Vegatopia Forum

Curacao

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Curacao
« Gepost op: 26 januari 2004, 16:46:30 »
Misschien dat ik stage ga doen in buitenland (en ga me even orienteren op mogelijkheden), maar iemand ooit naar Curacao geweest?

En ervaringen? Goed te doen voor een vegan?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Curacao
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2004, 18:51:34 »
Heej, dat is cool!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Curacao
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2004, 18:55:56 »
Ben er twee weken op vakantie geweest, heb deels zelf gekookt maar ben ook uit eten geweest en dat was prima te doen. Heb ook een chinees restaurant ontdekt waar ze wel iets van 50 vegetarische gerechten op de kaart hadden, hmmmm!


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Curacao
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2004, 19:12:23 »
Ben er twee weken op vakantie geweest, heb deels zelf gekookt maar ben ook uit eten geweest en dat was prima te doen. Heb ook een chinees restaurant ontdekt waar ze wel iets van 50 vegetarische gerechten op de kaart hadden, hmmmm!

Ik moet er iets van 5-6 maanden ofzo vertoeven, als ik daarnaartoe ga.

Is in de supermarkten enzo wel genoeg te krijgen enzo? Of niet veel variatie?
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2004, 19:13:45 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Curacao
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2004, 19:14:25 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Curacao
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2004, 19:38:52 »
Je kan tofu krijgen, en in de supermarkt hebben ze allerlei rare blikken met vleesvervangers, zitten ook wat vegan dingen bij maar zijn echt enorm duur (8 ant. guldens voor zo'n blik), wel erg lekker! Sojamelk hebben ze ook gewoon, ook in verschillende smaken. Ben niet in een natuurwinkel geweest maar neem aan dat die er wel zijn en dat ze daar ook wel t een en ander hebben.  

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Curacao
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2004, 19:40:35 »
Ik heb trouwens een jaar op een ander antiliaans eiland gewoond (St.Maarten) en toen heb ik heerlijk gegeten, veel groenten en fruit.  Ik at toen weinig vleesvervangers maar had niet t idee dat ik veel tekort kwam.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Curacao
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2004, 20:16:52 »
Hoeveel is eigenlijk een antilliaanse gulden?

Als ik maar tofu heb he! :)
Maar dan lijkt me curacao nog wel te doen voor die maanden. Nu even gaan beslissen of ik het ga doen of niet. Een vriend/klasgenoot gaat er al heen en met zijn tweeen is het toch wel wat leuker.

Nu nog even uitzoeken of ze daar wel internet hebben, want zoveel maanden zonder vegatopia....
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Curacao
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2004, 13:16:39 »
de antiliaanse gulden is gekoppeld aan de dollar, dus als die laag staat is de gulden ook minder waard. Toen ik op st. maarten woonde stond de dollar erg laag en toen was de antiliaanse gulden minder waard als de NL gulden, maar later was hij weer wat meer waard. Gemiddeld is het wel ongeveer gelijk aan de NL gulden dus.

Ik zit er over te denken om een afstudeervak op curacao te doen, maar dat zou dan pas ergens in september zijn op zijn vroegst. Ik vind curacao tot nu toe het leukse eiland van de N.A. waar ik ben geweest dus ik zou zeker gaan als ik jou was!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Curacao
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2004, 11:09:05 »
Ik zit er over te denken om een afstudeervak op curacao te doen, maar dat zou dan pas ergens in september zijn op zijn vroegst. Ik vind curacao tot nu toe het leukse eiland van de N.A. waar ik ben geweest dus ik zou zeker gaan als ik jou was!

Zit nog steeds te twijfelen, maar heb even een mailtje gestuurd om een gesprek aan te vragen over hoe het allemaal in zijn werk gaat en zo.
Het stage gebeuren gaat via een bureau, dus er word een hoop geregeld al voor mij geloof ik, zoals huisvesting enzo.

Als ik zou gaan, dan ben ik er in de periode augustus tot en met december zo ongeveer.

Oja, is er op Curacao internet? :) Nou ik bedoel of je veel internetcafe's hebt enzo.

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2004, 11:09:58 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Curacao
« Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2004, 11:19:52 »
ja er zijn daar genoeg internet cafe's en ik denk dat ze ook in de bieb wel internet hebben.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Curacao
« Reactie #11 Gepost op: 01 juli 2004, 18:45:55 »
Ik zit waarschijnlijk in een studentencomplex van het van der valk hotel (plaza). Vonden we (degene met wie ik nog meer ga) wat veiliger na de verhalen over junks die de kamers binnen kwamen (als je sliep) in een ander studentencomplex wat een andere keus was.

Ik ga wel even goed noteren hoe je daar als vegan kan leven. Is wel handig voor andere vegans :)
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2004, 18:46:32 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Curacao
« Reactie #12 Gepost op: 02 juli 2004, 07:48:45 »
Hmm dan zit je echt lekker dicht bij de zee!

Ik ga hopelijk in december op vakantie.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Curacao
« Reactie #13 Gepost op: 09 augustus 2004, 23:02:00 »
Hmm dan zit je echt lekker dicht bij de zee!

Ja idd, je kijkt op de ingang van willemstad waar de grote schepen door heen varen. En rond december komen daar grote cruiseschepen binnen. Er is daar ook een boot van een of andere sekte-achtig iets en daar schijnt tom cruise ook regelmatig te komen.

Gisteren gegeten op een plek vlak naast het hotel. Dan zit je boven de zee te eten zeg maar. Wel cool.

In de supermarkt overigens nog geen sojamelk of vleesvervangers gezien. Toch nog even beter kijken denk ik.

Heb nog wel even om alles te ontdekken :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Elsbeth

Re:Curacao
« Reactie #14 Gepost op: 10 augustus 2004, 15:14:13 »
Succes Dragon! En vergeet Christiaan niet he: met peulvruchten e.d. kan je heel ver komen!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Curacao
« Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2004, 20:04:32 »
Net een bedrijfslunch gekregen en in het restaurant was redelijk veel vegetarische gerechten. Ik had een veggie pita (zonder kaas :), maar met broccoli, wortel e.d.) en fruit erbij.

Ik hoorde van een collega dat er verderop aan dezelfde straat ook een vegetarisch restaurant is. Dat moet ik nog maar eens uitzoeken. :)
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2004, 20:07:22 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Curacao
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2004, 20:05:25 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Miriam

Re:Curacao
« Reactie #17 Gepost op: 05 april 2006, 15:22:42 »
Ik heb trouwens een jaar op een ander antiliaans eiland gewoond (St.Maarten) en toen heb ik heerlijk gegeten, veel groenten en fruit.  Ik at toen weinig vleesvervangers maar had niet t idee dat ik veel tekort kwam.

Wanneer heb jij op SXM gewoond (en wat deed je daar)? Ik heb er zelf 7 jaar gewoond, mijn papa en mama nu al bijna 12..