitmaakt. Technisch gezien heeft ze wel gelijk, maar een hoop mensen staan er vaak niet eens meer bij stil dat vlees een dood dier is. Pasgeleden was ik met mijn neefje van 5 op een boerderij waar een koe gemolken werd, en hij weigerde dat witte spul te drinken omdat het uit een dier kwam, terwijl hij dol is op melk!

Ik denk dat de beste oplossing gewoon tollerant en eerlijk zijn tegen elkaar is. Want als ik m'n vrienden geloof eten ze slechts eens in de week een bio-verandwoordt biefstukje en dat is ook gewoon niet zo. Ik wil je best respecteren, maar wees dan verdomme wel eerlijk. Ik eet geen vlees omdat ik de beestjes zielig vind, jij eet wel vlees omdat het je geen zier kan schelen. End of story.

Wilco DP

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #51 Gepost op: 13 maart 2002, 15:33:00 »
Hier antwoord van een vleeseter (zo'n drie dagen per week).
Waarom geregeld geen vlees ? Dat scheelt weer een paar dieren die op onwaardige wijze aan hun einde komen.
Waarom af en toe wel vlees ? Ik ben te lui en slap om geen vlees te eten. Daarnaast vind ik het fokking lekker.
Mijn vriendin is wel vegetarier en ik merk inderdaad dat zij vaak in de verdediging moet tegen mensen die er werkelijk HELEMAAL NIETS van begrijpen en de vegetarier beschouwen als de onaangepaste asociaal.
De apathie merk je ook bij veel restaurants. Staat er een vegetarisch gerecht op de kaart, maar de bediening lijkt helemaal in paniek te raken als je het bestelt, of het is van erg matige kwaliteit, of in bijgeleverde bijgerechten zit wel vlees.

Ik heb mega-respect voor vegetariers en beschouw mezelf als degene die iets te verantoorden heeft en niet de vegetarier.

Sofie Van Grieken

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #52 Gepost op: 13 maart 2002, 18:35:00 »
Ik vind het echt fijn dat je eerlijk bent en ervoor uitkomt dat je vlees lekker vind enzo. Veel vleeseters geven gewoon geen antwoord of ontwijken het onderwerp.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #53 Gepost op: 16 maart 2002, 11:44:00 »
Dat heb ik in een Hongaars restaurant gehad.
Een vegetarische schotel. Dat was dus een een of andere blik vreten leeg gegoten in een pan, waar ze de vlees er uit hebben geprobeert te halen wat niet lukte.
Dus geen eten voor mij, verder was er niets op brood na dan.
Eigenlijk was dit mijn enige echte slechte ervaring.
Dit was nog in die tijd dat de muur er nog stond. Misschien is het nu beter geworden.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

karoush

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #54 Gepost op: 16 maart 2002, 12:30:00 »
Quote:

Op 2002-03-14 01:54, schreef bmwtje:
wat ik zo erg vind in restaurants, dat je altijd kan aangeven dat je iets wel of niet in je gerecht wilt, maar als je als veggie vraagt of ze de paprika achter wege willen laten, hoor je steenvast: 'dat kan niet, het is al klaar', wat vertaald volgens mij is 'het kan niet, want het ligt al 3 maanden in de diepvries, en is dus al klaar'



Onze kennis - een vegetarier - werkt in een 'goedkoop' reasturant (prijzen t/m 20 euro). Hij zegt dat er heus niets vers wordt gemaakt - alles wordt kant-en-klaar aangeleverd

Anonymous

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #55 Gepost op: 22 maart 2002, 18:15:00 »
Ik ben nu zelf al zo'n 3jaar vegetarier en veel mensen vragen aan mij: 'wanneer ga je weer vlees eten?" Dat zijn dan toch geen normale vragen. En hoe gaan jullie om met de mensen die zeggen dat eiren eten ook moord is?
Ik zeg zelf meestal. Ben je wel eens ongesteld? Ja, en voel je je dan ook schuldig want dat ei is ook niet bevrucht? De nk je dat iemand er moeite mee heeft als je dat wel opeet? ik niet, daarom eet ik wel een scharrel ei uit oma's tuin. Wat zeggen jullie daarop?

Anonymous

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #56 Gepost op: 22 maart 2002, 18:28:00 »
Ik ben 17 jaar en uit vrije wil vegetarier geworden. Ik kende een persoon die dat ook was, maar daar ging ik amper mee om. Mijn moeder vind het wel vervelend dat ik vegetarier ben. Maar na zo'n drie jaar is ze er wel aan gewent.
Ik ken ook nog een goede uitspraak: Ik ben vegetarier, want ik eet alleen maar kip, want dat zijn toch domme beesten.
Dat slaat toch nergens op?
Oja, een vraagje, wie van jullie eet er wel vis?

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #57 Gepost op: 03 april 2002, 17:11:00 »
Op het net heb ik hier nog een aardig artikel gevonden met allerlei redenen waarom mensen vegetariër zijn. Ook een aantal extra wetenswaardigheden.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #58 Gepost op: 24 oktober 2003, 22:29:16 »
Ik hoefte me gelukkig niet te verdedigen, maar het was wel grappig. Nadat ik een weekje bij een vriend in Frankrijk geweest was, vroeg hij zich toch wel af wat ik nou normaal eet. Hij had wel info over vegetarisme op internet gevonden, maar dat eten bleef voor hem geloof ik wel de vraag. Vond ik grappig.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #59 Gepost op: 25 oktober 2003, 14:27:41 »
<BR>Ik zeg zelf meestal. Ben je wel eens ongesteld?

Ja  >:(

Citaat
voel je je dan ook schuldig want dat ei is ook niet bevrucht? De nk je dat iemand er moeite mee heeft als je dat wel opeet? ik niet, daarom eet ik wel een scharrel ei uit oma's tuin. Wat zeggen jullie daarop?
<BR>

Niet alle scharreleieren komen uit een vredig tuintje van een of andere oma. Zeker niet die eitjes verwerkt in koeken ed.
Als jij een eitje vind op straat en de eigenaresse is niet in de buurt heb ik er geen bezwaar tegen als je het eitje opeet, zeker niet als je anders omkomt van de honger.
Maar ga geen dieren op de wereld zetten om ze vervolgens een hel te bieden en ze als productiemachines te gebruiken want dat vind ik niet kunnen.
Zoals je misschien wel weet hebben scharrelkippetjes het ook niet al te fijn..

http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/scharrelen.html

Daarbij komt dat je de legkipjes moet fokken, en alleen vrouwtjes kunnen eitje leggen dus waar gaan de haantjes heen??