Vegatopia Forum

Rotterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Rotterdam
« Gepost op: 09 maart 2004, 08:16:05 »
De trein is altijd een beetje reizen.  ;)
Over een groot half uur vertrek ik voor een dagje Rotterdam. Nog enkele vlugge tips?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2004, 08:45:09 »
Jullie vinden er duidelijk ook niks aan.  :-\
DONNER saved the day!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2004, 09:00:40 »
Jullie vinden er duidelijk ook niks aan.  :-\
DONNER saved the day!

Ja, da's wel het hoogtepunt van Rotterdam, naast de bekende trein, zo zei de Amsterdammer.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2004, 09:23:20 »
Poek, nu draai je een Rotterdams grapje om, typisch Amsterdams, niks kunnen ze zelf verzinnen. ;D (overigens, lampje Theo Maassen maakte dat grapje ook in zijn laatste show, meest beschamende moment erin vond ik)

Nick, je plaatste je berichtje om kwart voor negen en om kwart over zou je al weg zijn, als iemand dat dan later leest is er niet echt noodzaak om te reageren he?
:witch2:

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Rotterdam
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2004, 09:32:53 »


Ja, kweet het. Ik was weer goed bezig. Maar ik ga nog wel eens terug, als het een beetje warmer is... Dus laat maar komen!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Rotterdam
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2004, 09:33:37 »
En hoe zit het met dat grapje *eigenlijk* ?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2004, 08:03:36 »
En hoe zit het met dat grapje *eigenlijk* ?

Ik kende het grapje van Hans Teeuwen, dacht ik, die zei "Het beste aan Amsterdam is de trein naar Eindhoven". Maar ik hoorde later van Artemis dat dat grapje al eerder door een andere caberetier was gebruikt. Poek probeerde nu ook dat grapje te maken door te stellen dat het beste aan Rotterdam de trein naar Amsterdam is. Nou, euh... Amsterdam mag dan leuke grachtjes hebben, het wordt allemaal teniet gedaan door, hoe moet ik dat nou tactisch brengen.... euh... de houding van de lokale bevolking. Ik heb duizend keer liever met een Rotterdammer te maken.


En wat voor tips zoek je voor Rotterdam? Vraag anders eens info bij de VVV of check de restaurantgids hier op Vegatopia.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Rotterdam
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2004, 10:30:09 »

En wat voor tips zoek je voor Rotterdam? Vraag anders eens info bij de VVV of check de restaurantgids hier op Vegatopia.

Heb ik ondertussen gedaan.
Misschien nog wat persoonlijke tips? Geheime adresjes enzo?
Iemand zei hier eens dat zij/hij R'dam veel leuker vindt dan A'dam: waarom? Of was jij dat?
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2004, 10:31:47 door Nick »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Rotterdam
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2004, 19:17:36 »
Alleen het Internationaal filmfestival in Rotterdam is leuk, verder is het totaal mijn stad niet. Ik vindt de sfeer er altijd veel agressiever en asocialer dan Amsterdam. Amsterdam heeft nog z'n fijne oude grachten...
Maar als (ex) amsterdammer ben ik natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld misschien... ;)
'fish are friends, not food!'

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Rotterdam
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2004, 19:19:16 »
Overigens, een opmerking van een studiegenootje uit Rotterdam in het eerste jaar: 'Het valt me op dat de mensen hier in Amsterdam veeel mooier zijn dan die in Rotterdam'    ;D
'fish are friends, not food!'

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #10 Gepost op: 03 april 2004, 10:05:18 »
Theo Maassen maakte dat grapje als eerste (over de trein naar eindhoven) en volgens mij was dat in een van z'n eerste shows.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2006, 15:07:12 »
Er staat niet 1 restaurant-tip in deze draad  >:( Ik ben zaterdag in Rotterdam. Waar zal ik gaan eten? Ik heb vorige week al bij een veggie Chinees gegeten, dus naar de Oude Plek trekt me niet zo. En Bazar heb je ook in Amsterdam. Iemand een leuke tip?
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2006, 15:22:18 »
Blabla? Is een vegetarisch restaurant waar ik al 15 jaar niet meer geweest ben.... verder heb je nog een lekkere italiaan, Lux op de 's Gravendijkwal. Maar misschien kun je beter iemand vragen die nu nog in Rotterdam woont, ipv advies krijgen van iemand die er al heel wat jaartjes weg is, en als ze er is meestal niet uit eten gaat...

Wat voor soort eten zoek je eigenlijk?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2006, 19:30:31 »
Ja ik weet niet echt wat voor soort eten ik zoek. Ik vind vanalles best.
Blabla lijkt me wel leuk een keer heen te gaan (ben er nooit geweest) maar waarom hebben ze geen site waarop staat wat voor eten ze serveren? Maar Blabla zou wel kunnen ja.
,,,,فلافل

mirrie

Re:Rotterdam
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2006, 19:55:59 »
Ik ben 1 keer in Blabla geweest en ik vind het niet heel erg super. Ik was er zelfs 's nachts niet lekker van..... Blabla serveert geloof ik 5 verschillende schotels en dan heb je een bord met vanalles wat. Ik had notengehaktdingetjes met salade en wat groente en wat pasta en nog wat groente en iets waarvan ik niet weet wat het was enz.

Even een paar tips voor Rotterdam:
Nazar: Turks restaurant met 3 vegetarische hoofdgerechten. Erg lekker. Vriendelijke bediening.
http://www.nazarsite.nl

Taj Mahal (Mariniersweg 18): Hier kun je heel erg lekker Indiaas eten. De sfeer is er wat minder. Het kan er heel warm zijn.

Rotown (Nieuwe Binnenweg 17-19): muziekcafé. Gezellig, beetje alternatief publiek. Eten is er redelijk eenvoudig, maar verder niks mis mee. http://www.rotown.nl

Gheestige Willem (Nieuwe Binnenweg 160a): vegetarische traiteur, maar je kunt er ook ter plaatse eten. Veel keuze. Je kunt een hele maaltijd kiezen maar ook alleen een soort tapas.

De hofnar  (Jonker Fransstraat 66): Heel erg simpel eten. Echt een standaard eetcafé waar vooral saté en spareribs belangrijk zijn. Voor een snelle hap is het wel oké (weinig fantasie dus verwacht geen buitennissige creaties) en ze hebben een groot terras.  

Vlakbij blabla zit ook Fritschy. Dat is een biologisch restaurant van dezelfde eigenaar als Blabla. Blabla is trouwens vrij klein. Mocht je daar willen eten, dan moet je echt reserveren.

Verder is er aan vegetarische restaurants nog het lachende varken, maar daar ben ik nooit geweest. Daar moet je ook lid van worden enzo. Verder heb je natuurlijk de standaard pizzeria, italiaan enz. Wij gaan vrijdag een eetcafé hier in de buurt proberen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2006, 22:39:06 »
Hey wat leuk, dank voor je tips  :D
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2006, 13:46:25 »
En wat is het uiteindelijk geworden??

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2006, 16:26:23 »
Nou, ik wilde misschien 's avonds naar die Nazar of Taberna Dushi uit de restaugids, maar toen we uit het museum kwamen liepen we voor lunch tegen Bazar aan, waar ik al 100x geweest ben en toen gingen we daar toch maar lunchen. Maar toch wel erg lekker, de falafel was nu helemaal niet droog en een auberginegerecht was ook heel prima. Lekkere olijven ook.
Maar goed toen wilden we voor het avondeten niet weer iets MiddenOosters achtig. En omdat we er in de buurt waren, gingen we naar King's Garden Chinees, waar we al heel vaak geweest zijn, en die een gewone Chinees is, maar wel met best wat veggie en ook wel lekker (alleen de mie was wat vettig).
De tips bewaar ik wel voor volgend jaar ofzo.
We liepen trouwens ook nog langs de Unie die in de restogids staat maar ik vond dat ze echt nauwelijks veggie hadden  ???
,,,,فلافل

mirrie

Re:Rotterdam
« Reactie #18 Gepost op: 15 mei 2006, 14:16:11 »
Wij hadden ons al tijden verheugd om eens te gaan eten bij een leuk kroegje bij ons in de buurt. Daar staan altijd 3 vega hoofdgerechten op de kaart. Helaas was de kok al een tijdje ziek en waren ze helemaal door de vegavoorraad heen. Beetje een afknapper. Toen maar Indiaas besteld en heerlijk in de zon op ons eigen dak gegeten.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2006, 13:30:11 »
In Rotterdam kun je altijd lekker eten

Zo heeft Dudok een kleine maar ook lekker vega kaart! En natuurlijk op de Witte de Witstraat zitten wat meer trendy plekjes waar je goed vega kunt eten (volgens mij zit Totem daar aan het begin is een soort New Age winkel).

En het enige goede aan Amsterdam? Het feit dat je er vaak langs rijdt.....  ;D

En Rotterdammers zijn wel knapper (ik in ieder geval wel  :O).

En er valt beter met ze te praten, zo raakte ik in Turkije gelijk weer in gesprek met Rotterdammers en dat heb ik nou nooit met Amsterdammers, die hebben het altijd te druk met roepen en interressant doen. Brrrrrrr.

Ik wil terug naar Rotterdam
Ik wil terug naar Rotterdam
Ik wil terug heel vlug, heel vlug, naar Rotterdam!


(wie weet van wie deze tekst is kan hier een keer komen logeren)
Hoor wie klopt daar kinders???