Vegatopia Forum

Subway

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Subway
« Reactie #120 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:16:33 »
Ik zou zelf wel die Veggie Patty ooit willen proberen. Ik heb gelezen dat sommige van jullie het al hebben gegeten. Weet iemand of hun brood zelf wel vegetarisch of veganischtisch is?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Subway
« Reactie #121 Gepost op: 02 oktober 2012, 19:28:51 »
Ik zou zelf wel die Veggie Patty ooit willen proberen. Ik heb gelezen dat sommige van jullie het al hebben gegeten. Weet iemand of hun brood zelf wel vegetarisch of veganischtisch is?

Eh ja, dat staat in de vorige post. Het oregano & cheesebrood is niet vegetarisch en de honeyoat is niet geschikt voor vegans, de andere broodsoorten zijn wel geschikt.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Subway
« Reactie #122 Gepost op: 03 oktober 2012, 11:30:27 »
Ik zou zelf wel die Veggie Patty ooit willen proberen. Ik heb gelezen dat sommige van jullie het al hebben gegeten. Weet iemand of hun brood zelf wel vegetarisch of veganischtisch is?
[/quote

Het is een aanrader hoor! heerlijk  :D
Want a sugarcube?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Subway
« Reactie #123 Gepost op: 03 oktober 2012, 11:58:56 »
Ik vind de veggie patty eigenlijk niet zo heel bijzonder (maar wel lekker, daar niet van, hoor) maar vooral de groentjes die erbij komen zijn heerlijk, eens wat anders dan een typisch broodje smos/gezond.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Subway
« Reactie #124 Gepost op: 03 oktober 2012, 20:24:12 »
Dan zal ik die veggie patty zeker proberen. Gelukkig dat die veggie patty brood wel minstens vega is. Ik hoop wel dat het schoon wordt klaargemaakt. Sinds dat ik vega ben, denk ik echt veel/lang na voordat ik iets eet/aanschaf

Ik zou dit nooit geweten hebben als ik deze topic hier niet had gelezen. Want elke keer als ik langs een Subway tent loop, lijkt het op een smerige vette ongezonde vleestent.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Subway
« Reactie #125 Gepost op: 03 oktober 2012, 20:44:25 »
Dan zal ik die veggie patty zeker proberen. Gelukkig dat die veggie patty brood wel minstens vega is. Ik hoop wel dat het schoon wordt klaargemaakt. Sinds dat ik vega ben, denk ik echt veel/lang na voordat ik iets eet/aanschaf


In ieder geval vragen of ze nieuwe handschoentjes willen gebruiken.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Subway
« Reactie #126 Gepost op: 03 oktober 2012, 20:50:31 »
Dan zal ik die veggie patty zeker proberen. Gelukkig dat die veggie patty brood wel minstens vega is. Ik hoop wel dat het schoon wordt klaargemaakt. Sinds dat ik vega ben, denk ik echt veel/lang na voordat ik iets eet/aanschaf


In ieder geval vragen of ze nieuwe handschoentjes willen gebruiken.


Bedankt voor de tip.

Indus

Re:Subway
« Reactie #127 Gepost op: 07 juli 2014, 10:48:44 »
Zijn de broden zelf bij Subway veganistisch?

Re:Subway
« Reactie #128 Gepost op: 07 juli 2014, 11:37:08 »
Ik zou er niet op rekenen. In driekwart van het aanbod zit melk en/of honing en/of kaas.
Tenminste volgens de Amerikaanse ingrediëntenlijst.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Subway
« Reactie #129 Gepost op: 07 juli 2014, 13:11:39 »
Nav een discussie op de Vegatopia Facebookpagina vroeg ik bij Subway Europa na welke broodsoorten voor vegetariers en vegans geschikt zijn, hieronder het antwoord:

"In response to your request for further information, I can confirm that all of our breads are suitable for vegetarians except for the Oregano and Cheese with the Honey Oat bread also not being suitable for vegans (due to honey)".

Het kan inmiddels weer veranderd zijn, dus je kunt het het beste even navragen bij Subway. Bv. via hun FB. Laat je ons hun antwoord ook even weten?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Subway
« Reactie #130 Gepost op: 07 juli 2014, 15:35:07 »
Ik kan me niet voorstellen dat dat veranderd is, ze zijn juist bezig (in ieder geval in de vs) om meer vegan opties op te nemen.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re: Subway
« Reactie #131 Gepost op: 23 februari 2015, 21:24:17 »
Via de officiële pagina van Subway heb ik (volgens mij al in 2013) gevraagd of het standaard mogelijk om bij een vegetarisch gerecht dit ook zonder vlees-handschoenen aan te pakken en op een veilige plaats in de oven te verwarmen. Dit als automatisme, zonder er om te hoeven "zeiken".

Tot op heden geen reactie van Subway ontvangen...
Tot op heden Subway ook maar overgeslagen...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Subway
« Reactie #132 Gepost op: 21 oktober 2015, 23:36:17 »
Slecht nieuws. Eerder vandaag werd gemeld dat Subway op last van de rechter zijn  broodjes van 30 centimeter 2 centimeter groter te maken. Ze zouden dan 30 centimeter worden. Nu meldt nu.nl dat dat voorbarig is. Dan blijven het dus mogelijk broodjes van 30 centimeter die niet 30 centimeter zijn.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2015, 23:38:41 door Poek »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Subway
« Reactie #133 Gepost op: 22 oktober 2015, 12:31:58 »
Schande! 30=30!

Re: Subway
« Reactie #134 Gepost op: 22 oktober 2015, 13:21:58 »
Het gaat om 30,5 cm. Jullie smokkelen nog steeds een halve centimeter.  :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Subway
« Reactie #135 Gepost op: 17 januari 2019, 17:54:17 »
Subway heeft nu een kikkererwten/quinoaburger (vegan). Vandaag geprobeerd, was lekker, beetje muntig/kruidig. Ik vind de veggie patty, die er ook nog is, lekkerder, maar wel leuk dat ze dit nu ook hebben.
,,,,فلافل

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re: Subway
« Reactie #136 Gepost op: 29 juli 2019, 23:49:20 »
Subway heeft nu een kikkererwten/quinoaburger (vegan). Vandaag geprobeerd, was lekker, beetje muntig/kruidig. Ik vind de veggie patty, die er ook nog is, lekkerder, maar wel leuk dat ze dit nu ook hebben.
En wordt ie ook "veilig" bereid? Dus zonder kruisbesmetting met niet-vegan en niet-veggie producten?

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Subway
« Reactie #137 Gepost op: 30 juli 2019, 09:41:15 »
Wat bedoel je met "veilig" bereid? Ik ga ervan uit dat de hygiënestandaard in Subway erg hoog ligt. Vlees en vega zullen elkaar niet raken. Je bepaalt natuurlijk ook zelf hoever je hierin gaat. Als je hier te panisch over bent, kun je een vegan restaurant overwegen. Zelf doe ik hier minder moeilijk over.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Subway
« Reactie #138 Gepost op: 30 juli 2019, 10:09:23 »
Zoals bij de meeste fastfood plaatsen werken ze bij Subway met handschoentjes en pakken ze daarmee zowel kaas, vlees als veggie patties vast. Niet lekker, maar gebeurt in elk restaurant en lunchroom ook, en dan meestal zonder handschoentjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Subway
« Reactie #139 Gepost op: 30 juli 2019, 11:28:37 »
Zoals bij de meeste fastfood plaatsen werken ze bij Subway met handschoentjes en pakken ze daarmee zowel kaas, vlees als veggie patties vast. Niet lekker, maar gebeurt in elk restaurant en lunchroom ook, en dan meestal zonder handschoentjes.
Of ze worden in hetzelfde vet gebakken of gefrituurd, zoals https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190716_04512723.
Gemüse ist mein Fleisch