Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Eten aan boord van vliegtuig
« Gepost op: 31 juli 2002, 19:17:00 »
Wat zijn jullie ervaringen met vliegtuig-voer? Ik vind het meestal drie keer niks. En in enkele gevallen bleken er ook nog te weinig vegetarische maaltijden aan boord te zijn.
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2003, 14:46:44 door Sander »
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

cake

Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2002, 20:04:00 »
Meestal is het gewoon niet te vreten. :pukey:
Vliegtuigeten is om een of andere reden zo 'droog' en zwaar.

Met 'United Airlines' heb ik wel goede ervaringen. Het was een vlucht van 8 uur, en je kreeg bijna constant eten. Bij de 'echte' maaltijden (ontbijt, lunch of avondmaal) kon je kiezen uit 3 opties (met steeds een veggie keuze). De tussendoortjes waren ook steeds vegetarisch.

De maaltijden waren best lekker (voor een vliegtuigmaaltijd) en niet zo zwaar.
Het was de enige keer dat ik vliegtuigeten eetbaar vond.  ;D
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2003, 14:47:40 door Sander »

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2002, 20:43:00 »
Op grote hoogte - zo vertelde de televisie mij laatste - vermindert je proefvermogen. In een vliegend vliegtuig komt dat neer op zo'n 30% smaakverlies (vraag me niet hoe ze dat meetten). Voor een eerlijke vergelijking moet je dus een vliegtuigmaaltijd op NAP-hoogte consumeren.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2002, 20:48:00 »
daar schijnen ze voor te compenseren. er worden zelfs speciaal "proef"vluchten voor gehouden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Angeliq

Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #4 Gepost op: 05 augustus 2002, 23:13:00 »
Meestal ben ik zowiezo licht misselijk in een vliegtuig en drink ik alleen water. Maar op lange vluchten krijg je toch wel eens honger. Ik heb een keer prima pasta gehad bij swiss air. Niets bijzonders, pasta, tomatensaus en kaas, maar wel smaakvol. Iceland air was echt afgrijselijk, een soort tartaar van groenten met een laag vet eronder, zoals de vette gelei bovenop een blik kattenvoer

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #5 Gepost op: 07 augustus 2002, 15:50:00 »
Ik kan een hoop slechte verhalen vertellen over Air India, maar het eten aan boord is zeker vega-vriendelijk. Er vliegen veel hindoes mee, dus er is altijd een vegetarische maaltijd (wel vies, het blijft vliegtuigeten). Op hun website kun je blijkbaar twee dagen voor vertrek inloggen en kiezen uit 23 verschillende maaltijden (ook Kosjer, Glutenvrij etc)
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

kiki

Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #6 Gepost op: 07 augustus 2002, 15:58:00 »
British airway en Martinair. Het is niet superrrrlekker maar vies vind ik te negatief. Het is eigenlijk best goed te doen.

herwin

Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #7 Gepost op: 07 augustus 2002, 18:33:00 »
hoe kan ik zo'n brakende smilie in mijn bericht plaatsen? ik zou er graag een stuk of tien willen plaatsen om mijn gevoel betreffende vliegtuig voer enigszins uit te drukken..
ik neem altijd zelf mijn eigen eten en drinken mee in een albert hein tas,..appelflappen, tompoesen, vegetarische pizza, belegde broodjes,.. en lekkere soya drank met chocolade of aardbeien smaak.
je kan van te voren ( reisburo) ook uit verschillende soorten vegetarische maaltijden kiezen ( moet je wel vragen want ze maken je er niet attent op!) en de asian vegetarian meal is echt de beste.

Astrud

Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #8 Gepost op: 08 augustus 2002, 08:30:00 »
Mijn ervaring met vliegtuig voer is dat het vegetarische eten vele malen beter is dan het "gewone" eten.

Toen ik nog geen vegetariër was sloeg ik de maaltijd meestal over of ik probeerde een hap en liet het gelijk daarbij.
De vega maaltijden zijn daaraantegen veel eetbaarder.

Het enige nadeel is dat er nog wel eens vergeten wordt deze maaltijd ook daadwerkelijk mee aan boord te nemen en als dat weer eens gebeurd, is er altijd wel zo'n grappige stewardes aan boord die je aanraad de stukjes gehakt uit de Spagheti Bolognese te peuteren van de "gewone" maaltijd die je dan krijgt aangeboden.

De blikken van verontwaardiging die je krijgt als je zegt dat dat niet de bedoeling is zijn ook op grote hoogte even onnozel...

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #9 Gepost op: 09 augustus 2002, 22:58:00 »
Nou, het was dus weer mis op onze heen en terugreis. Besteld: 2 x vegetarisch en 1 keer veganistisch/glutenvrij. Ontvangen: op heenweg 1 x vegetarisch en uiteindelijk werd er ook nog een tweede gevonden, op de terugweg was er niet meer dan 1 vegetarische maaltijd.

Ach, het is eigenlijk de moeite niet om je druk over te maken denk ik dan maar weer.
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

lemonneke

Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #10 Gepost op: 18 augustus 2002, 11:16:00 »
Ook op een gewone chartervlucht kun je wel eens geluk hebben. Dat ondervond ik verleden maand toen we vlogen met Condor (charter van Lufthansa). Een lekkere pasta gekregen met verfijnde (voor een vliegtuigmaaltijd toch) saus. Ik was echt letterlijk en figuurlijk in de wolken

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #11 Gepost op: 20 september 2002, 13:11:00 »
Omdat ik dus onverwacht snel naar huis moest, kon er geen vegetarisch eten meer geregeld worden voor mij. Dat begrijp ik, daar deed ik niet moeilijk over, ik was blij dat ik naar huis kon. Dan eet ik maar niks, dacht ik. En wat bleek? Men heeft gewoonlijk de keuze tussen een gerecht met vlees of vis en dit keer was het de keuze tussen vis of vegetarisch! Het vegetarische gerecht was een tortellini gevuld met ricottokaas en een tomaten-groentesausje.

Applausje voor United Airlines!

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2002, 13:30:00 »
Niet of het een of het ander maarreee....jij bent toch vegan? Of heb je het niet gegeten maar wilde je ons gewoon de keuze ff laten weten?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #13 Gepost op: 20 september 2002, 17:29:00 »
Inderdaad, ik ben vegan, maar ik kan je wel zeggen dat het op vakantie moeilijk is om vegan te zijn. Dit was mijn 2e vakantie sinds ik veganiste ben geworden en ik had gelukkig wat adresjes opgezocht waar men vegetarisch- en of veganistisch eten verkocht. Eén restaurant was dichtgespijkerd en de andere was gesloten wegens vakantie in augustus en september  En wat moet je dan? Ik heb het vooral bij pizza zonder kaas gehouden (keken ze vreemd van op trouwens) en veggieburgers, maar of die veganistisch waren... I don't know...

Ik heb het eten in het vliegtuig niet op, maar dat was omdat ik toch geen hap kon wegkrijgen. Ik had het misschien wel gegeten als ik honger gehad zou hebben.

babbie

Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #14 Gepost op: 08 december 2002, 14:27:00 »
meestal is het echt niet te eten, ik ben vegetarier maar ik houdt absoluut niet van ommelet, en 90% van de vluchten krijg je als vegetarier ommelet.. Bah!
En dan snap ik nog iets niet, waarom krijg je als vegetarier ook altijd een ander toetje? lust je als je geen vlees eet ook geen gebak?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #15 Gepost op: 08 december 2002, 15:03:00 »
Quote:

En dan snap ik nog iets niet, waarom krijg je als vegetarier ook altijd een ander toetje? lust je als je geen vlees eet ook geen gebak?



Ik snap daar ook niets van, ook al is het vlees-eterstoetje helemaal vegetarisch (b.v. chocolademousse dat in een verpakking zit waar de ingredienten op staan zodat je kunt concluderen dat het 100% vegetarisch is) dan nog krijg je als vegetarier iets anders, meestal iets dan zogenaamd "gezonder" is ,zoals fruit uit blik!

Waarschijnlijk wordt het vegetarische eten in zijn geheel aan een ander deel van de catering uitbesteed en hebben ze daar standaard weer andere toetjes dan in het vleeseters gedeelte, als het toetje uit de algemene catering zou komen zouden ze waarschijnlijk steeds moeten controleren of het echt wel vegetarisch is.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Selly op 2002-12-08 15:05 ]
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #16 Gepost op: 08 december 2002, 15:20:00 »
De laatste keer dat ik gevlogen heb, was met Ryaniar. Het is allemaal heel erg low-budget zodat je geen eten krijgt in het vliegtuig, tenzij je het (duur) betaalt. Voor korte vluchten heb je helemaal geen eten nodig. Dus hoefde ik me ook geen zorgen te maken.

_________________
Sla niet. Prei wel.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Sven op 2002-12-08 15:23 ]
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #17 Gepost op: 09 december 2002, 08:12:00 »
Vorig jaar heb ik met Jetair gevlogen. Ik moest al 12,50 Euro  extra betalen om mijn vegetarische maaltijd aan boord aan te vragen.Ter plekke zijnde, bleek men mijn maaltijd vergeten te zijn. Ik heb nog met een schriftelijke verklaring van de stewardess mijn geld proberen terug te krijgen maar dit lukte niet. Volgens Jetair lag de schuld bij de catering en vice versa.

Amulya

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2003, 00:27:13 »
als je om vergetarisch vraag (weken van te voren) blijkt dat er niet te zijn.... halen ze het vlees uit een vleesmaaltijd en schotelen ze dat voor. of als het er wel is GOOR! :pukey::pukey::pukey:
ik kan het weten, ik vlieg heel vaak (helaas)
Brittish Airways heeft wel heel lekker eten, althans als je richting India vliegt.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2003, 08:00:54 »
ik zit even te kijken op de site van de KLM en ik zie dat ze daar ook best wel keuze hebben aan vegetarische maaltijden
Citaat
Vegetarisch
Deze maaltijden bevatten geen vlees, vis en gevogelte of daarvan afgeleide producten. Er worden wel andere ingrediënten van dierlijke oorsprong in verwerkt, zoals eieren en melk. Bij de bereiding wordt gebruikgemaakt van sojaproducten en andere vleesvervangende componenten.

Fruitmaaltijd
Het voornaamste bestanddeel van deze maaltijd is fruit. Voor extra variatie kunnen aan de maaltijd ook groenten, noten en kaas worden toegevoegd.

Aziatisch vegetarisch
In deze maaltijden worden geen vlees, vis, gevogelte of daarvan afgeleide producten verwerkt. Bij de bereiding worden echter wel andere dierlijke producten zoals melk gebruikt. De maaltijden hebben een Indiaas karakter en zijn bereid met oosterse kruiden en specerijen.

Strikt vegetarisch
Deze strikt vegetarische maaltijden bevatten geen producten van dierlijke oorsprong, met inbegrip van honing, eieren of melk.
en dat klinkt best wel alsof de meeste mensen daarmee uit de voeten zouden kunnen. zelfs fruitariers...

wat ik me afvraag is hoe de goedkopere luchtvaartmaatschappijen dit geregeld hebben. ik weet al dat Easyjet alleen voor breatharians catert ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.