Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1220 Gepost op: 17 augustus 2010, 23:51:26 »
Waar koop je het überhaupt?
(Ja ik weet het, echt helemaal de verkeerde draad dit :-[)

De peperbol op de albert cuyp denk ik.

Die had een jaar of vijfduizend geleden alleen het suffige witte poeder.

Ze hebben het daar niet, maar een stukje verderop zit in een zijstraat van de Albert Cuyp Tjins, en daar verkopen ze het wel.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1221 Gepost op: 18 augustus 2010, 11:03:15 »
Tjins is cool!
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1222 Gepost op: 19 augustus 2010, 02:09:26 »
De toko tegenover Duikelman? Mooi, daar ga ik dan bij een volgend bezoek eens naar kijken.
Ja niet dat ik verder weet wat ik ermee zou moeten hoor, maar dat bedenk ik dan erna wel een keer.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1223 Gepost op: 19 augustus 2010, 11:47:54 »
De toko tegenover Duikelman? Mooi, daar ga ik dan bij een volgend bezoek eens naar kijken.
Ja niet dat ik verder weet wat ik ermee zou moeten hoor, maar dat bedenk ik dan erna wel een keer.

Nee, dat is toko Ramee, die is okee (aardige mensen!) maar niet extra bijzonder, gewoon oke,  en bovendien zijn ze nu op vakantie (stond gister voor dichte deur).
Tjins zit verder op in een zijstraat vd Albert Cuyp markt.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1224 Gepost op: 19 augustus 2010, 11:57:45 »
De toko tegenover Duikelman? Mooi, daar ga ik dan bij een volgend bezoek eens naar kijken.
Ja niet dat ik verder weet wat ik ermee zou moeten hoor, maar dat bedenk ik dan erna wel een keer.

Nee, dat is toko Ramee, die is okee (aardige mensen!) maar niet extra bijzonder, gewoon oke,  en bovendien zijn ze nu op vakantie (stond gister voor dichte deur).
Tjins zit verder op in een zijstraat vd Albert Cuyp markt.
O, ik denk dat die in de vd Helststraat zit dan. Waar eerst ook de Eufraat zat, dat fijne middenoosterse restaurant.
Daar ben ik nog niet helemaal niet binnen geweest. Daar zal ik eens verandering in brengen.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1225 Gepost op: 19 augustus 2010, 11:58:11 »
Tjin's, is dat die met die hele grote ramen?
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1226 Gepost op: 19 augustus 2010, 12:23:20 »
Ja van de helst dat klopt!
Sja wat zijn grote ramen. Er zit achter de ingang een afhaalcounter.
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1227 Gepost op: 22 augustus 2010, 20:25:41 »
Ik ben nog nooit bij Tjins geweest en het klinkt wel naar iets waar ik ook eens moet koekeloeren.  Waar zit het precies en hoe zit de winkel er uit? Duikelman, peperbol en de pittenkonijng kan ik zo vinden.

Ik denk dat ik niet zo van de gerookte dingetjes ben. Ik heb een keer een pakje gerookte tofu van de natuurwinkel gehad en ik kreeg er Hema-worst gevoelens van. Zo'n chemisch rokerig smaakje en geur.
Bij zelf gerookte minder vegetarische dingen heb ik dat niet, maar weer wel bij stukjes door een ander gerookte tiet van een dode vogel.
Is het niet een beter idee (voor mij dan) om eens een rookoventje aan te schaffen en er zelf mn tofu in te roken?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1228 Gepost op: 22 augustus 2010, 20:27:03 »
Dat sowieso, maar had je gerookte paprika al eens geprobeerd?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1229 Gepost op: 22 augustus 2010, 20:29:00 »
Nee, maar het kan wel zijn dat ik een zakje gerookt paprikapoeder ergens in de kast heb liggen. Ik heb alleen geen idee waar ik het dan bij zou moeten gebruiken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1230 Gepost op: 22 augustus 2010, 21:01:02 »
Tofu ;)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1231 Gepost op: 23 augustus 2010, 10:48:45 »
Wat kan ik met broccoli? Om een gezonde lunch te maken... Heb nog een heleboel groente liggen en een paar krieltjes.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1232 Gepost op: 23 augustus 2010, 11:28:18 »
Halfgaar stomen en dan afbakken met een beetje sojasaus en sesamolie.
En dan eten met rijst.
This is between me and the vegetable!

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1233 Gepost op: 23 augustus 2010, 11:55:11 »
In Wilrijk, op de hoek van dat grote winkelcentrum aan de Bist, is er een groentewinkel die heel aardige groentemengelingen heeft. Onder andere ook een soort broccolipuree, waarvan de uitbaatster zegt dat het goed als smeersel op de boterham kan. Je zou er eens kunnen binnenlopen voor wat aankopen en misschien het recept vragen.
(Nu ja, voor een volgende keer dan als je weer eens broccoli-resten hebt.)

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1234 Gepost op: 23 augustus 2010, 12:04:30 »
Meer: wat bij volgende ingrediënten maken. De zeer zintuiglijke Nigella Lawson die met aanstekelijk enthousiasme heerlijke en vlugge bereidingen tovert, maakte gisteren op televisie in knoflookolie opgewarmde kikkererwten met rucola (die niet al te erg gekookt werd uiteraard, maar even wegsmolt tussen de erwten.)
Daarbij maakte ze even aangebakken chorizo-schijfjes en bakte kort coquilles in de vrijgekomen pikante paprika-olie van de chorizo. Een mooi idee, maar voor ons dus geen optie. Ik vraag me af wat een mooi vegetarisch alternatief zou zijn, enigszins gelijkaardig en passend bij het groente-bijgerecht van de kikkerewten.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1235 Gepost op: 23 augustus 2010, 13:01:27 »
Ik zou lekker broccolisoep maken.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1236 Gepost op: 23 augustus 2010, 18:35:39 »
Coquilles hebben dacht ik een beetje zoete smaak toch? Misschien (daar hebben we 'm weer) tofu met een beetje zoete ketjap en gerookte paprika (verkrijgbaar in zoet en hartig toch?) Of anders mini omeletjes met die gerookte paprikaolie?

Broccoli wokken in oestersaus of anders met parmesan of pecorino, beetje lichte sojasaus (je wil 'm wat zilt hebben), rode peper en penne uit de oven.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1237 Gepost op: 23 augustus 2010, 21:02:13 »
ik heb paprika champignons aubergine een zak gemengde groenten tomaat room kruiden aardappels rijst roomkaas en geraspte kaas
weet iemand iets erg creatiefs?  ;D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1238 Gepost op: 23 augustus 2010, 21:22:47 »
ik heb paprika champignons aubergine een zak gemengde groenten tomaat room kruiden aardappels rijst roomkaas en geraspte kaas
weet iemand iets erg creatiefs?  ;D
Niet erg creatief, maar wel lekker: wokje (ah, wokje, vies woord, heb ik dat echt geschreven?) van paprika, champignons, aubergine (met knoflook, gember, sambal, sojasaus) en rijst erbij.
Of een stoofpotje van paprika, champignons, aubergine, tomaat, aardappels (laurier, rozemarijn, tijm, peper, zout).
Of een ovenschotel van aardappelschijfjes (voorgekookt), aubergineschijfjes (voorgebakken), schijfjes tomaat, bestrooid met kaas (en Italiaanse kruiden)

Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1239 Gepost op: 23 augustus 2010, 21:40:21 »
ik heb paprika champignons aubergine een zak gemengde groenten tomaat room kruiden aardappels rijst roomkaas en geraspte kaas
weet iemand iets erg creatiefs?  ;D
Niet erg creatief, maar wel lekker: wokje (ah, wokje, vies woord, heb ik dat echt geschreven?) van paprika, champignons, aubergine (met knoflook, gember, sambal, sojasaus) en rijst erbij.
Of een stoofpotje van paprika, champignons, aubergine, tomaat, aardappels (laurier, rozemarijn, tijm, peper, zout).
Of een ovenschotel van aardappelschijfjes (voorgekookt), aubergineschijfjes (voorgebakken), schijfjes tomaat, bestrooid met kaas (en Italiaanse kruiden)


stoofpotje klinkt goed :-) die ovenschotel had ik ook al in gedachte maar dan met extra groenten en boursin erbij.... weet niet helemaal waarom maar ik doe nooit voorgekookte aardappelen in een ovenschotel... is dat wel lekker?