Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #400 Gepost op: 23 februari 2007, 11:35:51 »
Je kan er van alles van maken. Grove brokken zijn heel geschikt voor sate, kleinere door de mie, pasta of rijst. Ik kook ze zelf 20 minuten in groentebouillon daarna marineer ik ze in een kruidenmengel afhankelijk van wat ik wil maken. Voor pasta in pesto en knoflook, voor mie in knoflook, sojasaus, gember peper, sambal kan ook. Vele mogelijkheden. Succes!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #401 Gepost op: 26 februari 2007, 09:58:19 »
Dank voor de tip. En toch wacht ik maar even tot ik een keertje alleen eet - dat vind ik veiliger bij dit soort experimenten  :P.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #402 Gepost op: 27 februari 2007, 14:58:31 »
Hoe kom je aan die vega-pekking eend dan??? Heb ik nog nooit van gehoord en eerlijk gezegd vind ik het vies klinken....waar is het van gemaakt?
Zie dit nu pas... koop je bij de toko. Het houdt het midden tussen tahoe en seitan, maar is wel steviger. Het heeft echt zo'n kippenvel-velletje aan 1 kant, maar omdat het stukjes zijn valt die engheid niet zo op.  Lekker in roekbakgerechten met een ketjapperig sausje. Vorige week als vulling in vegetarische sushi gedaan maar dat was niet zo geweldig, het is warm lekkerder dan koud.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #403 Gepost op: 27 februari 2007, 15:02:03 »
Hoe kom je aan die vega-pekking eend dan??? Heb ik nog nooit van gehoord en eerlijk gezegd vind ik het vies klinken....waar is het van gemaakt?
Zie dit nu pas... koop je bij de toko. Het houdt het midden tussen tahoe en seitan, maar is wel steviger. Het heeft echt zo'n kippenvel-velletje aan 1 kant, maar omdat het stukjes zijn valt die engheid niet zo op.  Lekker in roekbakgerechten met een ketjapperig sausje. Vorige week als vulling in vegetarische sushi gedaan maar dat was niet zo geweldig, het is warm lekkerder dan koud.

Selly heeft er een stukje over geschreven:
http://www.vegatopia.com/kokenenzo/index.php?subaction=showfull&id=1171832983&archive=&start_from=&ucat=36

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #404 Gepost op: 16 april 2007, 10:23:40 »
Ik heb kastanjechampignons, een aubergine, paprika (ik dacht meerdere, weet het niet zeker), winterwortels, geen inspiratie en vanwege het weer ook geen zin om lang in de keuken te staan. Wat zal ik eten vanavond?

Gwennepen

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #405 Gepost op: 16 april 2007, 10:26:08 »
Alles wokken en pitabroodjes of Turks brood kopen om het in te doen. En een sausje erbij maken of kopen.
« Laatst bewerkt op: 16 april 2007, 10:27:52 door Gwennepen »

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #406 Gepost op: 19 april 2007, 20:20:06 »
Ik had een grote bos snijbiet in het pakket. Vandaag heb ik er een salade mee gemaakt, maar is er nog veel meer. Wat kan ik er nog meer mee doen?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #407 Gepost op: 19 april 2007, 20:34:27 »
In de omelet. In de risotto. Bakken met knoflook en op de bruschetta. Stoven in witte wijn.
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #408 Gepost op: 20 april 2007, 09:02:52 »
Ik heb altijd moeite met zulke groenten, net als postelein, ik vind het echt helemaal nergens naar smaken.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #409 Gepost op: 20 april 2007, 21:29:05 »
Gewoon goed kruiden met oregano, knoflook, citroenschil
,,,,فلافل

Ares

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #410 Gepost op: 22 april 2007, 15:34:35 »
Handig dit onderwerp!

Ik heb in de koelkast de volgende restjes:
- Tofu;
- Feta;
- halve komkommer;
- drie bosuitjes;
- halve zak Italiaanse groentemix.

Wat zal ik er van maken morgenavond?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #411 Gepost op: 22 april 2007, 17:54:47 »
Dat lijkt me duidelijk! Gevulde pitabroodjes (tofu goed kruiden met iets van kerrie en dan knapperig bakken, groenten erbij, 1 stengel bosui). Dan een dressing maken van geraspte komkommer, knoflook, yoghurt en verkruimelde feta.

Ares

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #412 Gepost op: 22 april 2007, 18:27:04 »
Dat klinkt erg goed, ik ga het proberen! Dankjewel!

Ares

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #413 Gepost op: 23 april 2007, 19:13:55 »
Dat was erg lekker! Dank Annemieke!

Heb de dressing nog aangevuld met zout en versgemalen peper.
De tofu smaakte voor het eerst een keer lekker! De tofu met kerrie deed mij qua smaak denken aan een bepaalde champignon.

Aiko

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #414 Gepost op: 26 april 2007, 00:55:46 »
Wat zal ik er van maken morgenavond?

Je had er ook soep van kunnen maken. Ik weet alleen van 'preserved radish' dat het vreselijk gummiachtig blijft in de soep, maar verder smaakt alles als je het versoept. Zelfs die feta, gok ik. Tofufetakomkommersoep, dat klinkt nog best aardig...! Oftewel, soep als je echt verder niet weet wat je met zooi moet doen.

Offline Teddy

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #415 Gepost op: 27 april 2007, 15:19:03 »
Ik heb best veel dingen in huis maar ik heb totaal geen inspiratie!  ???

Heeft iemand een idee voor een lekkere (en het liefst ook snelle) maaltijd met aubergine, tomaten en courgette? Want die moeten vandaag echt wel op. Om dit smakelijk te bereiden heb ik eventueel nog: tofu, quorn, bosui, komkommer, mozzarella, feta en een divers assortiment van ongeveer 20 soorten burgers in de vriezer/koelkast. En ik heb als basis nog wel pasta, rijst, couscous, bulgur en aardappels.

Terwijl ik dit allemaal opsom bedenk ik dat het toch eigenlijk niet zo moeilijk moet zijn met zoveel producten, maar toch weet ik het even helemaal niet!  :-\

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #416 Gepost op: 27 april 2007, 15:24:56 »
Het is er niet echt weer voor, maar van dergelijke restjes maak ik wel eens een stoofpotje. Prima te combineren met quorn en aardappel, bosui en kaas (strooi je er als laatst over).

Of je maakt met tofu/quorn en aubergine/tom/courgette en komkommer en bosui een couscousmaaltijd/salade. Lekker met feta, evt. olijven, rozijnen en verse munt.
« Laatst bewerkt op: 27 april 2007, 15:28:32 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Teddy

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #417 Gepost op: 27 april 2007, 16:24:06 »
THANKS!

Stoofpot zat ik zelf ook al aan te denken, want dat doe ik normaal ook met deze ingredienten maar daarvan heb ik ook nog een bak in de vriezer staan. En als ik het nu weer maak, dan heb ik weer de helft over en dus nog een bak in de vriezer. Daarnaast heb je wel gelijk dat het er niet echt weer voor is...  8)

Ik ga dus couscous ga maken! Lekker, snel klaar, groentes op: alleen maar voordelen dus  :D en ik hoef dan niet meer te denken wat ik zal koken. Die rozijnen en munt etc. erdoor lijken me ook super. Ik heb ze ook allebei in huis, maar ik was ze alweer vergeten!

viv

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #418 Gepost op: 30 april 2007, 18:03:14 »
We hebben hier al heel lang een blikje bamboescheuten
in de voorraadkast staan.

De vraag is waarmee is het te combineren?  ;)

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #419 Gepost op: 01 mei 2007, 18:03:44 »
Ik doe weleens bamboescheuten door de curry.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan