Vegatopia Forum

Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Gepost op: 15 juli 2003, 15:51:29 »
Iemand nog lekkere milkshake varianten?

Ik heb net een blender geval gekocht, dus moet wat uitproberen. Ik heb net iets met manderijnen, ananas, banaan en sojamelk gedronken. Ook lekker (stonk wel een beetje).

Dus tips hoor ik graag
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2005, 23:44:52 door Sånde® »
Stem op de Partij voor de Dieren

femke

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2003, 16:17:38 »
Wat erg makkelijk is: de ingevroren gemengde rode vruchten van de natuurwinkel of AH. Je mikt er wat (soja)melk of vanille yofu en
eventueel wat banaan of jus d´orange bij, en klaar ben je  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2003, 18:16:04 »
ohh verkocht mijn AH die rode ingevoren vruchten nog maar .Die zijn lekker! In Amerika en Engeland schijn je super veel soorten zomervruchten (dus bv ook aardbeien apart) ingevoren te hebben. Waarom hier niet? Nou ja, het is vast slecht voor het milieu.
Ik mix vaak yoghurt, een banaan en een sinaasappelsap tot milkshakeachtig iets.
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2003, 20:37:55 »
Halve aardbeioogsten laten verschimmelen is misschien minder slecht voor het miljeu, maar wel zonde. De appie in 't durp van m'n vader heeft het nog wel, dus wie weet kunnen ze het op verzoek bestellen.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2003, 22:13:58 »
Alle soorten fruit, yoghurt, melk, ijs, karnemelk (vegans aanpassen), chocolade (stukjes en saus), vruchtensappen, rauwe groenten die zich laten mixen, voor de vezels een schep brinta, nootjes (maar dan beter niet door een rietje naar binnen werken), siroopjes, frisdrank (cola en ijs). Wat niet eigenlijk!

Tja, heb dit weekend de staafmixer ontdekt (en 'en passant' de hakmachine gemold), en heb besloten een blender voor mijn verjaardag te vragen, dan kan ik er nog meer mee doen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2003, 22:30:35 »
en heb besloten een blender voor mijn verjaardag te vragen, dan kan ik er nog meer mee doen.

Dan kan je beter een keukenmachine vragen, kun je nog meer mee en is niet duurder.
,,,,فلافل

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2003, 22:49:06 »
Ik schrijf het meteen op! Ik verjaar namelijk pas in november, en ik wil nog wel eens vergeten wat ik wil hebben.
De gemolde hakmachine is trouwens van mijn moeder.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2003, 23:23:18 »
Ik ga nu elke dag maar wat milkshakes proberen. Misschien vind ik nog een topcombinatie.

Ik probeerde de bananenshake na te maken die je vind in allerlei fastfoodketens, maar bananen en sojamelk smaakte niet zo goed. Er moet denk ook nog wat ijs door, maar dat had ik niet in huis. Morgen maar eens wat anders proberen :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Elsbeth

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2003, 08:47:18 »
Bananen, yofu (is dat er in banaan-smaak?) en bananenijs. En dan klutsen maar! Misschien nog een vanillestokje erdoor. Hmm lekker  :D 'k heb 'm wel eens gehad
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2003, 08:48:48 door Elsbeth »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #9 Gepost op: 16 juli 2003, 09:38:26 »
Ik probeerde de bananenshake na te maken die je vind in allerlei fastfoodketens, maar bananen en sojamelk smaakte niet zo goed.

je kan ook kokosmelk of kokossap ipv sojamelk. Is vet, maar wel lekker.
,,,,فلافل

Elsbeth

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2003, 12:10:13 »
Ik probeerde de bananenshake na te maken die je vind in allerlei fastfoodketens, maar bananen en sojamelk smaakte niet zo goed.

Waarom zou je dat willen?  ??? Kom op, een eigen recept is toch veel origineler? En die fastfoodketens hebben echt geen lekker eten hoor en ik weet zeker dat jij over een week de fastfoodketen-milkshakes kan overtreffen! :)

femke

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2003, 21:35:54 »
Vandaag een lekkere shake gemaakt van een receptkaart van de AH (ietsje aangepast).

peer-kersenmilkshake

2 peren schillen, klokhuis verwijderen, in stukjes snijden. In blender met 300 ml sojamelk (die met appel uit de koeling van de AH), 250 ml biogarde yoghurt, 6 kersen (pit eruit en gehalveerd), 5 lepeltjes nutella.

Shaken maar!

:yummie: Erg lekker :yummie:  Wel een beetje machtig. Misschien doe ik er de volgende keer wel een lepeltje chocopasta minder in.

willem1940

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2003, 21:43:00 »
Ja, lijkt mij een goed idee, zelf ijsjes/shakes/sorbets bouwen met die blikjes kokos-sap die heel sommige supermarkten maar in ieder geval alle toko's hebben. Ze zijn  er met en zonder snippers vruchtvlees.
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2003, 21:43:34 door willem1940 »

Johanna88

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2003, 21:23:08 »
Van de Provamel site:

1 potje Provamel Yofu met perzik en
1 potje Provamel Yofu met aardbei
1 middelgrote banaan
1-2 glazen Provamel gezoete sojadrink met calcium
vers geperst citroensap
fruit naar keuze (aardbei of framboos)  
   
Mix alle ingrediënten met de mixer of keukenrobot... en geniet. Deze verrukkelijke aardbeienshake is heerlijk als zomers ontbijt, als lunch of als gezond tussendoortje op elk ogenblik van de dag. U kunt de aardbeien door eender welk fruit vervangen.  
 

femke

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #14 Gepost op: 20 juli 2003, 22:21:37 »
Van de Provamel site:

1 potje Provamel Yofu met perzik en
1 potje Provamel Yofu met aardbei
1 middelgrote banaan
1-2 glazen Provamel gezoete sojadrink met calcium
vers geperst citroensap
fruit naar keuze (aardbei of framboos)  
   
Mix alle ingrediënten met de mixer of keukenrobot... en geniet. Deze verrukkelijke aardbeienshake is heerlijk als zomers ontbijt, als lunch of als gezond tussendoortje op elk ogenblik van de dag. U kunt de aardbeien door eender welk fruit vervangen.  
 

Wel een beetje omslachtig met die potjes provamel, volgens mij kan je die gewoon weglaten. Gewoon sojamelk met een scheut roosvicee/diksap (+ bakje aardbeien en een banaan) doet de truc ook. Op zich grappig om er citroensap door te doen, ik zal eens proberen of dat lekker is.

« Laatst bewerkt op: 20 juli 2003, 23:27:08 door femke »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #15 Gepost op: 20 juli 2003, 22:23:58 »
Wel een beetje omslachtig met die potjes provamel, volgens mij kan je die gewoon weglaten. Gewoon sojamelk met een scheut roosvicee/diksap doet de truc ook. Op zich grappig om er citroensap door te doen, ik zal eens proberen of dat lekker is.
Gewone sojamelk met citroensap is misschien niet zo'n goed idee, want dat zou kunnen gaan schiften.

Die sojadrink van Provamel heeft vast allemaal toegevoegde stabilisatoren waardoor dat niet gebeurt...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

femke

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #16 Gepost op: 20 juli 2003, 22:26:32 »
Wel een beetje omslachtig met die potjes provamel, volgens mij kan je die gewoon weglaten. Gewoon sojamelk met een scheut roosvicee/diksap doet de truc ook. Op zich grappig om er citroensap door te doen, ik zal eens proberen of dat lekker is.

Gewone sojamelk met citroensap is misschien niet zo'n goed idee, want dat zou kunnen gaan schiften.

Die sojadrink van Provamel heeft vast allemaal toegevoegde stabilisatoren waardoor dat niet gebeurt...

Ow, ok  :)
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2003, 22:26:53 door femke »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #17 Gepost op: 20 juli 2003, 22:41:29 »
citroenschil erdoor?
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2003, 16:54:12 »
Mijn favoriete milkshake:

Pureer 1 ríjpe banaan (da's dus met bruine spikkels erop) met een scheut niet te dikke yoghurt en een bolletje ijs naar keuze. Beetje kardemom erbij, en eventueel een borrelglaasje rum.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2003, 16:54:35 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #19 Gepost op: 22 juli 2003, 16:40:08 »
Ik gooi eigenlijk gewoon alle fruit die ik heb doorelkaar heen. Om het dunner te maken gebruik ik sinaasappelsap of melk. Vooral banaan vind ik heel erg lekker.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.