Vegatopia Forum

Rotterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

langnek

Re:Rotterdam
« Reactie #20 Gepost op: 23 mei 2006, 10:10:12 »
In Rotterdam kun je altijd lekker eten!

Zo heeft Dudok een kleine maar ook lekker vega kaart! En natuurlijk op de Witte de Witstraat zitten wat meer trendy plekjes waar je goed vega kunt eten (volgens mij zit Totem daar aan het begin is een soort New Age winkel).

En het enige goede aan Amsterdam? Het feit dat je er vaak langs rijdt.....  ;D

En Rotterdammers zijn wel knapper (ik in ieder geval wel  :O).

En er valt beter met ze te praten, zo raakte ik in Turkije gelijk weer in gesprek met Rotterdammers en dat heb ik nou nooit met Amsterdammers, die hebben het altijd te druk met roepen en interressant doen. Brrrrrrr.

Ik wil terug naar Rotterdam
Ik wil terug naar Rotterdam
Ik wil terug heel vlug, heel vlug, naar Rotterdam!


(wie weet van wie deze tekst is kan hier een keer komen logeren)

Van jou! :O

p.s. Dat langs Amsterdam heen rijden, valt zelfs al vaak niet mee! ;)
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2006, 10:12:08 door langnek »

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Rotterdam
« Reactie #21 Gepost op: 31 december 2010, 11:50:30 »
Rotterdam is niet echt populair op Vegatopia zie ik.
Maar ik ga er toch naar toe! En daarom geef ik deze draad een schop omhoog :-)
In April gaan we naar Motel Mozaique.
Hebben jullie leuke tips voor een hotelletje en leuke lunchtentjes en restaurants?

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Rotterdam
« Reactie #22 Gepost op: 01 januari 2011, 16:38:11 »
Room is een heel leuk hostel waar zo ook wat privé kamers hebben, Bazar is ook heel leuk en als je geld kan uitgeven zoek dan een hoog hotel, uitzicht in Rotterdam is bijzonder fraai.
Lunchen doe je goed bij Bazar, Rotown, Dudok, Spirit, bij de Italiaan op het Vasteland.
Restaurants: als je van Italiaans houdt en wachten niet erg vindt: La Pizza of Gusto, Grieks bij Olympia, ook voor avondeten is Rotown goed te doen. Verder uit het centrum maar érg aangeraden: Blabla, La Cazuela, Lokanthe Dunja, Sahlan, De Oude Plek.
Ik raad je af om in de buurt van het Stadhuisplein te eten en in Rotterdam moet je Mexicaans vermijden.
O ja, en als je in Rotterdam bent niet het Boymans overslaan, altijd goede tijdelijke tentoonstellingen en een prachtige eigen verzameling. Veel plezier!

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #23 Gepost op: 01 januari 2011, 16:54:31 »
Boven in De boekenwinkel van Rotterdam (Donner, 8 verdiepingen hemel op aarde) kun je ook heerlijk lunchen en taarten!
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Rotterdam
« Reactie #24 Gepost op: 02 januari 2011, 19:25:55 »
Wat een mooie tips!  :D
Dankjulliewel!
Jullie hebben Rotterdam meteen weer een positieve boost gegeven hier.

Online Sam

  • ******
  • 7.055
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Rotterdam
« Reactie #26 Gepost op: 29 januari 2011, 19:18:13 »
We gaan inderdaad naar Hotel New York (2 nachten :bloos: vriendje trakteert). Ik heb er ooit wel eens taart gegeten, maar ik wilde er altijd al een keer slapen. Ik heb er heel veel zin in!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #27 Gepost op: 29 januari 2011, 20:28:53 »
Wow, wat een luxe! Veel plezier!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #28 Gepost op: 01 februari 2011, 12:36:36 »
Geweldig hoor Hotel New York! Ik hou van die stad..

Als je er bent kun je trouwens heel mooi de hier beroemde go green-beker gaan scoren op de nieuwe binnenweg!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Rotterdam
« Reactie #29 Gepost op: 01 februari 2011, 19:41:41 »
Als je er bent kun je trouwens heel mooi de hier beroemde go green-beker gaan scoren op de nieuwe binnenweg!

O, bij welke winkel dan? Ik ben zaterdag in R'dam! (IFFR)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #30 Gepost op: 01 februari 2011, 19:45:16 »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2011, 19:49:27 »
Ow, die wil ik ook nog steeds hebben! Hmmm... Maar eens een dagje Rotterdam plannen dus!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #32 Gepost op: 01 februari 2011, 19:50:45 »
Werkt R. daar niet meer om de hoek?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #33 Gepost op: 01 februari 2011, 19:52:59 »
Nee, die is er alweer een tijd gestopt.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Rotterdam
« Reactie #34 Gepost op: 01 februari 2011, 20:00:51 »


Bij fabricati!

Jeej!
Eens bedenken of ik deze durf mee te nemen naar mijn werk als ik 'm eenmaal binnen heb. :)
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2011, 22:02:04 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Rotterdam
« Reactie #35 Gepost op: 01 februari 2011, 21:46:29 »
Wat tof, al die Rotterdam-tips  :)

Die beker is de bom! Ik ga kijken of ik naar die winkel toe kan. En dan zien of ik ook de moed heb om hem mee te nemen naar mijn werk.
Ik ben de enige vegetariër aldaar, maar mijn collega's met hun typische kantoorhumor kunnen deze beker wel waarderen denk ik.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Rotterdam
« Reactie #36 Gepost op: 01 februari 2011, 22:05:20 »
Mijn kamergenoten zijn twee mannen van in de vijftig. Ik weet het nog niet helemaal... ;)
Voor overleggen met opdrachtgevers is het misschien ook handig een mok zonder het woord 'fuck' erop bij de hand te hebben, al ben ik doorgaans wsl. wel te verstrooid om stil te staan bij wat er ook alweer op mijn mok staat als ik met mijn kop thee naar een overlegruimte loop.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Rotterdam
« Reactie #37 Gepost op: 10 april 2011, 17:11:26 »
Net terug uit Rotterdam. Had een lijstje met jullie tips en adressen uit de restaurantgids mee, maar daar is niets van gekomen.
Het festival vrat ons op, we maakten geen tijd voor rustig eten. We aten aardappelsoep van de doe-het-zelf punksoepkeuken op het festival, dat was leuk!
Ik ga zeker nog vaker terug naar Rotterdam en dan komen jullie tips zeker van pas.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Rotterdam
« Reactie #38 Gepost op: 10 april 2011, 19:05:33 »
Net terug uit Rotterdam. Had een lijstje met jullie tips en adressen uit de restaurantgids mee, maar daar is niets van gekomen.
Het festival vrat ons op, we maakten geen tijd voor rustig eten. We aten aardappelsoep van de doe-het-zelf punksoepkeuken op het festival, dat was leuk!
Ik ga zeker nog vaker terug naar Rotterdam en dan komen jullie tips zeker van pas.

Leuk dat je ook daar was! Ik kwam Piek er nog tegen; we hadden er zo een vegatopiameet van kunnen maken dus!

Overigens ben ik begin februari bij fabricati geweest en was de mok (zie boven/onder) toen niet op voorraad. De meneer van de winkel zou me bellen als hij weer binnen zou komen, maar dat heeft hij nog altijd niet gedaan, tsk! Het duurt toch geen twee maanden om een mok te bestellen, lijkt me?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #39 Gepost op: 10 april 2011, 19:38:30 »
Ze vertelde mij vorige x dat t langer kon duren.... Broertje weer eens langssturen?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!