Vegatopia Forum

Rotterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #60 Gepost op: 04 november 2011, 09:13:53 »
Maar op heel veel plaatsen is ie niet meer te krijgen, die groentenkroket.

Bram (Ladage) heeft echt wel de lekkerste! Ik ga altijd een patatje Bram halen. Bovendien een patatje gezond, met dank aan de keuringsdienst van waarde!

Wat ik ook altijd leuk vind is het doelenplein. Daar heb je grand-cafe de Doelen.

En Dudok heeft ook een heerlijke lunch. Appeltaart van Dudok is beroemd, daar staan de mensen voor in de rij rond de feestdagen (ik vind die van mij lekkerder, maar oke).
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.902
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Rotterdam
« Reactie #61 Gepost op: 04 november 2011, 10:30:51 »
Maar hoe was het greet?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Rotterdam
« Reactie #62 Gepost op: 04 november 2011, 12:17:15 »
Sinds eergisteren terug, en gisteren een vriendin gaan helpen schilderen, en toen ik thuis kwam werkte vegatopia niet. Maar nu dus wel terug :). Het was echt geweldig leuk! Heel veel leuke dingen gedaan, en lekker gegeten...

Na een eerste dag rondgelopen te hebben in blijdorp, moe zijnde en ook nog geen idee te hebben welke kant we op moesten voor gezelligheid, een aantal adresjes ingegeven op de gps. Er waren een paar aziatische dingen in de buurt, maar geen zin in, dus wandelden we richting Look, was ook niet heel ver. Maar onderweg kwamen we langs Spaghettata en dat sprak ons nog nét iets meer aan. Er staan veel veggie gerechten op de kaart. Toen ik vroeg of een van de voorgerechtjes veggie was, zij de dienster dat er veel met kippebouillon gewerkt werd, maar dat dat altijd kon weggelaten worden, en gaf toen aan wat juist wat was. Ik at er eerst een rijstballetje met saffraan en buffelmozzarella, erna bucatini met kappertjes, eigeel, basilicum en parmezaan. De pasta was vers en zelfgemaakt, echt super. Ook mijn vriend was echt heel tevreden over zijn gerechtjes. Wat ook leuk is, is dat je alle wijn per glas kan bestellen, oa enkele dessertwijnen. Ik nam een glaasje rode huiswijn, en die was echt goed. Een aanrader. Wel zeker melden dat je geen kippebouillon wil. Ook kan je in de keuken kijken, grappig.

Dag twee begon met een heerlijk ontbijt. Erg leuk hotel, Bilderberg. Lang leve reissite-promo's, wegens anders toch wel buiten ons budget geweest. Een standaard chique onbijtbuffet dus, maar wel met ongelooflijk lekker brood.
We liepen langs de toeristische dienst, om een ov-pas te halen, en gingen daarna verder het 'rondje Rotterdam' af, een wandeling door het centrum, heel goed voor mensen als wij die van niks weten.
Door een afgesloten brug moesten we op een gegeven moment ver rond stappen, en werd het plots al half 3 en kwamen we niks te eten tegen. Dus toen mijn vriend de eerste resto terug zag die open was (er was ook nogal veel toe van lunchdingen) en daar in het groot 'pannenkoeken' bij stond, was hij niet meer te houden. Ikzelf at in het beren eetcafé (heel culinair verantwoord ::)) een slaatje met geitenkaas, waar niks mis mee was, maar waar ook niks meer over te zeggen viel.
Die avond wilde ik écht graag naar blabla, dus de tram daarnaar toe genomen, eerst nog eens de verkeerde richting uit, maar kom, uiteindelijk gevonden. Toe. Damn. Dus terug richting stad, besloten om daar maar wat rond te lopen op zoek. Natuurlijk recht in de shoppingstraatjes beland, niks te eten. Goed dat we 's middags laat hadden gegeten, ondertussen was het al bijna 9 uur. Toen we eindelijk terug bij een straat kwamen met resto's, en vriend al aandachtig naar het kleurige uithangbord van een chinees was aan het kijken, zag ik in de verte het uithangbord van Dudok.
Zeer leuk assortiment hebben ze daar! De gevulde artisjokken zijn er erg lekker, alleen de blauwe kaas erin vind ik echt te sterk, het overheerst alles. Dus mengde ik het maar onder mijn risotto, zodat ik nog de smaak van de artisjok ook had, en maakte het lekkere eten mij gelukkig. We deelden nog een stukje beroemde appeltaart, en toen zaten we vol.
We wandelden terug naar het hotel, en besloten nog iets te gaan drinken. We kwamen voorbij het blijkbaar iets bekendere Rotown, maar dat zat vol met 17-jarigen, er treedde blijkbaar een amerikaans jongensbandje op. We dronken een wijntje in Stalles, dan maar.

Dag 3 Heb ik me bij het ontbijt helemaal vol gegeten met poffertjes, met vers fruit en yoghurt ;D
Die middag kwamen we voorbij het park, en aten een surinaams broodje, ik met vegetarische omelet. Leuke surinamer, en lekker met die zoete augurkjes en sambal. Voor 's avonds was het plan om naar de oude plek te gaan. Maar helemaal geen zin in chinees.
Dan maar naar het cafétje van de vorige dag, en daar hadden ze Melanzane, dit wil zeggen een aubergine in tomatenroomgroentensaus, in de oven gezet. Erbij een zalige groene salade, goed gevuld en met een aangename vinaigrette. Er had alleen wel iets van koolhydraten bij gemogen voor mij. Een portie frietjes om in de lekkere saus te doppen was perfect geweest, maar de portie was al groot, dus liet ik het maar.Zeer aangenaam eetcafé, ze hebben maar 4 hoofdgerechten, en 1 daarvan is veggie, plus elke dag nog eens een dagsuggestie die vega is. Het café ernaast heeft hetzelfde principe, maar met andere gerechten, dus je kan nog kiezen wat je wil. Leuk.

Ah, ja, en we aten ook nog een ijsje in De ijssalon, man man wat was dat lekker! En ook hele lekkere koffie, spijtig wel dat ze geen toilet hadden, en we ernaast moesten binnen vallen daarvoor.

Dus tot zover het eten, er is veel te zien en te doen, we gingen varen in de haven, het fotomuseum, shoppen, wandelen, terrasjes, de markt, chinatown...
We hebben er dus van genoten  ;)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #63 Gepost op: 04 november 2011, 13:35:46 »
Fijn, Greet :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.