Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #60 Gepost op: 12 november 2004, 16:19:51 »
Die bami was trouwens super lekker geworden :D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #61 Gepost op: 12 november 2004, 16:21:53 »
Ovenschotel met laagjes aardappel, spinazie, kaas, tomaat, ui?

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #62 Gepost op: 12 november 2004, 16:38:53 »
Ovenschotel met laagjes aardappel, spinazie, kaas, tomaat, ui?

Dank je! Dat klinkt heel erg lekker Hizikigrrrl. :P Ik denk dat ik zoiets wel ga maken met een laagje kaas/bechamelsaus als topping evt. :)

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #63 Gepost op: 14 november 2004, 17:21:28 »
Omdat ik gemerkt heb dat dit een onuitputtelijke bron blijkt te zijn. Probeer ik het vandaag nog een keer. Het breekt me zoals zo vaak in het weekend aan inspiratie. Het is wel een beetje kortdag besef ik. :-[ :-[

Dit heb ik in huis:
- 2 tomaten
- koriander (vers)
- kaas
- spinazie a la creme (half blok)
- ui
- kidneybonen
- tofu (naturel)
- satesaus
- rijst/couscous/pasta
- diverse kruiden

Hopelijk komt de inspiratie binnenkort weer eens. ???

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #64 Gepost op: 14 november 2004, 18:30:23 »
Ona heeft dus eigenlijk nog een enorme voorraad in huis.

Optie 1
Tofu in blokjes wokken. Satesaus kan je ook nog bijkruiden met kerriepoeder en dat over de tofublokjes kappen.
Daarbij nog een salade van blokjes tomaat, kidneybonen, een beetje fijngehakte ui en verse koriander. Doe er ook wat sesamzaad of -olie bij als je dat hebt.
Serveren met rijst.

Optie 2
Spinazie opwarmen. Ondertussen snij je een tomaat in blokjes en die doe je er helemaal op het einde bij. Je kan hier ook nog wat kruiden bij doen zoals korianderbessen. Opdienen met pasta en veel kaas.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #65 Gepost op: 15 november 2004, 00:16:54 »
Ona heeft dus eigenlijk nog een enorme voorraad in huis.

Optie 1
Tofu in blokjes wokken. Satesaus kan je ook nog bijkruiden met kerriepoeder en dat over de tofublokjes kappen.
Daarbij nog een salade van blokjes tomaat, kidneybonen, een beetje fijngehakte ui en verse koriander. Doe er ook wat sesamzaad of -olie bij als je dat hebt.
Serveren met rijst.

Optie 2
Spinazie opwarmen. Ondertussen snij je een tomaat in blokjes en die doe je er helemaal op het einde bij. Je kan hier ook nog wat kruiden bij doen zoals korianderbessen. Opdienen met pasta en veel kaas.


Bedankt voor de reactie. Ik zag het net te laat. :-[ Maar ik heb het eerste gerecht opgeschreven, dat zag er wel lekker uit.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #66 Gepost op: 20 november 2004, 23:12:38 »
Wat moet ik morgen eten?
In de koelkast: quorn naturel, tofu pittig gekruid, ramanas, knolselderij, prei, kaas, yoghurt, slagroom. In de kast en op de fruitschaal: tomaten, citroenen, kikkererwten, papadums, witte bonen en de standaard uitrusting.
Ik heb echt geen inspiratie!! :confused:
Laura
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #67 Gepost op: 20 november 2004, 23:15:29 »
Ik zou me er eigenlijk niet mee moeten bemoeien  :P (*) maar is een roerschotel iets? Quorn en/of tofu, groenten, yoghurt?





(*) Ik snap dus dat ik zou kunnen klinken als een Lovelocker die over computers praat.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2004, 23:16:41 door Poek »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #68 Gepost op: 20 november 2004, 23:21:19 »
heb je wraps in huis?
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #69 Gepost op: 20 november 2004, 23:34:37 »
Een volle koelkast en nog geen inspiratie... Dat overkomt mij ook wel eens.

Optie 1: Indian Style

Uitje fijnsnijden en bakken in wat olie. 2 tomaten in blokjes erbij samen wat kurkuma, garam masala et chilipoeder. Mocht je dat niet hebben: geen kerriepoeder gaat ook wel. Laat dit een paar minuutjes stoven en voeg dan een blik kikkererwten toe en wat fijngehakte verse koriander. Laat nog 10 minuutjes stoven.

Serveren met papadum en rijst.

Als dessert: Lassi
Meng 220 ml yoghurt en 240 ml melk met een staafmixer samen met 2 el suiker en een pakje vanillesuiker (of amandelaroma of ...). doe het in glazen en garneer met amandelschilfertjes.

Optie 2: Dutch Style

Snipper de prei fijn en stoof hem in boter. Maar ondertussen een bechamelsaus waar je wat kaas bijdoet zodat je een dikke saus krijgt.

Boter een ovenschaal in en doe daar dan de prei en de quornblokjes in. Overgieten met de kaassaus. Geraspte kaas erover om te gratineren. Dat stop je dan in de oven totdat je een mooi korstje krijgt.

Serveren met aardappelpuree of kroketten. Mocht je daar geen zin in hebben, dan doe je ook wat gare pasta in de ovenschotel. Daar geef je dan nog tomaat bij.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #70 Gepost op: 21 november 2004, 19:20:26 »
Mmmmmm, wat een lekkere receptjes! Ik moet nu nog koken dus ga gelijk wat maken. Denk dat stoofpotje met kikkererwten en ik heb zelfs amandelpasta in de kast staan, dus dat met yoghurt en melk moet heerlijk worden!
Thanx!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #71 Gepost op: 22 november 2004, 15:42:19 »
Eigenlijk wil ik er niet in gaan hakken, want het is veels te mooi, maar wat kan ik met mijn romanesco?

overanalizing

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #72 Gepost op: 24 november 2004, 20:38:11 »
Eigenlijk wil ik er niet in gaan hakken, want het is veels te mooi, maar wat kan ik met mijn romanesco?

 :O Ik moet altijd denken aan van die trippy alien-posters als ik zo'n romanesco in m'n handen heb. Maar goed: Je kan 'm gebruiken zoals een bloemkool. En als je 'm zo mooi vindt kan je de romanesco bv in z'n geheel stomen (met kardemonpeulen in het vergaarbakje). Wel het hart eruit halen, anders gaat ie niet helemaal gelijk gaar worden. Of kort blancheren en met een rode pesto-achtige saus besmeerd even in een oven stoppen.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #73 Gepost op: 28 november 2004, 14:35:06 »
Ik heb net een potje mangochutney in de kast aangetroffen. Nu gebiedt de waarheid mij te zeggen dat ik dat soort spul nog nooit klaargemaakt heb, en voor zover ik weet ook nooit bij een Indiaas restaurant (tis toch iets uit India?) gegeten. Dus, wat doe ik ermee?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #74 Gepost op: 28 november 2004, 16:48:44 »
ik eet mangochutney altijd met curry, gewoon een beetje erbij op je bord. Dus ff wachten tot dinsdag  ;)
,,,,فلافل

ponx

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #75 Gepost op: 03 januari 2005, 12:55:29 »
ik heb een rest(je) risotto. hiervan wil ik vanavond risottokoekjes bakken. maar nou is mijn vraag: wat eet je hier dan bij? aardappels? nog een andere groente? salade?
heeft er iemand tips?

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #76 Gepost op: 03 januari 2005, 13:12:39 »
Wat voor risotto is het?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #77 Gepost op: 03 januari 2005, 14:29:09 »
Ik zou er in eerste instantie gewoon een rauwkostsalade bij serveren. Eigenlijk is zoiets ideaal als voorgerecht. Mocht je het echter als hoofdschotel willen serveren dan kunnen er nog wel wat warm groenten bij: bv venkel of of een paprika (tomaat) uit de oven die opgevuld is met een mengel van bv maïs, champignons en met melk opgeklopt ei. Je kan ook een rauwe tomaat vullen. Geef er geen aardappels bij maar eerder (stok)brood.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #78 Gepost op: 03 januari 2005, 15:01:32 »
salade en warme spercieboontjes of worteltjes
,,,,فلافل

ponx

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #79 Gepost op: 04 januari 2005, 16:56:11 »
bedankt voor de tips! ik ga er een paprika bij ga vullen en die stop ik dan in de oven.
gisteren most ik onverwachts weg en heb ik mn plannen ook in de koelkast moeten zetten! maar vanavond ga ik ze bakken!  :D en dan zal ik er stokbrood met pesto bij eten!