Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1240 Gepost op: 23 augustus 2010, 21:57:43 »
stoofpotje klinkt goed :-) die ovenschotel had ik ook al in gedachte maar dan met extra groenten en boursin erbij.... weet niet helemaal waarom maar ik doe nooit voorgekookte aardappelen in een ovenschotel... is dat wel lekker?
Als je ze niet voorkookt, moeten ze wel heel lang in de oven (ca. 45 minuten), toch, wil je ze niet al te hard hebben.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1241 Gepost op: 23 augustus 2010, 22:01:08 »
stoofpotje klinkt goed :-) die ovenschotel had ik ook al in gedachte maar dan met extra groenten en boursin erbij.... weet niet helemaal waarom maar ik doe nooit voorgekookte aardappelen in een ovenschotel... is dat wel lekker?
Als je ze niet voorkookt, moeten ze wel heel lang in de oven (ca. 45 minuten), toch, wil je ze niet al te hard hebben.

dat klopt, maar ik ben alvast aan het koken voor morgen, dus ben niet gehaast  ;D

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1242 Gepost op: 26 augustus 2010, 12:43:04 »
In Frankrijk kastanje-puree gekocht, erg lekker op crêpes of gewone pannenkoeken, op brood is het ook erg fijn,
maar heeft iemand er nog leuke recepten mee?
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1243 Gepost op: 26 augustus 2010, 18:18:36 »
In Frankrijk kastanje-puree gekocht, erg lekker op crêpes of gewone pannenkoeken, op brood is het ook erg fijn,
maar heeft iemand er nog leuke recepten mee?

Das een goeie vraag, want ik heb ook nog zo'n blik staan. Ik was misschien van plan er taart mee te maken, trouwens, je vind veel recepten op google.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1244 Gepost op: 27 augustus 2010, 13:44:53 »
AH heeft wel een lekker recept voor taart die wil ik sowieso een keer gaan proberen.

Ik had natuurlijk al wel wat gegoogled, maar vond voornamelijk nog recepten "lekker bij wild".
Het is hier blijkbaar niet echt een veel gebruikt ingrediënt he?
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1245 Gepost op: 27 augustus 2010, 13:50:42 »
Wilde spinazie  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1246 Gepost op: 27 augustus 2010, 13:53:42 »
Nee, heb er ook wel eens mee in mijn hand gestaan en gedacht.. uhmmm ja wat doet een mens ermee.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1247 Gepost op: 27 augustus 2010, 22:26:01 »
Ik ben nog nooit bij Tjins geweest en het klinkt wel naar iets waar ik ook eens moet koekeloeren.  Waar zit het precies en hoe zit de winkel er uit? Duikelman, peperbol en de pittenkonijng kan ik zo vinden.


Werkt dit?
Zo niet, het zit op de hoek van de Govert Flinck straat en de eerste van der Helststraat. Maartje had gelijk, het is die met die grote ramen, en er staat heel groot Tjin's op de gevel.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1248 Gepost op: 03 september 2010, 15:57:11 »
Heeft iemand toevallig nog een briljant & kaasloos recept voor/met koolrabi? Vandaag bij wijze van experiment twee koolrabi's gekocht, zit alleen met een vriendje dat niks eet wat de boer niet kent...

Ik heb al wat rondgesnuffeld en de kerstoptie (plakjes, met mosterd besmeren en paneren en bakken) scoort tot nu toe het hoogst. Op internet kwam ik een stamppotje tegen met ui en wortel dat me ook wel wat leek, alleen vindt vriendje (de zeur  ;) ) dat waarschijnlijk te veel op hutspot lijken...
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1249 Gepost op: 03 september 2010, 16:12:17 »
Ik verberg dat soort dingen wel eens in de aardappelpuree. Verder is het lekker in een groentetajine.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1250 Gepost op: 03 september 2010, 16:14:58 »
Aardappels koken, koolrabi koken, p&z, scheutje melk, klontje boter en stampen maar? Of nog iets anders?
En waarom moet je het verbergen? Dat klinkt niet veelbelovend  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1252 Gepost op: 03 september 2010, 16:26:19 »
Je bedoelt dit recept, neem ik aan. Ik heb ooit ook een recept voor koolrabischnitzel gepost - geloof het of niet, zonder mosterd! nou ja, bijna: "Serveer met een lik mosterd erbij.". Staat bij ons regelmatig op tafel, bijvoorbeeld met in de schil gekookte aardappelen en wat salade.

Koolrabi doet het ook best leuk in een kokos-currysausje, maar dat kent de boer vast niet. Koolrabi-aardappelgratin is ook lekker, maar dat is niet geheel kaasloos. Of een wortel-koolrabi-kidneybonensalade met een yoghurtdressing (met pepertje, mosterd, komijnzaad, drupje honing). Of in schijven met genoemde yoghurtdressing als dip.

Of gestoofd met een mosterdsausje, geserveerd met bijvoorbeeld bulgur, en dan zou ik er nog wat anders bijmaken (kidneybonen in pittige tomatensaus, tarka dhal, of zo).

Annemieke heeft ooit ook een merkwaardig koolrabirecept gevonden, waarschijnlijk op dezelfde manier als ik.

Je kunt er ook soep van maken, maar dat vind ik dan weer zonde (net als verbergen in de aardappelpuree). Tja, het is een eigenzinnige groente. Koolrabi schijnt in Kashmir vrijwel dagelijks op het menu te staan (kashmiri kohlrabi). Ook interessant: kohlrabi pickle.

Eh, ik dwaal af, geloof ik. Dit kent de boer allemaal niet.

Edit:
http://rosajackson.blogspot.com/2008/03/celeriac-and-kohlrabi-rsti.html
Klinkt goed!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1253 Gepost op: 03 september 2010, 16:36:12 »
Aardappels koken, koolrabi koken, p&z, scheutje melk, klontje boter en stampen maar? Of nog iets anders?
En waarom moet je het verbergen? Dat klinkt niet veelbelovend  ;)
Nee, niet echt verbergen, maar ongeveer dit recept. Op smaak brengen met de gebruikelijke ingrediënten.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1254 Gepost op: 03 september 2010, 16:37:28 »
Je bedoelt dit recept, neem ik aan.
:yes:

Koolrabi doet het ook best leuk in een kokos-currysausje, maar dat kent de boer vast niet. Koolrabi-aardappelgratin is ook lekker, maar dat is niet geheel kaasloos. Of een wortel-koolrabi-kidneybonensalade met een yoghurtdressing (met pepertje, mosterd, komijnzaad, drupje honing). Of in schijven met genoemde yoghurtdressing als dip.

Dat kokos-currysausje wordt al tricky, vooral die kokos. Dat kent de boer alleen van Bounty's  ;)

Of gestoofd met een mosterdsausje, geserveerd met bijvoorbeeld bulgur, en dan zou ik er nog wat anders bijmaken (kidneybonen in pittige tomatensaus, tarka dhal, of zo).
Bulgur? Tarka dhal?? Dat kent de boerin niet eens  :P

Annemieke heeft ooit ook een merkwaardig koolrabirecept gevonden, waarschijnlijk op dezelfde manier als ik.
:o

Eh, ik dwaal af, geloof ik. Dit kent de boer allemaal niet.
;D Thanks voor de moeite in ieder geval!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1255 Gepost op: 03 september 2010, 16:39:12 »
Op smaak brengen met de gebruikelijke ingrediënten.
Wat vind jij nog meer gebruikelijke ingrediënten om een stamppot mee op smaak te brengen naast p&z?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1256 Gepost op: 03 september 2010, 16:39:56 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1257 Gepost op: 03 september 2010, 16:48:48 »
Op smaak brengen met de gebruikelijke ingrediënten.
Wat vind jij nog meer gebruikelijke ingrediënten om een stamppot mee op smaak te brengen naast p&z?
Ik ben wel geen Wombat, maar ik vind nootmuskaat erg gebruikelijk.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1258 Gepost op: 03 september 2010, 17:08:04 »
Eelco, ik vind jouw wortel-koolrabi-kidneybonen salade met yoghurtdressing tot nu toe de winnaar.
En een basic stamppot (al dan niet met nootmuskaat) is een goeie tweede.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1259 Gepost op: 03 september 2010, 17:57:33 »
Als vriendje makkelijk te verleiden is met hippe namen: groentefrietjes! Gewoon in frietvorm snijden en koken, beetje nootmuskaat erover en gaan! Anders raspen met een beetje kerrie en rozyntjes lijkt t zowaar op een rauwkostsalade.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!