Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #400 Gepost op: 28 oktober 2015, 20:28:33 »
Mijn ervaring ook!
Maar KLM vind ik altijd wel oke met eten. Wat voor slechte ervaring heb je met KLM Sven?

Het was niet helemaal vreselijk maar het leek eerder op een dienblad met toevallige restjes uit de koelkast dan verschillende onderdelen van een maaltijd te bij elkaar pasten :)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #401 Gepost op: 20 november 2015, 09:50:21 »
Heen naar de USA Delta, terug KLM. Op de heenweg keurig het bestelde Asian Vegetarian gekregen, op de terugweg gewoon vegetarisch: "ja mevrouw, u hebt toch echt zelf aangekruist dat u gewoon vegetarisch wilde eten hoor". So much voor de klantenservice van KLM.

Het eten was aardig. Heen met Delta: tahoe, rijst, droge erwten/munt puree, sla, broodje, fruitsalade (de rest kreeg cake als toetje). Terug met KLM: rijst met een ratatouile met (vies) veel bleekselderij, met twee soorten salade. Toetje weet ik niet, want toen sliep ik al  :)

Tip voor als je van Londen naar Amsterdam vliegt met KLM: probeer de vluchten van Garuda te nemen. Die beginnen in Londen, stoppen in Amsterdam en vliegen dan door naar Jakarta. Lekker groot ruim vliegtuig ipv de cityhoppertjes, en je krijgt een lekkere warme wrap en warme cake onderweg naar Amsterdam.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #402 Gepost op: 09 april 2016, 10:27:22 »
Ik moest naar Azie en naar aanleiding van de goede ervaring met Garuda op de korte afstand, nu dus Garuda voor de lange afstand. Dat beviel erg goed, fijn vliegtuig, hele vriendelijke service en verschrikkelijk lekker asian vegetarian eten. Fruit, salade, een toetje van agar pudding met verse mango, rijst met echt lekkere roerbakgroente en shiitakes. Op de terugweg een ontbijt met rijst en hele lekkere tahoe, jammer dat er wat turbulentie was en ik niet zoveel honger had. Prijs-kwaliteit verhouding heel wat beter dan KLM, dus voor herhaling vatbaar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #403 Gepost op: 30 april 2016, 19:19:20 »
Turkish Airlines afgelopen week, goed ontbijt met toast met olijventapenade, de latere warme lunch, incl vegan walnootdadelcakeje :)
Za Zemiata!

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #404 Gepost op: 01 mei 2016, 21:58:20 »
JetAirFly van Oostende (verplaatst van Brussel) naar Ponta Delgada:

Heenvlucht: taboulé met tofublokjes en fruitsla.
Terugvlucht: wortelsalade met paprikareepje en tofublokjes. Daarbij de onvermijdelijke fruitsla. Vegetariërs lusten geen gebak  ::)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #405 Gepost op: 07 mei 2016, 22:50:49 »
Cityjet rotterdam- londen city. Korte vlucht, dus alleen een snackje en een drinkje. Het was een ochtendvlucht, en je kon kiezen uit soorten mueslirepen en ontbijtkoekachtige dingen :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #406 Gepost op: 12 mei 2016, 10:04:04 »
Cityjet rotterdam- londen city. Korte vlucht, dus alleen een snackje en een drinkje. Het was een ochtendvlucht, en je kon kiezen uit soorten mueslirepen en ontbijtkoekachtige dingen :)
Hee, die route vlieg ik ook vaak, maar dan met BA tegenwoordig. Bij BA krijg je op die route cereal met melk en een danish/koffiebroodje, plus jus en koffie/thee. De cereal sla ik over, maar het koffiebroodje is erg lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #407 Gepost op: 12 mei 2016, 12:16:46 »
Ik ben op zich zelf erg fan van de Eurostar, maar mijn zus (en ouders) betaalden, en zij vliegt liever. Plus gaat het veel sneller, en dat is wel fijn als je maar een weekendje gaat. Mijn andere zus woont in zuid-oost Londen (waar we ook logeerden), dus London City is dan wel ideaal.

Sowieso fijn dat je dan alleen via kleine vliegvelden komt, je bent heel weinig tijd kwijt met balie zoeken, inchecken etc. Omdat ze ongeveer 15 min extra tijd rekenen voor tegenwind etc, en het erg fijn vliegweer was, liepen we al het vliegveld uit toen we eigenlijk hadden moeten landen, inclusief langs de wc gaan. Super!

Terug kregen we trouwens kaaszoutjes of een mini choco-biscuitreepje (beetje kitkat-achtig).

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #408 Gepost op: 19 juni 2016, 21:37:29 »
Ik vloog met Vuelling naar Valencia heen en weer. Net als bij Easyjet moet je als je wat wilt hebben het kopen aan boord, maar er waren wel vega opties, o.a. een vega broodje met gegrilde groenten dat er lekker uit zag en een vega pastasalade. Allebei niet gehad, want ik at van te voren en erna wel wat, maar er is dus wel wat te krijgen.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #409 Gepost op: 09 juli 2016, 01:01:23 »
Lufthansavlucht van Frankfurt naar Montreal. Een prima vegan maaltijd: aardappeltjes met rozemarijn, tomatensaus en tofubolognese. Een eveneens goed op smaak gebrachte salade, fruittoetje, broodje met vegan spread. De lunch (of wat het ook maar moest voorstellen) voor de landing was wat minder inspirerend: plakjes brood met margarine, komkommer en paprika en een soort amandelbar.

In Montreal op het vliegveld net een warme baguette met kaas en tomaat gekocht. Het soort baguette dat ik maak als ik weinig inspiratie heb, maar als niet al te dure maagvulling prima.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #410 Gepost op: 18 juli 2016, 08:32:38 »
Lufthansa van Montreal naar Frankfurt. De vegan maaltijd was best naar binnen te werken: rijst met beetgaar gestoomde groente en tomatensaus. Salade met een soort mosterddressing, broodje met margarine en toe nectarinecompôte - niet zo geslaagd, babyvoer.

Het vegan ontbijt was nectarinecompôte, cocktailvruchten en sinaasappelsap. Ik heb dan toch maar gevraagd of ik een 'normaal' ontbijt kon krijgen ('dit is een toetje met cocktailvruchten'). De muffin, multigrain bar en de stukjes fruit (in ieder geval beter dan cocktailvruchten) waren ook niet echt mijn smaak, maar in ieder geval iets om in te bijten. Ik heb tenslotte al mijn tanden nog.

Nu op Frankfurt Airport een kopje groene thee - Lufthansapassagiers kunnen gratis koffie en thee drinken, en een krantje pakken. Ik heb tijdens de vlucht vrij goed kunnen slapen en het voelt eigenlijk al aan alsof het half negen 's ochtends is.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #411 Gepost op: 18 juli 2016, 08:38:35 »
Het vegan ontbijt was nectarinecompôte, cocktailvruchten en sinaasappelsap. Ik heb dan toch maar gevraagd of ik een 'normaal' ontbijt kon krijgen ('dit is een toetje met cocktailvruchten'). De muffin, multigrain bar en de stukjes fruit (in ieder geval beter dan cocktailvruchten) waren ook niet echt mijn smaak, maar in ieder geval iets om in te bijten. Ik heb tenslotte al mijn tanden nog.


Jeetje dat klinkt echt karig, zeker voor een intercontinentale vlucht.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #412 Gepost op: 18 juli 2016, 08:39:43 »
Wij vliegen (over een tijdje pas hoor, maar heb al geboekt) met Cathay Pacific Airways. Volgens mij heb ik 'gewoon' vegetarisch aangevinkt, niet 'vegetarisch asian'.

Iemand ervaring met Cathay?

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #413 Gepost op: 18 juli 2016, 10:08:39 »
Ja, heb ik wel ervaring mee, ik vind het wel een fijne airline. Eten is ook goed maar als je vanuit China start, erg chinees, en daar moet je wel van houden. Ik heb altijd asian vegetarian dus geen ervaring met de gewone vegetarische optie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #414 Gepost op: 18 juli 2016, 10:10:04 »
Het vegan ontbijt was nectarinecompôte, cocktailvruchten en sinaasappelsap. Ik heb dan toch maar gevraagd of ik een 'normaal' ontbijt kon krijgen ('dit is een toetje met cocktailvruchten'). De muffin, multigrain bar en de stukjes fruit (in ieder geval beter dan cocktailvruchten) waren ook niet echt mijn smaak, maar in ieder geval iets om in te bijten. Ik heb tenslotte al mijn tanden nog.


Jeetje dat klinkt echt karig, zeker voor een intercontinentale vlucht.

Mijn karigste ontbijt tijdens een vlucht ooit was een banaan. Met daarop een officieele sticker met mijn naam en "VGML" erop geplakt :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #415 Gepost op: 18 juli 2016, 12:32:33 »

Mijn karigste ontbijt tijdens een vlucht ooit was een banaan. Met daarop een officieele sticker met mijn naam en "VGML" erop geplakt :)

 ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #416 Gepost op: 08 augustus 2016, 17:51:04 »
Afgelopen week KLM naar Azie, China Southern weer terug. Allebei goede vegetarische maaltijden, Oriental Vegetarian (wat weer iets anders schijnt te zijn dan Asian Vegetarian). In beide gevallen rijst met een roekbakmixje van groenten in een soort ketjapsausje. Op de terugweg een jelly toetje van agar agar, met een heel glibberig mondgevoel. Wel leuk dat er een ander toetje was dan het obligate bakje fruit dat je meestal krijgt als de rest een stuk cake krijgt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #417 Gepost op: 23 januari 2017, 18:31:07 »
Eind december Amsterdam - Londen Heathrow (terminal 4) en weer terug met KLM. Heen een stukje cake.
Terug kreeg iedereen een wrap met hummus  :D Best blij mee.
Ik dacht eigenlijk dat je bij KLM alleen drinken kreeg tegenwoordig, maar die wrap was echt wel substantieel als broodje.
,,,,فلافل

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #418 Gepost op: 24 januari 2017, 05:49:59 »
Eind december Amsterdam - Londen Heathrow (terminal 4) en weer terug met KLM. Heen een stukje cake.
Terug kreeg iedereen een wrap met hummus  :D Best blij mee.
Ik dacht eigenlijk dat je bij KLM alleen drinken kreeg tegenwoordig, maar die wrap was echt wel substantieel als broodje.

Nee KLM is juist de maatschappij waar ik tot nu toe altijd een broodje heb gehad op elke vlucht, een drankje en een zakje nootjes of koekjes!

Ook op vluchten die korter zijn dan een uur. Best prettig.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #419 Gepost op: 24 januari 2017, 07:35:05 »
Nou ja, op de heenweg was er dus geen broodje maar een klein stukje cake. Prima overigens. E.e.a. wat je krijgt hangt ook van t tijdstip af dat je vliegt.
,,,,فلافل