Vegatopia Forum

Toronto

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Toronto
« Gepost op: 27 augustus 2003, 17:08:59 »
Heeft iemand toevallig goede (restaurant)ervaringen opgedaan in Toronto?

Ik heb op www.vegdining.com een enorm aanbod aan vega restaurants gezien, het moet zeker lukken om hier goed te eten, maar ik was benieuwd of iemand hier er toevallig ooit is geweest en nog goede tips heeft.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Toronto
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2003, 23:07:47 »
Oe, dat is lang geleden...Heb wel snoeilekker bij een Italiaan daar gegeten (garlicbread :vork:, maar of die nog bestaat...
Zal nog eens moeders vragen of ze weet hoe het heette, want zelf heb ik geen idee meer...En mijn daar woonachtige familie is zo Hollands opgevoed met aardappels, veggies en lap vlees, dat ik hen geen tips hoef te vragen..

Anyway, veel plezier aldaar!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Toronto
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2003, 13:19:51 »
Ik ben net terug uit Toronto en het is bijzonder makkelijk om lekker vegetarisch te eten in Toronto! Behalve dat er meerdere vegetarische restaurants en eetcafeetjes zijn, is het heel gangbaar voor gewone restaurants om meerdere vegetarische gerechten te serveren. Dus niet zoals in Nederland dat je kunt kiezen uit maar liefst één vegetarische gerechten, wat dan ook nog vaak een gevulde paprika is.

En... zo'n beetje om de 10 meter staan langs de straat van die hotdagkraampjes, ook hier is de keuze heel gangbaar; Beef, Pork, Veggie of Italian.  Hoe de veggie hotdag was, weet ik niet, want ik lust geen hotdogs  :)

Ik vind dat je als vegetariër in Toronto heel goed terecht kan, beter nog dan in New York, maar ja, daar was ik voor het laatst in '97, dus wie weet wat er veranderd is inmiddels.

Pieter B

Re:Toronto
« Reactie #3 Gepost op: 04 november 2004, 23:05:22 »
Inderdaad keuze genoeg in Toronto. Maar wel erg op zijn Amerikaans en ook veel inspiratieloze namaakvlees- en -visgerechten, tot vegetarische namaakeend en namaakkreeft toe.

Gisteren at ik in het geheel vegetarische Lotus Garden (Dundas St W 393, vlakbij Ontario Art Gallery). Werd aangeraden door de Rough Guide, maar bleek vette en smakeloze Chinees/Vietnamese happen te serveren.

Ben nog enkele dagen hier, als ik de kans krijg andere vegetarische restaurants te bezoeken, zal ik nog wat ervaringen posten.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2004, 21:14:01 door Pieter B »

Pieter B

Re:Toronto
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2004, 21:11:38 »
Heb nog enkele keren vegetarisch gegeten in Toronto. Kan inmiddels zeggen dat het verhaal van die vegetarische hotdogs op elke straathoek klopt, geweldig is dat.

Maar de vegetarische restaurants bleven me erg teleurstellen. Ik was nog in Fresh - Juice For Life (Queen Street West), een vegetarische sappenbar en restaurant, bekroond tot beste veggie restaurant van Toronto. En zelfs daar presteerden ze het om eten voor te zetten dat droop van de olie en zo ontzettend zwaar te verteren was dat je er uren later nog last van had.

Wel goed (en spotgoedkoop) gegeten in het "Little India Restaurant" in Queen Street West, waar overdag een all-you-can-eat en voor 80% vegetarisch buffet is voor 7 euro.