Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2003, 14:14:32 »
Bij charters op zomervluchten van Martinair, Transavia, e.d. is er op aanvraag altijd vegetarisch eten (ook als je een relatief korte afstand hebt zoals naar Griekenland), gaat wel eens mis, maar niet vaker dan bij KLM.
,,,,فلافل

Cosmicgrl

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2003, 10:46:52 »
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad in het vliegtuig wat betreft vegetarisch eten.
Eten was altijd overheerlijk.
Zoal met China Airlines als met Malaysian Airlines.
Mijn complimenten

Cos

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2003, 14:10:18 »
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad in het vliegtuig wat betreft vegetarisch eten.

Ik heb eigenlijk nog nooit géén problemen gehad :( We nemen uit voorzorg tegenwoordig maar gewoon een paar appels en wat boterhammen mee.

Overigens heb ik ooit (hier?) iets gelezen over de reden waarom vegetarische maaltijden nergens naar smaken. Had iets te maken met de hoogte of de druk in de kabine of zo. Maar of het eten daar nou smakeloos van werd of dat je 't niet goed meer proeft weet ik niet meer. Iemand hier dioe er verstand van heeft?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #23 Gepost op: 29 januari 2003, 19:55:34 »
Overigens heb ik ooit (hier?) iets gelezen over de reden waarom vegetarische maaltijden nergens naar smaken. Had iets te maken met de hoogte of de druk in de kabine of zo. Maar of het eten daar nou smakeloos van werd of dat je 't niet goed meer proeft weet ik niet meer. Iemand hier dioe er verstand van heeft?
als het goed is compenseren de vliegtuigcateringsbedrijven daarvoor. ik heb ooit wel eens iets gezien over een proeverij op (letterlijk) hoog niveau...

de kans is groter dat ze gewoon geen verstand hebben van lekker vegetarisch koken. misschien moeten we maar eens een draadje uitgooien voor recepten voor vliegtuigvoedsel ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #24 Gepost op: 29 januari 2003, 22:12:43 »
Ik vond vliegtuigeten tot een jaar of 7 geleden echt heel goor maar heb het idee dat ze tegenwoordig betere technieken hebben en dus het lekkerder is, ik heb er een paar keer heel fatsoenlijk gegeten.
,,,,فلافل

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #25 Gepost op: 30 januari 2003, 12:50:48 »
Ik vlieg deze zomer naar Thailand, moet inderdaad afwachten wat ik voorgeschoteld krijg. Ben nu een jaar veg,maar afgelopen zomer zelf met de auto op vakantie gegaan.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

danny

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #26 Gepost op: 11 juni 2003, 21:26:41 »
Als je naar een reisbureu gaat om je vliegtuigticket te kopen of te reserveren is het bij vele maatschappijen mogelijk om een vegetarische schotel te vragen tijdens de vlucht, dient wel te gebeuren 3-4 weken voor het vertrek. Veel moet je er niet van verwachten maar het is in elk geval beter dan de troep die je anders te slikken krijgt. Probeer maar eens, kan best meevallen.
Groetjes
Dannyken61@hotmail.com

Pieter B

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #27 Gepost op: 12 juni 2003, 11:00:12 »
Dat klopt, behalve wat KLM betreft: op vluchten binnen Europa serveren zij geen warme maaltijd meer, alleen nog maar (ontzettend gore) broodjes, en daar bestaat geen specifiek vegetarische variant van; het heeft dus geen zin om voor Europese vluchten bij KLM een vegetarische maaltijd te reserveren.


Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #28 Gepost op: 12 juni 2003, 14:29:32 »
Dat klopt, behalve wat KLM betreft: op vluchten binnen Europa serveren zij geen warme maaltijd meer, alleen nog maar (ontzettend gore) broodjes, en daar bestaat geen specifiek vegetarische variant van; het heeft dus geen zin om voor Europese vluchten bij KLM een vegetarische maaltijd te reserveren.

Wat raar? Zijn dan niet alle broodjes vegetarisch o.i.d.?
In kreeg van Transavia 14 Euro terug omdat ze geen eten meer serveren. Het is een vlucht van 2 uur, dus dan krijg je altijd iets van een broodje, nou, ik heb liever 14 Euro dan zo'n suf broodje.
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #29 Gepost op: 12 juni 2003, 18:38:17 »
Via de website van je vluchtmaatschappij kan je meestal ook opgeven.
Vlieg je naar Amerika, onthoud dan dat een vegetarische maaltijd een 'vlaggetje' bij je naam oplevert, en dat je iets meer aandacht van de douane krijgt, zeker als je je ticket contant betaald hebt. De CIA vindt het blijkbaar belangrijk om te weten dat er vegetariërs hun land binnenkomen...0
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #30 Gepost op: 12 juni 2003, 18:48:08 »
Via de website van je vluchtmaatschappij kan je meestal ook opgeven.
Vlieg je naar Amerika, onthoud dan dat een vegetarische maaltijd een 'vlaggetje' bij je naam oplevert, en dat je iets meer aandacht van de douane krijgt, zeker als je je ticket contant betaald hebt. De CIA vindt het blijkbaar belangrijk om te weten dat er vegetariërs hun land binnenkomen...0


Wow, das cool.. bang dat ze bommen in sandalen met geitenwollensokken doen?

Vegetarische maaltijd, je voor de douane goed insmeren met dat hennepspul van de Bodyshop ... heerlijk, effe stangen ;D
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2003, 18:48:43 door Hizikigrrrl »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2003, 10:36:46 »
Korte vluchten: hier maakt bijna geen maatschappij nog onderscheid voor vegetariers, maar er is altijd de keuze tussen vlees/vis of kaas op brood.
Langere vluchten: meestal goed. British Airways is heel goed, Quantas ook. Het enige rare is dat je in plaats van de luxe desserts en chocolade koekjes meestal fruit en volkoren koekjes krijgt. Wel gezond in ieder geval!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #32 Gepost op: 18 juni 2003, 11:39:30 »
Sunjets en Jetair (touroperators) vragen 12 Euro om een vegetarische maaltijd te bestellen in het vliegtuig.
De afzetters :angry3:
'k Heb dan maar zelf naar Sobelair gebeld. Dat kost me nix, en ze waren nog heel vriendelijk ook.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #33 Gepost op: 18 juni 2003, 15:48:59 »
Zojuist ticket gekocht bij Swiss Air. Meteen werd mij gevraagd wat ik wilde eten (vega), in welke stijl (Aziatisch ipv Europees), zonder toeslag ofzo.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #34 Gepost op: 18 juni 2003, 19:42:35 »
Zojuist ticket gekocht bij Swiss Air. Meteen werd mij gevraagd wat ik wilde eten (vega), in welke stijl (Aziatisch ipv Europees), zonder toeslag ofzo.

Eet jij vega in vliegtuig omdat ze er hgstwrschlk geen biologisch vlees hebben of hoor je weer bij ons?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #35 Gepost op: 19 juni 2003, 14:45:22 »
Omdat het vlees aan boord van vliegtuigen toch niet te vreten is kan ik net zo goed vegetarisch eten.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #36 Gepost op: 08 juli 2003, 10:01:32 »
O ja, ik verbruik wat veel kerosine, maar éénmaal op de grond doe ik alles met de fiets en trein...

Ik maak me schuldig aan dezelfde zonde  ;D

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #37 Gepost op: 16 juli 2003, 17:19:44 »
Het tweede jaar op rij liep er wat mis met Sobelair.
Op mijn terugvlucht naar Luik bleek er geen vegetarische maaltijd aan boord te zijn. Gelukkig kon ik van een vriendelijke stewardess een sandwichke met kaas krijgen. :-* 'k Heb toch net een mailtje naar Sobelair gestuurd om mn beklag te doen. Ik ben es benieuwd naar hun reactie.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #38 Gepost op: 20 juli 2003, 01:27:31 »
Dit jaar ging het voor het eerst zowel op de heen- als de terugvlucht goed. Wel vooraf nog een keer extra gebeld met Martinair en toen o.a. te horen gekregen dat een combinatie van menu's niet mogelijk is. Wij hadden één veganistisch/glutenvrij menu willen hebben, maar dat kon dus niet. Dus toch nog boterhammen moeten meeslepen.

kattekop

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #39 Gepost op: 18 augustus 2003, 15:35:36 »
Wij hadden één veganistisch/glutenvrij menu willen hebben, maar dat kon dus niet. Dus toch nog boterhammen moeten meeslepen.

Boterhammen zijn toch ook niet glutenvrij???   ::)