Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #40 Gepost op: 18 augustus 2003, 15:38:55 »
Boterhammen zijn toch ook niet glutenvrij???   ::)
Hangt er vanaf waar je ze van maakt...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

kattekop

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #41 Gepost op: 18 augustus 2003, 15:43:29 »
Toen ik nog geen veganist was, maar mijn buik vol had van 'omelet Amsterdam' die je standaard op een Transaviavlucht kreeg, heb ik eens een veganistisch menu besteld. Dat was nog steeds geen 'haute cuisine' maar beter te pruimen dan de afgezaagde omelet. Bij het reisbureau kijken ze nog vaak wel vreemd als ik om veganistisch eten vraag, maar meestal komt het wel door bij de boeking. Al heb ik ook al een paar keer gehad dat het vega eten op was in het vliegtuig, dus ik neem standaard ook zelf nog maar wat te eten mee (ook handig als je ineens uren vertraging hebt of zo).

Wat ik wel raar vind is dat vlak na het opstijgen je naam wordt omgeroepen in het vliegtuig, met het verzoek je bekend te maken door op een knopje te drukken. Dan weten ze waar ze de vega maaltijd moeten brengen. Maar ze hebben je bij het inchecken toch een stoelnummer toebedeeld? Dus weten ze toch waar je zit? Hier heb ik me vaak over verbaasd. Krijg je gelijk van die nieuwsgierige blikken en zo van medepassagiers...

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #42 Gepost op: 04 september 2003, 12:40:49 »
Swissair VLucht LX 182 van Zurich naar Bangkok.
Na het instappen komt een gladgeschoren jongen mij vragen ob ich, Herr B, ein vegetarische Mahlzeit hergestellt hab'. Dat hab' ik. Vervolgens krijgt mijn achterbuurvrouw mijn 'asian vegetarian meal'. Rijst met twee currys. Niet spannend, maar er zit in de verte nog smaak aan, wat van het broodje niet gezegd kan worden.
Mijn asian vegetarian breakfast, de morgen erna bestaat uit dito oudbakken broodje, vier druiven en een paak plakken vieze Gruyere die in ieder geval niet Asian en waarschijnlijk ook niet vegetarian zijn.
Heel behoorlijke koffie though, voor het eerst aan boord van een vliegtuig.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #43 Gepost op: 04 september 2003, 19:59:55 »
Wat ik wel raar vind is dat vlak na het opstijgen je naam wordt omgeroepen in het vliegtuig, met het verzoek je bekend te maken door op een knopje te drukken.

Doen ze alleen bij bepaalde maatschappijen. Volgens mij heb ik het jaren geleden eens bij Martinair meegemaakt en daarna nooit weer.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #44 Gepost op: 04 september 2003, 20:11:23 »
Mijn asian vegetarian breakfast, de morgen erna bestaat uit dito oudbakken broodje, vier druiven en een paak plakken vieze Gruyere die in ieder geval niet Asian en waarschijnlijk ook niet vegetarian zijn.
"Asian vegetarian" betekent niet dat je curries krijgt. In Azie verstaan ze onder vegetarisme net iets anders dan in het Westen. In India vallen er in ieder geval geen eieren onder.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #45 Gepost op: 22 september 2003, 13:27:39 »
Ik had bij Air Canada ook Aziatisch Vegetarisch besteld en op de heenweg betekende dat rijst met één heel koolblad, wat tahoe en er zullen vast ook wel ergens wat kruiden ingezeten hebben, en op de terugweg was het.... lasagna  ??? Maar nee hoor, dat was een foutje, ik kreeg uiteindelijk kale bami met smakeloze groenten en wel redelijk gekruide tahoe.

Ik heb ooit lekkerder aziatisch vegetarische maaltijden gekregen, maar ja, ik heb ook wel betere luchtvaartmaatschappijen gehad. Wat een ouwe bende zeg, zowel vliegtuig als de bemanning, maar goed, daar gaat het hier niet over  :)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #46 Gepost op: 22 september 2003, 13:50:06 »
Ik heb 1 keer Aziatisch vegetarisch bij de KLM gehad (op weg naar India) en dat vond ik heel lekker.

Het grootste probleem dat ik heb me vliegtuigeten is dat anderen (de schaakbond meestal) vergeten door te geven dat ik vegetarier ben :(

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #47 Gepost op: 26 september 2003, 12:16:17 »
Het grootste probleem dat ik heb me vliegtuigeten is dat anderen (de schaakbond meestal) vergeten door te geven dat ik vegetarier ben :(

Regel 1: altijd zelf doen. Regel 2: achteraan bellen. Regel 3: navraag doen bij de incheckbalie. Regel 4: navraag doen voor de terugvlucht. Regel 5: navraag doen bij de incheckbalie. En dan wil het wel eens goed gaan ;)

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #48 Gepost op: 27 september 2003, 14:49:09 »
Ik heb 1 keer Aziatisch vegetarisch bij de KLM gehad (op weg naar India) en dat vond ik heel lekker.

Het grootste probleem dat ik heb me vliegtuigeten is dat anderen (de schaakbond meestal) vergeten door te geven dat ik vegetarier ben :(

ik hoor het hier vast niet te vragen, maar ben jij een goede schaker ofzo?

Dorinka
Zo.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #49 Gepost op: 27 september 2003, 23:16:57 »
ik hoor het hier vast niet te vragen, maar ben jij een goede schaker ofzo?

Ik denk dat Poek in een simultaanpartijtje tegen de rest van Vegatopia de meeste partijen wel zal winnen.  :)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #50 Gepost op: 28 september 2003, 00:03:55 »
ik hoor het hier vast niet te vragen, maar ben jij een goede schaker ofzo?

Ik denk dat Poek in een simultaanpartijtje tegen de rest van Vegatopia de meeste partijen wel zal winnen.  :)

Hm, 347 borden tegelijk? Ik ben wel een goede schaker, maar geen goede marathonloper :)

En Dorinka, kijk eens op mijn website naar de categorie schaken als je geinteresseerd bent,

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #51 Gepost op: 28 september 2003, 14:45:13 »
oh ben jij diegene met het rode haar op het NK vorig jaar.
Mijn vriend was daar vorig jaar en vond het een erg grappige manier van de tegenstander af te leiden.
later vroeg je hem in de stad waar een opticien zat. (waarom heb je eigenlijk geen rode lenzen?)

Dorinka
Zo.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #52 Gepost op: 28 september 2003, 14:48:44 »
oh ben jij diegene met het rode haar op het NK vorig jaar.
Mijn vriend was daar vorig jaar en vond het een erg grappige manier van de tegenstander af te leiden.
later vroeg je hem in de stad waar een opticien zat. (waarom heb je eigenlijk geen rode lenzen?)

Dorinka

Het heeft niets met de tegenstander afleiden te maken hoor! En er was inderdaad een lens van me kapot gegaan en helaas kon ik niet aan een nieuwe komen, halve toernooi dus met 1 lens gespeeld :(

Ik heb geen rode lenzen omdat ik mijn ogen mooi genoeg vind.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #53 Gepost op: 01 oktober 2003, 14:47:01 »
Goed dat ik deze draad zag. Bijna vergeten vegetarische maaltijd voor mezelf te regelen voor mijn vlucht naar San Francisco...

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #54 Gepost op: 01 oktober 2003, 15:27:33 »
Er staat me een interview met Jan Timman bij, waarin hij over een (toen achttienjarig) talent iets zei a la 'Hij kan best aardig schaken, maar hij moet ophouden met dat vegetarisme. Vegetariers hebben geen killer-instinct.'
Was jij dat?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #55 Gepost op: 01 oktober 2003, 15:39:29 »
Ik denk dat je een interview met Loek van Wely bedoelt, en dat het over Erik van den Doel ging. Da's overigens een part-time vegetarier (soms wel, soms niet). Die uitspraak van Loek moet je verder niet zo serieus nemen (ik doe dat tenminste niet).
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2003, 15:40:07 door Poek »

kattekop

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #56 Gepost op: 02 oktober 2003, 11:09:10 »
Heb gisteren een reisje naar Mexico geboekt en ze hadden zelfs een code voor een veganistische maaltijd in het vliegtuig (air holland). Het reisbureau moest er nog wel even voor bellen, maar het lijkt geregeld. Ben benieuwd wat we straks te eten krijgen :)

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #57 Gepost op: 02 oktober 2003, 16:07:14 »
Nou, ik ben ook benieuwd. Ben vandaag de tickets gaan halen en er stond in de computer "non-diary" bij mijn vegetarische maaltijd. Daar heb ik niet om gevraagd, maar ik vind het niet erg uiteraard.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #58 Gepost op: 02 oktober 2003, 20:18:15 »
Heb gisteren een reisje naar Mexico geboekt en ze hadden zelfs een code voor een veganistische maaltijd in het vliegtuig (air holland). Het reisbureau moest er nog wel even voor bellen, maar het lijkt geregeld. Ben benieuwd wat we straks te eten krijgen :)

Probeer er niet te veel van te verwachten, op zich heb ik vaker wel dan niet -redelijk- goed vegetarisch te eten gekregen in vliegtuigen, maar het veganistische eten vond ik vrij smakeloos. In de lucht moet je al rekening houden met allerlei omstandigheden die van invloed kunnen zijn op het eten en als het dan ook nog vegan moet zijn, nou, dan is het moelijk er nog een smakelijke hap van te maken  :)

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #59 Gepost op: 04 november 2003, 08:00:36 »
Het eten wat ik heb gekregen naar en van San Francisco was heel behoorlijk!  ;D

Mijn ervaringen waren ook niet bepaald goed, maar nu dus wel. Ik had strikt vegetarisch voedsel gekregen. Daar had ik niet om gevraagd, want ik gebruik dus wel melk en eieren en kaas, maar goed. Het was gewoon lekker, alleen voor mij geen lekkere toetjes, maar meloen en andere walgelijke vruchten.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"