Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1000 Gepost op: 19 januari 2010, 12:52:02 »
Mag ze wel iets van vet? Want dan zou je over de salade ook nog een beetje walnotenolie kunnen doen.
Wat klinkt het dieet trouwens af-grijs-e-lijk  :taart-yum: Dieeten zou verboden moeten worden!  >:(
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1001 Gepost op: 19 januari 2010, 14:41:45 »
Man, wat een fijn dieet klinkt me dat.... :-X
En is het gezond?
Nou ja, in ieder geval een goede manier om je wilskracht te testen. Hier een paar pros en contra. Ook nog wat info in Wikipedia. Het basisidee om minder calorieën, maar juist veel vloeistof tot je te nemen, lijkt me op zich niet slecht - goede maagvulling. Maar dit lijkt me een beetje tot in het extreme doorgevoerd; niet goed voor de fysieke èn psychische gezondheid (ik zou er in ieder geval zielsdepressief van worden).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1002 Gepost op: 19 januari 2010, 14:57:31 »
Ik zit een beetje koortsig achter de computer dus ik hoop dat ik me vergis maarre ...

You are also strongly encouraged to drink at least 3-4 liters of water each day.--> wanneer bereik je de dodelijke hoeveelheid? En hoeveel tijd zit je op de WC?

En zo'n 800 calorieen dat is toch echt veel te weinig?! Gevaar in het verkeer enzo ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1003 Gepost op: 19 januari 2010, 15:02:57 »
Dat water valt volgens mij wel mee, ik drink thee in die hoeveelheden. Maar veel is het wel. Dit is een dodelijke hoeveelheid als je het achter elkaar drinkt, maar als het het spreidt over de dag kan het denk ik best. 800 cal. vind ik eng. Zeker als je met je dieet stopt, komt er snel van alles weer aan. Niet crashen, maar je hele eetpatroon en hoeveelheid beweging aanpassen is volgens mij beter.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1004 Gepost op: 19 januari 2010, 18:57:21 »
Mij lijkt het niet gezond iig.. Ze is er wel al 16 kilo mee afgevallen.. En ze was volgens mij eind oktober ergens begonnen. vlak voor hupkes dag.. Die heb ik nog voor haar gekocht en ingevroren voor als ze klaar is met cambridge..
Een andere vriendin van mij heeft ook dat dieet gedaan. 25 kilo afgevallen in 3-4 maanden. Vlak erna werd ze zwanger.. Is er niet meer terug afgegaan. Dat is eigenlijk dan 3dubbel zonde..
1) al die kilos voor niks eraf,
2) 3-4 maanden aan die smerige shakes zitten (heb een keer slok geproefd  :bigeyes:
3) zonde van je geld. is best prijzig die shakes.. en dacht dat de repen ook duur waren.. (3,95 per stuk als ik goed gehoord had)
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1005 Gepost op: 19 januari 2010, 19:31:03 »
vlak voor hupkes dag.. 

Gekke brabo's.  ;)
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1006 Gepost op: 19 januari 2010, 20:54:25 »
Wat moet ik met een flespompoen (, ik wou een zonpompoen)?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Natura

  • ***
  • 110
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1007 Gepost op: 19 januari 2010, 21:55:46 »
Dat water valt volgens mij wel mee, ik drink thee in die hoeveelheden. Maar veel is het wel. Dit is een dodelijke hoeveelheid als je het achter elkaar drinkt, maar als het het spreidt over de dag kan het denk ik best. 800 cal. vind ik eng. Zeker als je met je dieet stopt, komt er snel van alles weer aan. Niet crashen, maar je hele eetpatroon en hoeveelheid beweging aanpassen is volgens mij beter.


Ik heb ooit een patiënt begeleid die 78 liter achter elkaar had gedronken. Dus bij waterintoxicatie gaat het echt wel om enorme hoeveelheden. De patiënt heeft het trouwens overleefd door leegpompen van zijn maag.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1008 Gepost op: 19 januari 2010, 22:11:40 »
78 liter? ??? Echt?  :o Dat is meer dan ikzelf!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1009 Gepost op: 19 januari 2010, 22:16:15 »
78 liter?? :o O My god
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1010 Gepost op: 20 januari 2010, 01:52:19 »
vlak voor hupkes dag.. 

Gekke brabo's.  ;)

neej wij vieren t leven gewoon graag met lekker eten... ken er wel meer hier die daar van houden  ;)
st. Hubertusdag is trouwens 3 nov.

@Muppet.. je kan ook die soep maken die we voor de vegameet gemaakt hadden als voorgerecht alleen dan iets dunner, bijna alleen maar groenten.. dat kan weinig kwaad denk ik  ;) en dan heb je ook nog iets warms
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1011 Gepost op: 20 januari 2010, 01:53:26 »
Ik vond dat dikke wel lekker.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1012 Gepost op: 20 januari 2010, 10:32:47 »
Hmmmm, de spaghettiesaussoep van op de meet  :)
Die was wel lekker, ja.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1013 Gepost op: 20 januari 2010, 20:21:43 »
Hmmmm, de spaghettiesaussoep van op de meet  :)
Die was wel lekker, ja.

:) Eens!

Offline Natura

  • ***
  • 110
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1014 Gepost op: 23 januari 2010, 11:59:22 »
78 liter? ??? Echt?  :o Dat is meer dan ikzelf!

Ik was ook in shock toen ik dat in zijn dossier las. Ik werkte een aantal jaar geleden daar tijdens een warme zomer. Die man had voor zichzelf water helemaal afgezworen en dronk alleen nog maar koffie. Maar omdat het zo warm was had ik voor alle patiënten kannen met water op de tafel gezet. Ging die arme man totaal uit z'n dak vanwege die kannen water. De volgende dag kreeg ik van hem om het goed te maken een doosje Wilhemina pepermunt. :heart:

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1015 Gepost op: 23 januari 2010, 12:31:42 »
De patiënt heeft het trouwens overleefd door leegpompen van zijn maag.

Ik kan me niet voorstellen dat je zoveel water in je maag kunt krijgen. Dat is vier grote jerrycans van 20 liter - dat krijg je toch alleen geforceerd naar binnen (tuinslang door je strot douwen of zo en dan neus dichtknijpen)? En kan je maag plus ribbenkast serieus zo ver opgerekt worden zonder te scheuren of wat? Kan het niet zijn dat je een kommaatje gemist hebt (7,8 liter)?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1016 Gepost op: 23 januari 2010, 14:05:08 »
Dacht dat je sowieso niet meer dan 3 liter per dag moest drinken, omdat je anders voedingsstoffen wegspoelt?
800 calorien lijkt me eng weinig trouwens, wat eet je dan wel op een dag?

Over wat voor periode ging die 78 liter er in eigenlijk?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Natura

  • ***
  • 110
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1017 Gepost op: 23 januari 2010, 23:22:09 »
Helaas weet ik geen details meer. Wat ik echt zeker weet is dat het om 78 liter ging. Ik had het toentertijd nog nagevraagd die toen ten tijde van het incident daar al werkte. Zij vertelde dat het erg heftig allemaal was.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1018 Gepost op: 30 januari 2010, 18:02:34 »
Ik heb soep gemaakt, maar heb 1 grote prei over. Wat kan ik er mee? Heb ook nog: witte kool, 2 vega-shnitzels, eieren, champignons, een half venkeltje en rucolasla die zijn beste tijd heeft gehad.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1019 Gepost op: 01 februari 2010, 20:37:02 »
Nog een keer soep maken? Met stokbroodjes met gebakken vegaflappen erbij?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy