Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #280 Gepost op: 20 januari 2006, 14:38:00 »
Ik heb rond knackebrod van 40 cm doorsnee gekregen! Maar ik weet absoluut niet wat ik er mee moet. Wat kan je daar nu mee?

Ik denk nu meteen aan van die wagenwielen die in Zweden overal in de supermarkt liggen en mijn ervaring daarmee is dat die dingen zó hard zijn dat ze er helemaal geen last van hebben als je ze in een geopende verpakking bewaart.

Die zijn het! Cool.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #281 Gepost op: 22 januari 2006, 17:40:06 »
Ik heb rond knackebrod van 40 cm doorsnee gekregen! Maar ik weet absoluut niet wat ik er mee moet. Wat kan je daar nu mee?

Ik denk nu meteen aan van die wagenwielen die in Zweden overal in de supermarkt liggen en mijn ervaring daarmee is dat die dingen zó hard zijn dat ze er helemaal geen last van hebben als je ze in een geopende verpakking bewaart.

Die zijn het! Cool.

Ik heb ze ook al thuis gehad. Die kan je echt weken, zelfs een paar maanden, gewoon in de kast bewaren. Het natuurlijk niet de bedoeling dat je zo'n karrenwiel ineens opeet. Breek het voorzichtig in stukjes en beleg zoals normaal knäckebröd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

g11ling

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #282 Gepost op: 24 januari 2006, 21:08:50 »
Ik heb ze ook al thuis gehad. Die kan je echt weken, zelfs een paar maanden, gewoon in de kast bewaren. Het natuurlijk niet de bedoeling dat je zo'n karrenwiel ineens opeet. Breek het voorzichtig in stukjes en beleg zoals normaal knäckebröd.

Dan ken jij mn vriendje nog niet  ;D

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #283 Gepost op: 24 januari 2006, 23:19:28 »
Ok, als je zo eentje toch per se in zijn geheel wil opeten, besmeer hem dan zeker niet met een dikke laag chocopasta of kwark want dan kan je achteraf gegarandeerd je haar gaan wassen. ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #284 Gepost op: 25 januari 2006, 15:54:07 »
 ???
This is between me and the vegetable!

g11ling

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #285 Gepost op: 25 januari 2006, 21:02:04 »
Ok, als je zo eentje toch per se in zijn geheel wil opeten, besmeer hem dan zeker niet met een dikke laag chocopasta of kwark want dan kan je achteraf gegarandeerd je haar gaan wassen. ;D
spreek je uit ervaring?  :O

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #286 Gepost op: 25 januari 2006, 22:40:42 »
gewoon in de rondte eten?? ???
Za Zemiata!

overanalizing

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #287 Gepost op: 28 januari 2006, 15:28:14 »
Ok, ik heb een bolletje look, 2 rijpe avocado's, een kleine rode ui, 750 g witte champs, een pakje gekookte kikkererwten, 500g broccoli, liters sojaroom en voor de rest heel wat pasta en rijst. May i have your suggestions please?
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2006, 15:28:34 door Johan »

Dee

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #288 Gepost op: 28 januari 2006, 15:40:18 »
Ok, ik heb een bolletje look, 2 rijpe avocado's, een kleine rode ui, 750 g witte champs, een pakje gekookte kikkererwten, 500g broccoli, liters sojaroom en voor de rest heel wat pasta en rijst. May i have your suggestions please?
Ik zou van de avocado, ui en knoflook (misschien de knoflook eerste even in de oven doen) en wat room een avocado mousse maken. Brocolli en champignons  met de rest van de ui en knoflook roerbakken samen met (voorgekookte) rijst.  Kruiden naar wens.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2006, 15:40:40 door Dee »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #289 Gepost op: 28 januari 2006, 15:47:16 »
Helft van look in oven poffen en met room een mouse van maken, deel van champs mee vullen, in oven mikken. Van ui en kikkererwten burgertjes maken. Broccoli roerbakken met rest van look. Serveren met pasta.
Avocado tot mousse stampen. Espresso/sterke koffie zetten en (bruine/Javaanse/gewone) suiker er in laten oplossen. Koffie door avocadopuree roeren, laten afkoelen, als dessert opeten of als je echt zin hebt, nog even er een 'brulee' van maken.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2006, 15:49:08 door Selly »
,,,,فلافل

overanalizing

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #290 Gepost op: 28 januari 2006, 15:52:18 »
Ok, dat dessert ga ik zeker al eens proberen! Klinkt erg goed. Bij gebrek aan brulée-materiaal zal het even onder de grill van de oven moeten.

Of wacht, ze komen vanavond al met taart... ach, dan wordt het een dessert-avondje.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #291 Gepost op: 28 januari 2006, 15:56:50 »
Ok, dat dessert ga ik zeker al eens proberen! Klinkt erg goed. Bij gebrek aan brulée-materiaal zal het even onder de grill van de oven moeten.

Het is Indonesisch. Sommige mensen vinden het heerlijk, anderen niet.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #292 Gepost op: 28 januari 2006, 16:29:22 »

Avocado tot mousse stampen. Espresso/sterke koffie zetten en (bruine/Javaanse/gewone) suiker er in laten oplossen. Koffie door avocadopuree roeren, laten afkoelen, als dessert opeten of als je echt zin hebt, nog even er een 'brulee' van maken.

Wat bijzonder! Had ik nog nooit van gehoord. Wie weet durf ik het een keertje te maken.

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #293 Gepost op: 28 januari 2006, 17:43:33 »
rode paprika
tomaten
rode ui
courgette
champignons
knoflook

Heb ik vrijwel altijd in huis. Het zijn mijn favoriete basisingrediënten, er wordt hier errug vaak pasta gegeten.
Al deze ingredienten in 1 ovenschaal met flink wat olijfolie, witte wijn en sambal garen en dan wat penne erdoor.
Of spaghetti/lasagne met (geblenderde) tomaten-ui-paprika-knoflooksaus met evt wat stukjes courgette en  gebakken champignons.

Maar een mensch wil ook weleensch iets andersch ;D

Wie verrast me met een originele toepassing van mijn basisuitrusting?


Stiekem toch een banaan!

Dee

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #294 Gepost op: 28 januari 2006, 17:54:30 »
rode paprika
tomaten
rode ui
courgette
champignons
knoflook

Met de tomaten, rode ui en wat knoflook een salsa maken. Gewoon de ingredienten fijnsnijden en er een hoop verse fijngesneden kruiden bijdoen, vb. koriander of bislook is erin heel lekker. Als binding voor de salsa: wat witte wijn met tabasco reduceren en erover gieten.
De paprika even in de oven doen of stoven en vullen met gebakken champignons met look. Serveer er rijst of wat tagliatella bij.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2006, 17:54:56 door Dee »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #295 Gepost op: 28 januari 2006, 19:02:02 »
Ik krijg er honger van!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #296 Gepost op: 28 januari 2006, 19:29:33 »
rode paprika
tomaten
rode ui
courgette
champignons
knoflook


Wie verrast me met een originele toepassing van mijn basisuitrusting?


Vervang champignons door wortelen en laat ui vallen en je hebt mijn basisgroenten!

Ik maak ook vaak ratatouille ervan, of met kikkererwten en evt rozijnen erbij couscous, of met rode bonen en mais chili sin carne (evt in fajita). Met (diepvries)spinazie een heerlijke lasagne. Of wokken... Basisgroenten telkens anders kruiden en/of snijden natuurlijk.

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #297 Gepost op: 09 februari 2006, 11:59:44 »
Ik heb niet zoveel meer in huis. Ik zou er nog eens een ratatouille of spaghetti mee kunnen maken, maar wil eens iets anders doen. Heeft iemand een tip? (voor 2 personen)

- halve courgette
- 2 wortelen
- 2,5 paprika
- blik gepelde tomaten

- rijst, pasta, aardappelen, linzen, look, currypasta's, ketjap, havermout, rozijnen, groentenbouillon, gedroogde tomaten, kappertjes, pesto, beetje geraspte kaas...

« Laatst bewerkt op: 09 februari 2006, 12:01:03 door Twilightje »

smikkeltje

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #298 Gepost op: 09 februari 2006, 14:38:17 »
ik zou de courgette en paprika grillen, en met de tomaten, worteltjes, pesto en rijst een soort risotto maken voor erbij. superlekker!

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #299 Gepost op: 09 februari 2006, 15:06:06 »
ik zou de courgette en paprika grillen, en met de tomaten, worteltjes, pesto en rijst een soort risotto maken voor erbij. superlekker!

Rijst eet ik al heel de week, maar dat grillen ga ik zeker doen, thx!