Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Aquariumliefhebbers hier?

<< < (5/81) > >>

Draek:

--- Citaat van: Blub op 07 juni 2004, 12:19:43 ---De schildpadden moeten toch eten, en elk slakje is een stukje minder vlees wat door mensen is gedood.

M.i. beter dan vlees uit de winkel. Slakjes zijn vast gelukkig geweest :-)

--- Einde van citaat ---
misschien wel misschien niet. Maar in beide gevallen gaat het om een dier wat door te doen van de mens dood gaat.

fem fatale:
tja, ik weet ook nog steeds niet of ik t wel durf, ik vind t wel gezellig die slakjes, en ze zijn heel lief

maar mochten ze echt een plaag worden, dan moet ik wel iets gaan doen, en slakkendoodmiddel (t bestaat) is absoluut geen oplossing, al is t maar omdat dat ook gevaarlijk is voor de guppen

uitzetten in de sloot in t park kan wel, maar dan worden ze natuurlijk ook meteen opgegeten

in wilde buien denk ik wel eens dat ik gewoon nog een bak moet nemen, voor de slakjes

Flapke:
Ja maar ja, dan weet je wel hoe het gebeurt enzo.

Als je de schildpadden kattenvoer geeft bijvoorbeeld dan zijn er varkentjes uit de bioindustrie ingestopt - niet alleen het feit dat die dieren geen fatsoenlijk leven hebben gehad, maar ook het feit dat dat naar mijn weten minder gezond is dan een diertje wat zijn gang heeft kunnen gaan.
Daarbij eten schildpadden in de natuur geen varkentjes ...
Slakjes zijn super gezond voor padjes, als het kleintjes zijn en ze eten de huisjes op krijgen ze ook nog eens wat kalk binnen, wat vaak onvoldoende gevoerd word.

Nog een voordeel: je betaald geen geld aan de moordenaar want dat ben je dan zelf :-) Dus je stimuleert het verder niet.

Verder heb je wel gelijk natuurlijk maar ja ik moet mijn geweten sussen want heb 9 van die vreetmachines.

Lovelocker:
Je zorgt prima voor je schildpadden. Deed iedereen dat maar. Sommigen hier - niet nader te noemen ;) - moeten gewoon eens op survival in West-Soedan :O

boris:

--- Citaat van: Blub op 08 juni 2004, 10:46:54 ---Ja maar ja, dan weet je wel hoe het gebeurt enzo.

Als je de schildpadden kattenvoer geeft bijvoorbeeld dan zijn er varkentjes uit de bioindustrie ingestopt - niet alleen het feit dat die dieren geen fatsoenlijk leven hebben gehad, maar ook het feit dat dat naar mijn weten minder gezond is dan een diertje wat zijn gang heeft kunnen gaan.
Daarbij eten schildpadden in de natuur geen varkentjes ...
Slakjes zijn super gezond voor padjes, als het kleintjes zijn en ze eten de huisjes op krijgen ze ook nog eens wat kalk binnen, wat vaak onvoldoende gevoerd word.

Nog een voordeel: je betaald geen geld aan de moordenaar want dat ben je dan zelf :-) Dus je stimuleert het verder niet.

hoe groot zijn ze? wat voor zijn ze? welke leeftijd?

Verder heb je wel gelijk natuurlijk maar ja ik moet mijn geweten sussen want heb 9 van die vreetmachines.

--- Einde van citaat ---

maar als ze echt klein zijn dan zien ze ze toch niet?

ik heb zowiezo als probleem dat ik op het moment zonder filter zit waardoor het water niet bepaal helder is...
maar volgende maand ga ik een bak op maat laten maken  :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie