Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Eetmeter
Aiko:
Poeh, moet je nu echt op de gram of milliliter nauwkeurig gaan bijhouden wat je eet of drinkt?
Geeft het ook aan hoe je een tekort kunt aanvullen, hoe je een teveelheid kunt matigen? Dus welke voedingsmiddelen je laten moet of juist tot je moet nemen? Anders heb je nog niet echt veel aan deze data.
B@ñ@ñenschuimpje:
--- Citaat ---Dag 1
.
.
.
1 Solgar B12
.
.
.
B12: 1,5/2,8 microgram TE WEINIG
--- Einde van citaat ---
Volgens mij beginnen de Solgar B12 doseringen ergens bij 100 mcg - niet meegeteld?
En vergeet ook niet dat, als je je B12 van bijslikken moet hebben, je niet gewoon de dagelijkse behoefte bij elkaar op kan tellen, maar dat je een buitenproportionele hoeveelheid ineens moet slikken.
Als je de dagelijkse 3 mcg bijvoorbeeld wil vervangen door één wekelijkse dosering, dient die in de orde van grootte te zijn van 1000 mcg (dacht ik).
Het is me ook een raadsel hoe je met zo weinig drinken (2 of 3 glazen frisdrank) de dag door kan komen. Zo'n hoeveelheid heb ik tegen het einde van de koffiepauze toch zeker al naar binnen geslokt. In de vorm van thee en/of koffie, dat wel.
Ik krijg er dorst van, ik ga nu gauw even naar de water-automaat (of hoe noem je zo'n ding dat water filtert en koelt).
bart:
Aangezien de voedingswaarde van een glas water te verwaarlozen valt, heeft ze die vast niet meegeteld.
B@ñ@ñenschuimpje:
Dan heeft het ook niet veel pas om onderaan te vermelden dat niet in de water-behoefte wordt voorzien.
Op dag drie gaat er trouwens wel mineraalwater in.
Hizikigrrrl:
Ik heb al het water meegeteld en ik neem idd zo weinig in. Op dag 3 nam ik meer omdat ik last had van mijn keel. Het zal wel erfelijk zijn, want mijn moeder drinkt ook haast niks :).
B12: pillen heb ik niet meegerekend. Ik neem enkele keren per week 1000mcg in.
@Aiko: nee, je hoeft het niet bij te houden, alleen de mensen die hier ook aan mee doen (tenzij je mee wilt doen? Ik zoek nog een mannelijk lacto-ovo-vega).
En ja, redelijk nauwkeurig, anders heb je er immers niets aan.
Je kunt zelf voedingsmiddelen toevoegen om te kijken hoe je tekorten aan kunt vullen, maar ik moet bekennen dat dat bij zowel ijzer als B1 erg moeilijk lijkt. Zelfs een lap biefstuk zou niet helpen ::). Moet ik nog even uitvogelen dus.
Het is wel duidelijk dat veel groente en fruit goed is en dat ik ook maar meer boterhammen moet gaan eten, want daar zit toch een hoop in.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie