Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 15 november 2005, 21:24:55 »
Wij aten pizza bij Firenze (de halve prijs pizzeria vlakbij het Rembrandsplein in Amsterdam). We moesten wel lang wachten, want ze waren onze bestelling vergeten. Maar toen ze daar eenmaal achter waren, stonden de pizza's wel binnen 10 minuten op onze tafel. En ze smaakten heerlijk!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Amsterdam
« Reactie #21 Gepost op: 16 november 2005, 19:28:51 »
Ha, ik heb gister ook bij Maoz gegeten. Ofnee, ik heb bij Maoz gehaald en in de sportkantine gegeten eigenlijk. :)

Zondag heb ik gegeten bij Indiaas restaurant Tandoor in de Geelvinksteeg in Amsterdam (tussen de Singel en de Reguliersdwarsstraat ergens als ik me niet vergis). Echt heel erg lekker! :D
Om te beginnen kregen we chapati's bij onze drankjes (maar dat is redelijk standaard, denk ik).
Ik had het vega menu: Vooraf linzensoep, die wel oké was. Daarna pilav, palak paneer (lijkt op saag paneer maar het was wel wat pittiger - en lekker), een peulvruchtenschotel en een okragerecht dat echt superlekker was! Erbij hadden we naan besteld met amandel en rozijnen en die smaakte ook al zo geweldig goed! :yummie:
Mijn tafelgenoten genoten inmiddels van de mangolassi (en ik had mangosap, was ook lekker). Toe was er ijs voor een tafelgenoot en khulfi voor mij, smaakte allemaal prima ook. Alles was zo lekker dat ik veel meer heb gegeten dan ik eigenlijk op kon. :-[

Zonde dat dit restaurant zo in het centrum zit, er komen vast alleen maar toeristen terwijl dan heel veel Amsterdammers wat mislopen. :bonk:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #22 Gepost op: 26 november 2005, 12:57:44 »
Gisteren bij Wilhelmina-Dok in Amsterdam gegeten. Leuke plek om wat te drinken, maar wat was het eten slecht zeg. Salade zonder smaak, waar geitenkaas in moest zitten die er niet in zat, saaie pasta. De niet-vegetariers waren ook zwaar ontevreden. Toch 40 euro kwijt. Ga ik niet meer heen.

,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 06 december 2005, 12:53:15 »
Ik ben vrijdag met 26 man bij Restaurant In De Waag op de Nieuwmarkt in Amsterdam gaan eten. We hadden een apart zaaltje. De hele locatie is erg warm (alles wordt door kaarsen verlicht) maar wel sfeervol. De bediening was niet zo ervaren en door zenuwachtigheid een beetje onbeleefd (of gewoon onbeleefd dat kan ook). Het eten was best prima gedaan, zeker met zo'n grote groep. Keuzemenu, met bij elke gang standaard een vega optie, bij het voorgerecht zelfs 3 vega opties. Ik had aardpeersoep waar als verassing nog wat truffelolie door zat. Lekker. Ook niet te veel, soms krijg je een enorme bak soep. Als hoofdgerecht pasta met tomatensaus en een heel lekker kaasje. Pasta en kaasje waren lekker, de tomatensaus een beetje saai. Erg veel was dit. Toe ging er niet echt meer in, het was een soort cappuchinoijs, ik vond het niet heel erg lekker dat ijs. Maar ik was toch wel tevreden, zeker door de vegaopties op de kaart die er standaard waren en alles kwam ook mooi op tijd, je hoefde niet lang te wachten enzo, een groep van 26 is toch wel een grote groep maar dat konden ze prima aan.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Amsterdam
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2005, 21:13:04 »
Ik at laatst met een collega bij Klein Jansen (Hoogeweg, Amsterdam). Niet geschikt voor de kleine portemonnee, maar wel absoluut een aanrader. Op de kaart staan slechts drie gerechten per gang, maar geen vegetarische gerechten. Er staat wel duidelijk vermeld dat er voor vegetariers gekookt kan worden. En dat kunnen ze! Ik heb echt heerlijk gegeten. Zo heel af en toe eet je iets dat helemaal 'af' is, dat helemaal goed smaakt. Fijn is dat toch.

Vorige week gingen we met al mijn collega's (8 mannen. Ik riep: Heren, we gaan kerstdineren!) eten bij Sa Seada (1e oosterparkstraat, Amsterdam). Dit Sardijnse restaurant heeft ooit een 9 gekregen van Johannes van Dam, maar ik hoop dat er toen een andere kok werkzaam was dan tegenwoordig. Ik kon die 9 er niet aan af proeven en mijn collega's ook niet. Ik vond het allemaal net niks. De bediening was overigens prima en het was erg gezellig. Maar door de hoge verwachtingen waren we toch teleurgesteld.

En ik at een tijdje terug ook nog bij Vamos a ver (Govert Flinckstraat, Amsterdam). Een Spaans restaurant. Daar heb je het als vegetarier die niet kan kiezen heel makkelijk, want er is maar 1 vegetarisch gerecht: de groente paella. Maar die smaakt wel heel erg goed! De ambiance is niet geweldig, maar je kunt er zeker een leuke avond hebben.

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Amsterdam
« Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2006, 19:39:17 »
Gisteren weer eens kaasfondu bij Bern.
Erbij jeminitische salade. Die is zoooo lekker! Ik zou het thuis wel eens willen maken, maar weet niet wat erin moet.
Ja, wel qua groenten natuurlijk, maar wat geeft toch die specifieke smaak eraan?
Stiekem toch een banaan!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #26 Gepost op: 08 maart 2006, 15:06:11 »
Ervaringen met de IJkantine, dus niet te verwarren met De Cantine??
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #27 Gepost op: 08 maart 2006, 16:56:37 »
Ervaringen met de IJkantine, dus niet te verwarren met De Cantine??

Best aardig niet heel bijzonder. Leuke plek (met dit weer wel ver met de pont enzo).
Hun menukaart staat online.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2006, 09:58:16 »
Gister op werk catering van Pasta Vino. Mozzarella-tomaat antipasti, lekkere bruschetta met tomaat en knoflook, gemengde salade met olijven, artisjokkenpizza en broodjes. Best okee.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2006, 09:58:30 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #29 Gepost op: 19 maart 2006, 11:19:30 »
Ervaringen met de IJkantine, dus niet te verwarren met De Cantine??
De Ijkantine??? Is dit een pandje bij/op de NDSM? Er achter staan zo'n onwijs vette/oude hijskraan. Het 'dak' is schuin aflopend richting water en je kan er met je auto op rijden. Leuke plek....zeker als de zon schijnt.

Daar heb ik wel een paar keer gefeest. Er wonen ook mensen/is gekraakt. In sept. was ik er voor het laatst....is dat nu inmiddels omgetoverd tot eetgelegenheid?  :-\
Of zijn er meerdere ijkantines?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #30 Gepost op: 19 maart 2006, 11:31:48 »
De Ijkantine??? Is dit een pandje bij/op de NDSM? Er achter staan zo'n onwijs vette/oude hijskraan. Het 'dak' is schuin aflopend richting water en je kan er met je auto op rijden. Leuke plek....zeker als de zon schijnt.

Daar heb ik wel een paar keer gefeest. Er wonen ook mensen/is gekraakt. In sept. was ik er voor het laatst....is dat nu inmiddels omgetoverd tot eetgelegenheid?  :-\
Of zijn er meerdere ijkantines?

Het is nu geinstitutionaliseerd maar het is idd op het NDSM terrein, maar heel anders dan een tijd terug. Maar hey in september was het al zoals het nu is. Ik weet niks dat je op het dak kan. Bij de pont meteen links is het.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2006, 11:32:23 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2006, 13:58:34 »
Ha dat is wel op het terrein, maar de Ykantine nu is meer aan het water: http://www.ijkantine.nl/
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Amsterdam
« Reactie #32 Gepost op: 30 maart 2006, 22:57:12 »
Wij aten vandaag (ter ere van mijn verjaardag :D ) bij The Movies in Amsterdam. En dat was erg leuk en erg lekker!
Vooraf buffelmozzarella met citroen, rode peper en olijfolie
Hoofd Portabella gevuld met walnotenpuree, op gegratineerde venkel en heerlijke puy linzen in tomatenjus
Toe huisgemaakte chocoladetruffel
En heel leuke aardige bediening!

Jules

Re:Amsterdam
« Reactie #33 Gepost op: 31 mei 2006, 20:05:27 »

Voor een informele lunch is Himalaya in de Warmoesstraat in Amsterdam ook heel geschikt. Hebben ze super lekkere vegetarische broodjes!  :D
www.himalaya.nl

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #34 Gepost op: 10 juni 2006, 12:42:09 »
Ik at gisteren bij Gambrinus.
Vooraf een trio van ravioli met verschillende vullingen. Opvallend was dat het veel meer dan drie ravioli's waren en dat de vullingen (mede door de saus) niet heel goed van elkaar te onderscheiden waren. Maar wél erg lekker.
Daarna fillodeeg gevuld met groenten en kaas. Niet heel origineel, wel heel groot (een enorm pakket op mijn bord) en best lekker, al kon ik de kaas niet vinden. En met goeie frieten + mayo erbij.

Niemand vond de toetjeskaart erg interessant, dus we zijn daarna bij Peppino ijs gaan eten.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #35 Gepost op: 10 juni 2006, 22:24:02 »
oh ik wist niet dat daar veggie was. Mooi!
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #36 Gepost op: 12 juni 2006, 11:20:17 »
Donderdag bij KHL aan de Oostelijke Handelskade in Amsterdam gegeten in de tuin: een tortillabakje gevuld met erg lekkere puy linzen, andere groenten en erbij een wilde spinaziesalade met een beetje zachte geitenkaas. Heel prima.
,,,,فلافل

Offline Kupu-kupu

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #37 Gepost op: 12 juni 2006, 15:17:18 »
Van de week weer eens gegeten bij To Ouzeri, een leuk grieks restaurantje in de Clercqstraat in Amsterdam.

Ze hebben een ruime keuze vegetarische mezzedes. ( Er is wel een website maar het menu staat helaas niet on-line ) Heerlijke kaasballetjes, tzaziki , gevulde pepertjes etc. En redelijk betaalbaar, zo'n 3 a 4 euro per gerechtje.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2006, 15:35:47 door kupu-kupu »

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Amsterdam
« Reactie #38 Gepost op: 28 juni 2006, 17:55:17 »
Ik at vorige week bij The Movies en daar werd ik heel blij van:
Salade van venkel, waterkers, aardbeien en roquefort met een dressing van balsamico azijn (LEKKER!!)
Warme salade van wilde spinazie, chevre en couscous met gedroogde cranberries
' Eton Mess': merengue met slagroom, vanille ijs en aardbeien

En ik at ook laatst weer eens bij De Bolhoed en dat was ook lekker. Een zeer goed gevulde Burito. Ik word vooral altijd erg blij van hun brownies...

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Amsterdam
« Reactie #39 Gepost op: 07 juli 2006, 20:56:22 »
Wij aten bij Kade 58 (www.kade58.nl) aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam. Een gezellig buurteetcafe waar je een best prima hap kunt eten (verwacht als vegetarier geen culinaire hoogstandjes). Ik at de groentetaart met paprikasaus en frieten en toe Oma's appeltaart met kaneelijs.
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2006, 20:58:06 door renske »