Vegatopia Forum

Antwerpen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Antwerpen
« Gepost op: 15 februari 2002, 14:23:00 »
Ik heb hier een adresje van een Indisch restaurant waar je lekker veggie zou kunnen eten . Ik ben er zelf nog niet geweest maar hoop het in de nabije tokomst eens te doen:

King of Bombay
Breydelstraat 23, 2018 Antwerpen
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2004, 11:28:15 door Sander »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2002, 09:31:00 »
Naar het schijnt heeft de Hare Krishna ook een vegarestaurant in Anwerpen. Schijnt wel goed te zijn maar ben er zelf nog nie geweest.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Antwerpen
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2002, 14:58:00 »
Ik ben er eens naar op zoek geweest.Govinda's garden:adres en uren bij EVA gezien. Twas nogal ver van het station en toen ik er eindelijk was bleek het s'middags gesloten... ( Heb ik ondertussen aan EVA gemeld ). Daarna ben ik naar de broers geweest en dat was dus niet zo bijzonder.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2002, 15:00:00 »
Govindha's garden is alleen open tussen 18u en 20u geloof ik.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2002, 15:34:00 »
Voor een snelle hap: In de hoofdstraat van Berchem is een Turkse pizzeria gelegen die erg goedkoop en lekker is. Hij heeft een aantal vegetarische pizza's op de lijst staan.

sam_18000

Re:Antwerpen
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2002, 19:03:00 »
Al Dante, een Italiaans restaurant, op de Waalse kaai is echt een aanrader. Zij hebben op hun kaart een hele sectie geweid aan vegetarische gerechten. niet duur en zeer lekker

Groetjes,

Karolien

elkedagdagelke

Re:Antwerpen
« Reactie #6 Gepost op: 03 december 2002, 16:08:00 »
nabij de bourlaschouwburg (mechelsesteenweg) is er een fantastisch mexicaans restaurantje: Los Margaritos. De menukaart is eerder beperkt (en niet uitsluitend vegetarisch), maar ik heb er al herhaaldelijk heerlijk gegeten. Verder is de bediening heel vriendelijk (soms een beetje trager, omdat er slechts een schotel tegelijk in de oven kan). Je moet natuurlijk ook graag mexicaans eten...

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #7 Gepost op: 03 december 2002, 16:10:00 »
Elke, ik ben daar ook al es geweest. Het was er inderdaad lekker en gezellig.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #8 Gepost op: 03 december 2002, 16:46:00 »
En in de buurt van het Metropolis?

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #9 Gepost op: 04 december 2002, 09:55:00 »
Maar de meeste adressen van restaurants met een vegetarisch aanbod staan ook op de site van EVA.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

overanalizing

Re:Antwerpen
« Reactie #10 Gepost op: 04 december 2002, 21:30:00 »
Quote:

Op 2002-11-11 09:31, schreef Brent:
Naar het schijnt heeft de Hare Krishna ook een vegarestaurant in Anwerpen. Schijnt wel goed te zijn maar ben er zelf nog nie geweest.



Mmmmh, die jongens komen af en toe hun overschotten brengen op m'n werk. Hoewel het zeer fijn is dat ze (vedisch)veganistisch koken en dat ze er ook nog iets van aan daklozen geven... niet echt lekker.

In de Lange Leemstraat is een goeie falafelzaak.
Lombardia is ideaal voor een (dure) snack en heerlijke fruitsappen. Vraag zeker eens naar de salade Kedall, ook bekend als de 'what-the-fuck-salad' (sic).
Ilha Formosa is een uitstekend oostersgetint vegetarisch restaurant. In de Wok-A-Way kan je zelf een gerecht samenstellen, en ze kijken zelden op van een vreemde combinatie.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #11 Gepost op: 04 december 2002, 23:55:00 »
Quote:

Op 2002-12-04 21:36, schreef iammars:
Vegetarische pizza dan maar weer he.


Welnee joh! Rechts van de ingang zit een soort van Amerikaanse eettent, waar voornamelijk hamburgers op de kaart staan, maar ook een erg lekker veggi-burger, en sinds kort hebben ze daar ook wok-gerechten, waarvan 1 vegetarisch. Krijg je een behoorlijk groot bord vol met goed gekruide dunne bami en veel groentes, door elkaar gehusseld en alles. Aanrader.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #12 Gepost op: 05 december 2002, 12:37:00 »
Quote:

Op 2002-12-04 23:55, schreef Sander:
Aanrader.


Mooi. Meestal loop ik niet eens meer naar binnen bij amerikaanse eettentjes, maar ik zal het eens proberen.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #13 Gepost op: 05 december 2002, 12:54:00 »
Quote:

Op 2002-12-05 12:47, schreef Brent:
Om die reden ben ik er dus ook nog niet geweest.Alleen die Amerikaanse vlagjes bezorgen me al kriebels.


Ach, ze hebben er Grimbergen dubbel, dus zo heel erg Amerikaans is het nou ook weer niet.
“it's strange how life makes sense in time...”

MaryMo

Re:Antwerpen
« Reactie #14 Gepost op: 17 maart 2003, 20:56:55 »
Hey everyone!

I'm looking for a good vegetarian restaurant in Antwerpen-city. It's my birthday soon, and I'm planning to blow my (non-vegetarian) friends' minds by treating them to the best veggie meal I can get (at a reasonable price though -I'm but a poor student  :)

Any suggestions? I've heard of a Hare Krishna place called Govinda's Garden, is that any good?

Feel free to share all your wisdom!

Hugs,
MM
« Laatst bewerkt op: 01 april 2004, 15:42:39 door Sander »

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2003, 23:25:08 »
Hi MaryMo, you could check out these websites (it would be nice if someone who speaks Dutch could read them for you, since only Hoffy's site is available in English):

http://www.resto.be/broersvanjulienne/default.cfm
http://www.wok-tafeldier.be/
http://www.resto.be/hoffy/default.cfm
http://www.vegetarisme.be/php/resto/index.html?ID=9
http://www.vegetarisme.be/php/resto/index.html?ID=8

And Vegatopia also lists some vegetarian restaurants in Antwerp:

http://www.vegatopia.com/restaurantgids/belgie/antwerpen.html

Have a nice birthday!
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2003, 23:26:14 door Anya »

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #16 Gepost op: 03 april 2003, 15:29:53 »
Ik ben gisteren voor de tweede keer in restaurant IDee gaan eten, en het was weer super! Ze hebben er ook enkele vlees- & visgerechten, maar vooral veel verschillende gerechten voor vegetariërs, en ook voldoende opties voor veganisten. De gerechten zijn origineel & vooral heel lekker, en de porties royaal (als je een voor-, hoofd- & nagerecht neemt, heb je voor 2 dagen gegeten). Er zijn een aantal vaste gerechten; verder verandert de menukaart om de 2 weken. EVA-leden krijgen 10% korting.

Openingsuren, contactinfo & menukaart op
http://www.vegetarisme.be/php/resto/index.html?ID=9

overanalizing

Re:Antwerpen
« Reactie #17 Gepost op: 09 mei 2003, 14:15:13 »
Een aanrader! Gezellige locatie, aangename inrichting en vlotte bediening.

Zelf heb ik iets van de vaste kaart genomen; De seizoenssalade met tofubrochetjes en rode bietensaus. Een flesje witte huiswijn voor mij en mijn tafelgenote, die zeer OK was (euhm, de wijn dus, mijn tafelgenote was subliem).
Aan zo'n seizoenssalade kan je zien hoezeer de kok zijn gasten respecteerd: Sommige maken zich ervan af met wat goedkope ingrediënten, andere geven je het beste wat het seizoen biedt. Dat laatste was hier wel het geval: groene asperges, rucola, leuke chips-achtige dingetjes... Tofu was er in overvloed, en daarom had er misschien wel wat meer saus bij gemogen. Ach, detailkritiek. Want ze zullen me daar zeker vaak terug zien!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #18 Gepost op: 09 mei 2003, 14:30:34 »
Openingsuren, contactinfo & menukaart op
http://www.vegetarisme.be/php/resto/index.html?ID=9

Zo, ziet er goed uit ja!
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Antwerpen
« Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2004, 19:39:27 »
ha, ik ben dus zaterdagavond in Antwerpen. Heeft iemand een echte aanrader om dan lekker uitgebreid uit eten te gaan? Ik heb al op de EvA site gekeken en in de rest van het restaurantforum, maar was nog op zoek naar wat goede aanbevelingen.
,,,,فلافل