Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1260 Gepost op: 03 september 2010, 17:59:29 »
Heeft iemand toevallig nog een briljant & kaasloos recept voor/met koolrabi? Vandaag bij wijze van experiment twee koolrabi's gekocht, zit alleen met een vriendje dat niks eet wat de boer niet kent...

Ik heb al wat rondgesnuffeld en de kerstoptie (plakjes, met mosterd besmeren en paneren en bakken) scoort tot nu toe het hoogst. Op internet kwam ik een stamppotje tegen met ui en wortel dat me ook wel wat leek, alleen vindt vriendje (de zeur  ;) ) dat waarschijnlijk te veel op hutspot lijken...


Trouwens een boer kent vast koolrabi!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1261 Gepost op: 03 september 2010, 18:15:19 »
Op smaak brengen met de gebruikelijke ingrediënten.
Wat vind jij nog meer gebruikelijke ingrediënten om een stamppot mee op smaak te brengen naast p&z?
Afhankelijk van waar je het bij eet nootmuskaat, kerriepoeder, mosterd, verzin het maar. Meestal gewoon p&z, ik kook trouwens wel meestal knoflook en een laurierblaadje mee. De knoflook wordt ook meegestampt, het blaadje niet.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1262 Gepost op: 03 september 2010, 18:49:33 »
Als vriendje makkelijk te verleiden is met hippe namen: groentefrietjes!
Helaas, daar trapt de boer niet in. Hij wil altijd precies weten wat ie voorgeschoteld krijgt.
Maar gekookt in reepjes met een simpel melksausje + nootmuskaat moet denk hoop ik wel gaan lukken.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1263 Gepost op: 03 september 2010, 18:51:00 »
Trouwens een boer kent vast koolrabi!
;D Dat zal ik tegen 'em zeggen!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1264 Gepost op: 03 september 2010, 18:54:36 »
Op smaak brengen met de gebruikelijke ingrediënten.
Wat vind jij nog meer gebruikelijke ingrediënten om een stamppot mee op smaak te brengen naast p&z?
Afhankelijk van waar je het bij eet nootmuskaat, kerriepoeder, mosterd, verzin het maar. Meestal gewoon p&z, ik kook trouwens wel meestal knoflook en een laurierblaadje mee. De knoflook wordt ook meegestampt, het blaadje niet.
Wat voor soort stamppotten naast boerenkool, hutspot, stamppot andijvie maak jij dan nog meer?
Bij zuurkool kan ik me nog wel iets voorstellen bij kerrie, al doe ik dat er zelf nooit door.
Door stamppot veldsla gaat hier bieslook, zure room en p&z, verder niks.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1265 Gepost op: 04 september 2010, 07:21:38 »
Op smaak brengen met de gebruikelijke ingrediënten.
Wat vind jij nog meer gebruikelijke ingrediënten om een stamppot mee op smaak te brengen naast p&z?
Afhankelijk van waar je het bij eet nootmuskaat, kerriepoeder, mosterd, verzin het maar. Meestal gewoon p&z, ik kook trouwens wel meestal knoflook en een laurierblaadje mee. De knoflook wordt ook meegestampt, het blaadje niet.
Wat voor soort stamppotten naast boerenkool, hutspot, stamppot andijvie maak jij dan nog meer?
Bij zuurkool kan ik me nog wel iets voorstellen bij kerrie, al doe ik dat er zelf nooit door.
Door stamppot veldsla gaat hier bieslook, zure room en p&z, verder niks.
Sowieso geen boerenkoolstamppot, want dat vind ik niet lekker. Ik eet wel eens puree naast groente en een vleesvervanger. Maar ik maak ook wel eens spruitjesstamppot, of raapsteeltjesstamppot. Ik doe vaak knolgroenten door de puree om wat variatie aan te brengen, dus koolrabi, meiraapjes, etc. Kun je ook stamppot noemen, en afhankelijk van mijn bui gaan daar dus wat kruiden of specerijen door.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1266 Gepost op: 05 september 2010, 12:08:28 »
Moet op: quorn filet stukjes, avocado, 2 trostomaten. Ik kan nog naar de winkel.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1267 Gepost op: 05 september 2010, 12:51:26 »
Moet op: quorn filet stukjes, avocado, 2 trostomaten. Ik kan nog naar de winkel.
Uitje fruiten, quorn stevig aanbraden, tomaten of tomatenpuree erbij, kruiden met knoflook, pepertje/chilikruiden/paprikapoeder, komijnzaad, kaneel, snufje kruidnagel. Lekker in een wrap/tortilla. Erbij tortillachips met quacamole (eh, zie voorkant).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1268 Gepost op: 06 september 2010, 21:59:07 »
marineren met olie en fajitakruiden, uitje fruiten en quorn erbij bakken, refried beans maken met bonen, knoflook, olie, komijn, chili en blokjes tomaat. Alles met versgemaakte salsa (tomaat, drie soorten paprika, uitjes, koriander, olie, kruiden), guacamole (avocado, kruiden, sour cream) en kaas in een wrap rollen.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1269 Gepost op: 12 september 2010, 11:16:18 »
Wat kan ik met een granaatappel behalve zo opeten?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1270 Gepost op: 12 september 2010, 13:02:55 »
Ha, in Bast heur venkelsalade met sinaasappelsap en munt gooien!
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1271 Gepost op: 12 september 2010, 21:03:31 »
Er ligt nog een halve fles rosé in de koelkast. Opdrinken klinkt logisch, maar dat gaan we niet doen. Is het iets om als vervanging van witte wijn in risotto te gebruiken?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1272 Gepost op: 13 september 2010, 11:40:11 »
Sorry, vergeten. Misschien kun je die idd voor de risotto gebruiken en dan met die granaatappelpitjes. Ben je iig kleur gecoordineerd verantwoord bezig :P
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1273 Gepost op: 13 september 2010, 13:12:40 »
Volgens mij kun je het prima gebruiken ipv witte wijn ja.
,,,,فلافل

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1274 Gepost op: 14 september 2010, 18:14:15 »
Bloemkool, broccoli, 1 klein busje room(light), geraspte kaas, kruiden, stoofprei, aardappelen, tomaat, champignons, spinazie, courgette, rijst, 150 gram geitenkaas, tortellini met spinazie-ricotta?

Leuke ideeën?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1275 Gepost op: 14 september 2010, 18:53:38 »
Iets van een ovenschotel? Of groenten uit de oven voor bij de rijst?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1276 Gepost op: 14 september 2010, 18:56:08 »
Iets van een ovenschotel? Of groenten uit de oven voor bij de rijst?

Ja, maar dan specifieker!  :P

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1277 Gepost op: 14 september 2010, 19:04:23 »
Groenten uit de oven zijn erg lekker, maar ik vind het altijd zo lang duren...
Jouw opsomming van de groenten minus de spinazie, bloemkool en broccoli flink bakken in de oven en provencaalskruiden, knoflook natuurlijk niet te vergeten. Naar wens kaas op het laatst erbij of de room als het uit de oven komt.
De ovenschotel laat ik aan iemand anders, ik ben niet zo thuis in ovenschotels.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1278 Gepost op: 14 september 2010, 20:01:32 »
Groenten uit de oven zijn erg lekker, maar ik vind het altijd zo lang duren...
Jouw opsomming van de groenten minus de spinazie, bloemkool en broccoli flink bakken in de oven en provencaalskruiden, knoflook natuurlijk niet te vergeten. Naar wens kaas op het laatst erbij of de room als het uit de oven komt.
De ovenschotel laat ik aan iemand anders, ik ben niet zo thuis in ovenschotels.

klinkt goed!
Was eigenlijk al bezig met bloemkool en broccoli lichtjes koken.... Het wordt een ovenschotel met aardappelen, bloemkool, broccoli, tomaat, etc.... met een kaassausje.
Daarbij bak ik quornnuggets die over datum zijn.... ;D

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1279 Gepost op: 14 september 2010, 20:41:27 »
Dat klinkt ook prima!
Door producten-over-datum laat ik mij nooit zo afschrikken, ik vertrouw altijd maar op mijn zintuigen   ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.