Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #640 Gepost op: 05 juni 2017, 21:01:56 »
Het is Toko de Poort geworden (ik was nog nooit op dat stuk geweest eigenlijk, alleen rondom Arenagebied). Lekkere roti gegeten, bedankt voor de tip!

Leuk!!
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Amsterdam
« Reactie #641 Gepost op: 02 oktober 2017, 11:55:28 »
Iemand al bij http://www.vegansnackshop.nl/ geweest?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #642 Gepost op: 02 oktober 2017, 22:54:32 »
Nee nog niet maar ze zijn pas 1 dag open. Ben benieuwd.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #643 Gepost op: 19 februari 2018, 11:37:59 »
Gisteren weer bij Pllek gegeten, wat een fijn restaurant is dat toch! 6 gerechten op de kaart, waarvan 4 vegan(n)! Ik at een heerlijk gerecht met boleten/portobello/pompoen en iets van gekaramelliseerde ui ofzo. Hmm! Tafelgenoot at ites met maistortilla en bonen, zag er ook heel lekker uit! En prachtig uitzicht over het IJ.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #644 Gepost op: 18 januari 2020, 20:18:41 »
Vandaag bij Bar Centraal gegeten in de Amsterdamse Ten Katestraat. Lekker hoor. Er staan 7 gerechten op de kaart, waarvan 5 vega (en dan kun je nog brood, olijven, en kazen bestellen).
2 gerechten pp, als je wilt delen, wordt aangeraden, hoewel er ook een menu is voor 35 euro. Wij deelden lekkere burrata met oa gefrituurde spruitjes, bloemkool met jalapeno, ananassalsa en witlof, rolletje met spitskool en palmkool, knolselderij met crispy aardpeer mandarijnzest, schorseneer met zoetige sojasaus en geroosterde hazelnoten. En we hadden brood erbij met pittige olie. Het bloemkoolgerecht was mijn favoriet. Met 2 glazen prima natuurwijn pp en thee/koffie na rekenden we 40 euro pp af. Echt een aanrader. Vriendelijke bediening ook. Je zit wel vrij dicht op de andere tafels.
,,,,فلافل

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Amsterdam
« Reactie #645 Gepost op: 24 augustus 2022, 09:56:40 »
Vorige week zaterdag, bij Choux op de De Ruyterkade.
Vijf gangen is de standaard in het weekend, en er kan gekozen worden voor een vega menu of vlees/vis menu. Dat laatste had mijn tafelgenoot, en ook dat menu is voor de heleft vegetarisch. Dat past bij het principe van het restaurant, namelijk dat groenten de hoofdrol spelen.
Erg lekker gegeten; van heel frisse smaken (amuse: kombucha met tomatenwater, erg lekker op frisse dag) tot een hartig hoofdgerecht met paddenstoelen en miso jus (zooo goed!). De kaasgang (witte chcocolademousse met stilton crumbles), optioneel/ extra, viel iets minderin de smaak. Bijzondere smaken, veel gebruik van schillen, etc, maar ook gefermenteerde producten. Ze schenken er lekkere natuurwijnen bij. Ik heb ook 2 van de alchoholvrije opties geprobeerd, die als zelfgemaakte limonades op de kaart staan. Lekker, maar erg zoet. Met al hun fermentatie activiteiten zie ik mogelijkheden voor wat minder zoette drankjes.
Pijnlijk grappig: Naast ons zat een jong stel te eten. Hij hield blijkbaar niet zo van groenten, dus at alleen z'n stukje vlees/ vis op, met de saus, maar de groenten bleef ie maar over z'n bord schuiven. Wij vroegen ons af wat hij zocht in zo'n restaurant....

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Amsterdam
« Reactie #646 Gepost op: 17 juli 2023, 13:43:30 »
Gisteren voor het eerst bij Spirit gegeten samen met twee Vegatopianen die er al eerder hadden gegeten en waarvan er eentje vandaag nog lang niet jarig is. De keuze is reuze bij dit buffet, heel veel wat er lekker uitziet (en ook lekker is). Dus we namen alledrie van een heleboel wat. Jummie! En het was ook nog eens heel gezellig.

Het concept kende ik trouwens nog niet: je betaalt per ons.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Amsterdam
« Reactie #647 Gepost op: 17 juli 2023, 17:58:15 »
Betalen per ons ken ik van in Brazilië. Daar is dat heel gebruikelijk.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Amsterdam
« Reactie #648 Gepost op: 17 juli 2023, 19:06:17 »
Ook bij de vegetarische restaurantketen Tibits (in Zwitserland en Duitsland) betaal je per 100 gram.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Amsterdam
« Reactie #649 Gepost op: 17 juli 2023, 21:50:40 »
Ook bij Noordoever in Leuven:  https://static.noordoever.be/menu/
en bij Lekker Gec in Gent:  ]http://www.lekkergec.com/menu.html]