Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1080 Gepost op: 04 mei 2010, 18:47:40 »
jum, ik wil ook rabarber

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1081 Gepost op: 04 mei 2010, 20:31:05 »
Of wat dacht je van rabarber in stukken snijden, beetje suiker (of veel, net wat je lekker vindt) en sinaasappsap (niet teveel, anders wordt het zo'n natte bende) en flink wat sinaasappelrasp (en/of gember en kaneel) en dan in de oven roosteren tot het gaar is.

Jaaaa dat is lekker en dan met aardbeien.

nou dit werd t dus met kwark en aardbeitjes :D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1082 Gepost op: 11 mei 2010, 18:34:28 »
portobellos
trostomaatjes
broccoli
zwarte olijven
lentui
passata
tomatenblokjes
kruidenkaas
geitenkaas
eieren
bladerdeeg
parmezaanse
manchegokaas
room
boter
courgette
rode bonen in blik
linzen
kikkererwten
roerbakreepjes
quorngehakt
pasta
rijst
aardappelen
heleboel  kruiden en specerijen
sperziebonen

het gaat me vooral om de portobellos
heb ze al op een heleboel manieren gegeten, maar misschien hebben jullie wat vernieuwends?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1083 Gepost op: 11 mei 2010, 19:20:16 »
Portobello's vind ik lekker met half gesmolten mozza erop, evt. pesto ertussen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1084 Gepost op: 13 mei 2010, 11:54:02 »
Edit: en dan natuurlijk niet vergeten te melden dat er ook nog rucola over ging.
Ik vind overigens dat Rucola in veel te grote verpakkingen wordt verkocht. 125 gram is in ieder geval veel te veel voor over-de-pizza voor twee personen - het bakje is nog zo'n tweederde vol, en dat terwijl we echt niet weinig hebben genomen. En morgen is het gegarandeerd verlept.

Dus: iemand nog een lekker recept met rucola voor één persoon (K. heeft voorstelling vanavond)?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1085 Gepost op: 13 mei 2010, 11:55:19 »
Edit: en dan natuurlijk niet vergeten te melden dat er ook nog rucola over ging.
Ik vind overigens dat Rucola in veel te grote verpakkingen wordt verkocht. 125 gram is in ieder geval veel te veel voor over-de-pizza voor twee personen - het bakje is nog zo'n tweederde vol, en dat terwijl we echt niet weinig hebben genomen. En morgen is het gegarandeerd verlept.

Dus: iemand nog een lekker recept met rucola voor één persoon (K. heeft voorstelling vanavond)?

In pesto verdwijnt toch wel veel? :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1086 Gepost op: 13 mei 2010, 12:11:04 »
In pesto verdwijnt toch wel veel? :)
Heej, da's best een idee. Met zonnebloempitten ipv pijnboompitten moet vast ook lukken?

Dit lijkt me wel een aardig basisrecept, maar dan wel met Parmezaanse kaas ipv oude.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1087 Gepost op: 13 mei 2010, 13:39:18 »
Eelco,
Pesto van zonnebloempitten gaat prima. Walnoten kan ook.
Groet, RvO

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1088 Gepost op: 13 mei 2010, 13:47:42 »
En morgen is het gegarandeerd verlept.

Dat valt toch juist wel mee met Rucola? Ik vind juist dat het wel lang mooi stevig blijft. En het is zelfs nog wel goed als ie 2 dagen over de datum is (bij ongeopend zakje dan hè?)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1089 Gepost op: 13 mei 2010, 13:49:43 »
Dank bambi en RvO! En de pesto is ondertussen gemaakt volgens basisrecept met Parmezaanse kaas ipv oude en met zonnebloempitten ipv pijnboompitten. Beetje peper en zout toegevoegd. Resultaat: lekker.

Walnoten zal ik wel niet gauw proberen, omdat K. een notenallergie heeft. En het blijkt dat zelfs de duurste pesto's in ieder geval gedeeltelijk met cashewnoten zijn gemaakt. Volgens mij ga ik de komende tijd een beetje experimenteren met verschillende soorten pesti  :D.

Haan, bewaar jij de rucola dan in de koelkast of erbuiten? Ik krijg de pesto hier alleen in die plastic bakjes en daarin verleppen ze nogal snel (of de rucola is al wat ouder bij aankoop, dat kan ook).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1090 Gepost op: 13 mei 2010, 14:00:24 »
Je krijgt de rucola daar alleen in bakjes denk ik?
Maar hier verlept het ook héél snel hoor. Zolang de verpakking dicht is gaat het wel goed, is ie eenmaal open dan moet het de tweede dag echt op en zit ik al door de bak of zak (wij hebben beiden) te maaien wat weg moet.
En de smaak is behoorlijk overheersend dus ik snap die grote verpakkingen ook niet zo.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1091 Gepost op: 13 mei 2010, 14:04:08 »
@Eelco: in de koelkast en ik koop gewoon een simpel zakje van AH met 75 gram inhoud. Voor twee personen altijd net te weinig...

Als echte skraper en vooral ook omdat ik het zonde vind dat etenswaar wordt weggegooid, koop ik het ook geregeld met een 35%-korting-sticker. Doordat er een keer niet goed gespiegeld was in de winkel en ik zelf ook niet goed oplette, kocht ik zo een keer een zakje dat al 2 dagen over de datum was. Daar kwam ik pas thuis achter, maar er was niks mee aan de hand. Sindsdien eet ik het dus wel vaker 1-2 dagen over de datum.
En geloof me, van verlepte groente hou ik niet. Die gaat hier richting de cavia's.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1092 Gepost op: 13 mei 2010, 14:19:45 »
...Walnoten zal ik wel niet gauw proberen, omdat K. een notenallergie heeft. En het blijkt dat zelfs de duurste pesto's in ieder geval gedeeltelijk met cashewnoten zijn gemaakt. ...
Hij ook, gezellig. ;)
Heel soms kom ik een merk tegen zonder noten, dus het bestaat wel. Bij de natuurwinkel geloof ik, maar het is erg zeldzaam dus ik heb al jaren geen pesto meer op. Ik vind het altijd wat barbaars om een hele basilicumplant in een keer de doden.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1093 Gepost op: 13 mei 2010, 14:53:31 »
@Eelco: in de koelkast en ik koop gewoon een simpel zakje van AH met 75 gram inhoud. Voor twee personen altijd net te weinig...


Ja, die verpakking is wel goed, maar in Duitsland kon ik alleen megabakken krijgen, en ik geloof dat Eelco hetzelfde probleem heeft (overigens waren die megabakken wel goedkoper dan de zakjes van AH).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1094 Gepost op: 18 mei 2010, 13:39:33 »
...Walnoten zal ik wel niet gauw proberen, omdat K. een notenallergie heeft. En het blijkt dat zelfs de duurste pesto's in ieder geval gedeeltelijk met cashewnoten zijn gemaakt. ...
Hij ook, gezellig. ;)
Heel soms kom ik een merk tegen zonder noten, dus het bestaat wel. Bij de natuurwinkel geloof ik, maar het is erg zeldzaam dus ik heb al jaren geen pesto meer op. Ik vind het altijd wat barbaars om een hele basilicumplant in een keer de doden.

Op de markt heb je ook wel eens een heel bunch stengels basilicum (zonder plant) misschien kun je het daarmee maken? Is echt lekker.
Wellicht dat die van terrasana zonder cashew is?
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1095 Gepost op: 18 mei 2010, 16:00:23 »
Hier verkoopt een groenteturk ook zakjes met basilicum, dus zonder kluit. Ik geloof dat het €1,50 is. Er zit ongeveer 3/4 plant in een zakje.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1096 Gepost op: 19 mei 2010, 18:05:41 »
Ik weet niet wat ik moet eten vandaag. Ik heb wel boodschappen gedaan, maar geen dingen voor het avondeten.

Ik heb op zich genoeg eten wel in huis, maar allemaal losstaande dingen. Wat er allemaal ongeveer in voorraad ligt:
- struik peterselie
- pakje vacuum voorgekookte bietjes
- paar kilo piepers
- zeker 6 kilo rijst
- ook wel 3 kilo noedels (gewone dunne, dikke Chinese, boekweit)
- 1 blikje kokosmelk en een pakje santen
- in de vriezer een handje doperwten en een handje sperziebonen
- ei-tofu
- 2 eieren
- uien en knoflook
- vegetarisch gehakt (tivall en volgens mij ook provamel)
- gedroogde Chinese shiitakes
- handje gedroogde Italiaanse paddestoelen (eekhoorntjesbrood ofzo)
- 1 hele grote en 1 medium pot home made tomatensaus (maar dat heb ik vorige week ook al gegeten)
- 1 blik zwarte bonen
- pasta (spaghetti en penne)
- standaard dingen als boter en vermicelli en gedroogde kruiden en specerijen en bouillonblokjes

Gisteren en eergisteren heb ik ook al noedels gegeten, dus vandaag eigenlijk geen zin meer in.
Groente heb ik heel weinig in huis. ik ga vandaag ook niet nog een keer boodschappen doen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1097 Gepost op: 21 mei 2010, 14:24:44 »
Misschien kun je een lekkere kokossaus maken (met citroen, knoflook, ui, pepertje, etc.) voor bij sambalsperzieboontjes en een gekookt eitje?
Of paddopenne met wat peterselie en kaas.
Of de zwarte bonen met vega gehakt en beetje tomatenpuree en peterselie bij rijst?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1098 Gepost op: 21 mei 2010, 15:38:03 »
Als je indiase kruiden of pasta in huis hebt: Een curry, met de kokosmelk, aardappels, ui, doperwten en sperzieboontjes? Rijst erbij, eventueel nog een gekookt ei in de curry mee laten warmen op het laatst? Misschien voor erbij nog een snelle dal van de zwarte bonen?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

sufferthebear

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1099 Gepost op: 23 mei 2010, 22:27:46 »
Wie weet een lekker (lunch-)gerecht met de volgende dingen;
1 courgette, ui, tomaat, paprika, geitenkaas en verse tagliatelle.