Vegatopia Forum

Goedkoopste vliegtickets

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #20 Gepost op: 03 mei 2004, 13:27:34 »
Ik denk een last-minute. Er zijn vast wel sites waar aanbiedingen te vinden zijn. Of kijk eens op teletekst van de commerciële omroepen, daar staan ook altijd heel veel reizen op.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #21 Gepost op: 03 mei 2004, 14:01:03 »
Het idee van last-minutes lijkt mij namelijk heel tegen-intuitief. Je zou zeggen dat als ik pas een dag van tevoren kan laten weten of ik meevlieg of niet, ik flink extra zou moeten betalen.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #22 Gepost op: 03 mei 2004, 14:02:36 »
Nee, het gaat er juist om dat de maatschappijen die laatste vrije stoelen kwijt willen. Ze vliegen liever met een vol vliegtuig waarvan een aantal stoelen minder opleveren, dan met lege stoelen. Die leveren natuurlijk helemaal niets op.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #23 Gepost op: 03 mei 2004, 14:08:32 »
De lagekosten maatschappijen lijken meestal wel het goedkoopst, maar je moet dan natuurlijk wel rekening houden met het feit dat ze vaak in het buitenste buitenbos opstijgen en landen. Dan kruipt er natuurlijk ook veel geld en tijd in: de bussen van en naar de luchthavens zijn ook niet gratis.

Daarom loont het altijd de moeite om ook eens prijzen op te vragen van de gewone maatschappijen (SN, KLM, BMI...). Meestal hebben ze vaak wel een aantal goedkope tickets, maar dan moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen (weekend ter plekke, niet op een maandag...).

De goedkoopste prijzen kunnen ze voor je uitrekenen in een reisbureau. Hun commissie is niet zo hoog en daarnaast betaal je ook kosten om via internet te boeken. Zelf ben ik voor mijn vakantie in juni naar een reisbureau gegaan en hun ticket kwam eigenlijk veruit als goedkoopste uit de bus (Brussel Nationale Luchthaven - Belfast City Airport voor € 186 met BMI).
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #24 Gepost op: 03 mei 2004, 14:09:29 »
Nadeel is natuurlijk dat ik er maar op moet hopen dat er daadwerkelijk lege stoelen richting Egypte zíjn in de week dat ik wil gaan, right?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #25 Gepost op: 03 mei 2004, 14:10:18 »
hmm ik ga ook is rondkijken wil ook wel een paar jaartjes weg ofzo ;D

Kiwi

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #26 Gepost op: 03 mei 2004, 14:40:55 »
Citaat
Nee, het gaat er juist om dat de maatschappijen die laatste vrije stoelen kwijt willen. Ze vliegen liever met een vol vliegtuig waarvan een aantal stoelen minder opleveren, dan met lege stoelen. Die leveren natuurlijk helemaal niets op.

Hetzelfde geldt voor hotelkamers; het is voordeliger om voor weinig geld een hotelkamer te verhuren en misschien nog wat te verdienen op de drankjes e.d., dan dat 'ie leeg staat, want dan verdienen ze er niets aan! Daarom kunnen de pakketreizen ook zo geodkoop last-minute aangeboden worden.

Je zou ook eens bij L-Tur kunnen kijken, het last-minute reisbureau op Schiphol. Die hebben vaak hele goedkope reizen inclusief vliegreis, overnachting en eventueel maaltijden. Het nadeel is wel dat je binnen 48 uur ofzo moet vertekken, maar als je gewoon een weekje weg wilt en het maakt je niet zo heel erg veel uit waar naar toe dan kun je met L-Tur heel goedkoop op vakantie! Denk alleen wel aan eventuele vaccinaties die nodig zijn, die moet je enige tijd van te voren laten prikken.

Edit: bij D-reizen kunnen ze voor je uitzoeken wat voor jou situatie de goedkoopste reis is, van alle touroperators en vliegmaatschappijen. Werkt goed!
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2004, 14:42:09 door Kiwi »

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #27 Gepost op: 03 mei 2004, 20:08:02 »
Een tante van me ging altijd last-minute vliegen als ze op vakantie ging. Maar dan ook echt laatste minuut. Dus rugzak pakken, naar schiphol, en daar navragen of er nog iets interessants openstond. Dat werkte goed, maar als je per se naar Egypte of plaats X toe moet is dat natuurlijk niet de manier om het te doen.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #28 Gepost op: 04 mei 2004, 09:46:45 »
Kijk, dat is leuk, en ik ben volledig gevaccineerd. Moet ik me dan ergens op Schiphol melden, of hebben die mensen ook een website?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #29 Gepost op: 04 mei 2004, 10:06:39 »
Probeer eens http://www.ltur.com/. Er staat een aanbieding naar Egypte bij, hoewel het volgens mij niet (veel) goedkoper is dan een chartervlucht.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #30 Gepost op: 05 mei 2004, 16:00:13 »
Duiken in Egypte is het goedkoopst als je naar de grote plaatsen gaat, met Hurgada als topper van de goedkoopte. Een losse vlucht en los hotel is bijna altijd duurder dan een last minute package deal. Let wel op: je kunt al voor onder de 200 euro boeken (vlucht en hotel) maar je moet je duiken er apart bij kopen op locatie, van 150 tot 200 euro voor 10 duiken. Uitrusting huren kost zo'n 20 euro per dag. Mijn favoriet is www.divingworld.nl, ze hebben vaak leuke last-minutes. Niet de goedkoopste maar wel altijd een goede duikschool naast je hotel. Als je naar een echt heel mooie locatie wilt: iets meer geld neerleggen en naar Dahab gaan. Ik zal nog ff gaan zoeken, moet ook nodig weer eens naar Egypte :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

elfjuh

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #31 Gepost op: 11 mei 2004, 12:49:00 »
Zelf willen mijn vriend en ik deze vakantie bij nader inzien toch een reis boeken naar een verre bestemming. We zitten te denken aan:
- Egypte
- Tunesie
- Brazilie

en nog wat meer landen....Ik vroeg me af hoe duur in het hoogseizoen een last-minute naar egypte ongeveer zal zijn.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #32 Gepost op: 11 mei 2004, 12:53:15 »
Vorig jaar heb ik Egypte overwogen en toen heb ik last-minutes gezien voor nog geen 200 euro p.p. (8 dagen, half pension).

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #33 Gepost op: 11 mei 2004, 14:31:44 »
Een last-minute is niet per definitie een koopje. Dat idee is ontstaan 'dankzij' de Vakantieman Frits Bom, maar het gaat niet altijd op. Bij slechte zomers worden er soms extra plaatsen en/of kamers ingekocht die soms nog boven de gidsprijs liggen.

Verder zie je als je prijzen gaat vergelijken vaak termen als 'm-klasse' en 'v-klasse'. Dit zijn gewoon allemaal economy class stoelen. De economy class wordt opgedeeld in verschillende prijsklassen. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper. Als je een aanbieding ziet, is dit vaak voor de goedkoopste klasse, maar het wil niet zeggen dat er in die prijsklasse nog een stoel vrij is. Negen van de tien keer is zo'n prijs een lokkertje en zit die klasse al vol. Of hebben ze nog één plaatsje net op een dag dat je niet wil vertrekken.
Het kan dus zijn dat iemand naast je minder heeft betaald, terwijl die persoon een half jaar eerder dan jij hebt geboekt.

Mijn advies blijft; als je ruim van te voren al weet dat je ergens naar toe wil, boek het dan meteen. Zeker als je met meerdere personen wil gaan of ook nog wat wensen hebt.

noesj

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #34 Gepost op: 21 juni 2004, 10:17:42 »
Ik heb laatst deze site gebruikt: http://waarheenwaarvoor.nl/
Het helpt ook wel als je dan nog eens gaat kijken op de site van de goedkoopste luchtvaartmaatschappij en dan online boekt. Heb je wel een creditkaart nodig.

paulien

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #35 Gepost op: 21 juni 2004, 10:33:49 »
De vliegtickets lijken echt supergoedkoop tegenwoordig. Maarja dat is dan wel weer zonder luchthavenbelasting enzo. Het viel mij in ieder geval wel tegen. Een enkeltje vanuit Marseille naar Amsterdam 89 euro

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #36 Gepost op: 02 juli 2004, 15:48:04 »
Enkeltjes zijn altijd (of in ieder geval vaak) een stuk onvoordeliger dan retourvluchten. Wat de achterliggende gedachte daarbij is heb ik nooit helemaal begrepen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #37 Gepost op: 02 juli 2004, 15:54:58 »
meer verkopen natuurlijk

net zoals 2e halve prijs, of 3 voor 2 etc
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #38 Gepost op: 02 juli 2004, 16:06:24 »

Dat enkele reizen onvoordeliger zijn is eigenlijk tamelijk voor de hand liggend:
Het meeste valt te verdienen aan het zakelijke vliegverkeer. Een eigenschap van zakelijke reizigers is, dat ze doorgaans voor het weekend weer terugvliegen. Deze (retour)tickets zijn meestal veel duurder dan als je de nacht van zaterdag op zondag tussen de heen- en terugvlucht hebt.
Die mogelijkheid om meer aan zakelijke vluchten te verdienen vervalt natuurlijk als een enkele reis niet minstens de helft bedraagt van het duurste retourticket; dat is vaak duurder dan de retourprijs van een 'gewone' toeristenvlucht.

Ik heb het ook meegemaakt dat ik een enkele reis wou boeken. Het reisbureau zei dat ik het beste een retourticket kon kopen en gewoon niet opdagen voor de terugvlucht. Inderdaad heb ik daar achteraf nooit problemen mee gehad.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner