Vegatopia Forum

Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #180 Gepost op: 17 juli 2014, 18:33:37 »
Kan iemand mij uitleggen waarom je in vredesnaam kropsla of ijsbergsla aan een smoothie toe zou voegen? (Net in een recept van de Duitse Vegetariërbond - via Facebook - gezien.) Misschien mis ik wat, maar het lijkt me volkomen overbodig.

Sowieso vraag ik me af of smoothies waar ogenschijnlijk willekeurige groenten en fruit in worden gegooid (iets als aardbei, banaan, kiwi, peer en spinazie) überhaupt zo übernomnomnom zijn als men roept.

(Miranda, jouw combinatie lijkt me dan wel weer heel lekker, hoor  :) ).
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2014, 19:26:02 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #181 Gepost op: 17 juli 2014, 21:41:05 »
Zelf maken wij wel graag smoothies in de blender of met behulp van de sapcentrifuge. :)

De smoothies van Arq (die ik tot nu toe heb geprobeerd) zijn met:
-Boerenkool, komkommer, spinazie, citroen, appel, krootjes en peer
-Kokoswater, boerenkool, gember, dadel, kaneel en banaan

Door beide smoothies zit boerenkool en in de eerste zitten meerdere groenten. Thuis kunnen onze apparaten geen boerenkool op smoothie wijze aan, dus dat vind ik dan wel erg leuk om ergens anders te proberen. Ik ervaar de versies met boerenkool en spinazie er in als een beetje meer bitter. En ik hou wel van bitter. Superzoete smoothies hoeven wat mij betreft niet. Groenten die wij wel succes hebben gebruikt zijn komkommer, spinazie, snijbiet en bietjes.
Groetjes, Antje

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #182 Gepost op: 17 juli 2014, 22:23:21 »
Kropsla of ijsbergsla in een sapje zie ik ook het nut niet zo van in omdat je het niet proeft, en het ook niet veel voedingsstoffen levert. Spinazie, boerenkool, rucola etc. is wel lekker, geeft er extra pit aan. Ik maak de meeste fruitsappen met niet meer dan de helft fruit, verder komkommer, tomaat, paprika, wortel etc, ik vind dat veel lekkerder dan dat hele zoete. Ik ben echt fan van puur groentesap geworden, dat is wat mij betreft nog meer omnomnom dan vruchtensap. Maar voor mij geldt wel dat het sappen moeten zijn en geen smoothies, want groentensmoothies vind ik een onprettig mondgevoel hebben.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Vegatopia

[Koken] IJsthee 2.0
« Reactie #183 Gepost op: 03 augustus 2015, 13:01:07 »
IJsthee 2.0

IJsthee uit de supermarkt ken je wel. Je kunt ijsthee ook eenvoudig zelf maken, en je kunt er echt álle kanten mee op. Minder zoet, lekker verfrissend en van fruitig tot kruidig. Hierbij de resultaten van mijn grote ijsthee-experiment.

Source: IJsthee 2.0