Vegatopia Forum

Enig alternatief - Arnhem

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwi

Enig alternatief - Arnhem
« Gepost op: 20 oktober 2004, 12:29:48 »
Weet iemand of dit restaurant nog bestaat?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2004, 14:03:44 »
Als dat dat zaakje is wat in het zijstraatje bij de Expo van de grote winkelstraat zit, dan zat het er een paar maanden geleden nog.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2004, 19:47:57 »
ja, is er nog gewoon.
Za Zemiata!

brenda_lelie

Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2005, 09:31:05 »
en het is er erg leuk, maar je moet er wel heel vroeg bij zijn met reserveren!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2006, 22:40:30 »
Vanavond at ik met collega's bij Enig Alternatief in Arnhem. We hadden witte rijst, salade, mexicaanse wrap met kerriesaus, geitenkaas en pompoen. We hebben heel lekker gegeten maar waren met zes mensen en zaten een beetje krapjes, dat was wel jammer.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2008, 21:03:08 »
Ik ben er zaterdag geweest voor een broodje, maar dat was eens maar nooit weer. Lang wachten, vervolgens een veels te droog en best wel klein broodje gezond met voornamelijk sla, wat frutsels flinterdunne kaas, een vleugje eiersalade en een dotje alfalfa. En oh ja, een beetje boter. Weinig smaak en bijna niet weg te krijgen zonder drinken erbij. Het zat er overigens vol, dus ze zullen vast wel iets in het assortiment hebben dat de moeite waard is, maar de volgende keer toch maar weer gewoon naar La Place of zo, ook al is daar niet alles biologisch.
“it's strange how life makes sense in time...”

Tjeerd

Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2008, 12:09:46 »
Vroegah..
toen was dit een van m'n favo tentjes in arnhem, meestal erg lekker..:)

brenda_lelie

Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2008, 18:48:15 »
Ik ben er zaterdag geweest voor een broodje, maar dat was eens maar nooit weer. Lang wachten, vervolgens een veels te droog en best wel klein broodje gezond met voornamelijk sla, wat frutsels flinterdunne kaas, een vleugje eiersalade en een dotje alfalfa. En oh ja, een beetje boter. Weinig smaak en bijna niet weg te krijgen zonder drinken erbij. Het zat er overigens vol, dus ze zullen vast wel iets in het assortiment hebben dat de moeite waard is, maar de volgende keer toch maar weer gewoon naar La Place of zo, ook al is daar niet alles biologisch.

Wat raar, ik vind die broodjes juist altijd heerlijk, wel klein (maar ik neem er vaak twee), maar altijd vers en knapperig  en heel goed belegd met veel kaas.
Ik hoop niet dat het minder goed is geworden, dat zou vreselijk zonde zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2009, 19:26:09 »
Gisteren geweest, in aanwezigheid van gezellige restogids-Vegatopianen.
Kleine zaak die erg vol zat, maar we hadden gelukkig gereserveerd.
Drank (met alcohol) is er niet, wel veel sappen, frisdrank en thee. Aardige bediening.
Je eet wat de pot schaft: een heel groot bord vol met lekkere witte aspergequiche, gegrillde groenten, couscous en salade. Ik had wat te veel en vond het niet megasuper bijzonder, maar de prijs is enorm goed: voor dat volle bord, 1 frisje en een koffie ben je 12 euro kwijt. Da's wel weer heel fijn, dus de prijs-kwaliteit verhouding vind ik prima in orde.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2009, 21:14:39 door Selly »
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2009, 19:45:12 »
Het zat inderdaad wel erg vol. Ik vond die mensen die achter ons aan die bar voor het raam zaten wel erg in mn nek zitten.
Eten was goed, ik hou alleen niet zo enorm van couscous en vond het ook een beetje een vreemde combi maar de rest was erg lekker!

Offline karl

  • *****
  • 6.281
  • Geslacht: Man
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2009, 16:37:26 »
Ik ben het wel eens met Selly.
Het is  te nemen-of-te-laten één veggie schotel voor iedereen hetzelfde (wat de mevrouw die de zaak alleen runt natuurlijk moeilijk anders kan), er was ook wat te veel sla op het bord vond ik, en heel erg verrassend contrasterend (of megasuper bijzonder) vond ik het ook niet. (Maar ik ben door geregeld restaurantbezoek dan ook een verwende blasé geworden.)
Maar lekker was het wel en prijs-kwaliteit zat het zeker goed, en qua gezelligheidsgehalte nog meer, maar dat werd door ons gemaakt. Als oude dronkaard miste ik een glas wijn, maar we zullen deze tijdelijke onthouding als weldadig beschouwen daar ik nog ver terug moest rijden.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2010, 21:40:27 »
Per januari 2011 wordt Enig Alternatief ter overname aangeboden http://www.enigalternatief.nl/overname.asp
En de eigenaar gaat in Frankrijk een chambre d'hotes+ camping beginnen, ook wel interessant.
,,,,فلافل

Martijn

Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #12 Gepost op: 15 april 2011, 10:34:08 »
De (ex)eigenaresse van het biologisch/vegetarisch eetcafé Enig Alternatief is een bed and breakfast in Frankrijk begonnen.

De Vogezen-boerderij La Hardalle heeft ook een kleine camping.

Echt een aanrader!

« Laatst bewerkt op: 15 april 2011, 13:36:12 door Martijn »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #13 Gepost op: 03 mei 2011, 20:33:30 »
Ben gisteren voor het eerst bij Enig Alternatief geweest, dat dus is overgenomen door een nieuwe eigenaar (eigenaresse denk ik eigenlijk, dat was wel degene die het werk deed).

Ik was er zelf nog nooit geweest, maar de vriendin met wie ik was zei dat alles eigenlijk ongeveer hetzelfde was: 1 gerecht en de inrichting was niet of nauwelijks veranderd. Ze zei ook dat het type gerecht hetzelfde was.

Zij had ook van vrienden begrepen dat het een voorwaarde was geweest voor een overname.  Je kan er op verzoek ook nog veganistisch eten (misschien wel even van te voren bellen, dat is sowieso handig omdat het er vaak druk is).

Ik vond het eten lekker. Leuke tent, mis dat in Nijmegen. (Bij Josee is geen alternatief).

Overigens herinnerde ik me dat er geen alcohol geschonken werd. Omdat vriendin niet drinkt, deed ik dat ook niet, maar later hoorde ik ook iemand een glas wijn bestellen, en die kreeg het ook (zo te zien). Hoe dat nu zit weet ik niet, het staat niet op de kaart. Ik had niet echt behoefte om dat nog te vragen.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2011, 20:40:56 door LL de Ling »

brenda_lelie

Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #14 Gepost op: 03 mei 2011, 20:46:08 »
Bij Jose is ook al weer weg he... komt iets nieuws in.
Ik ben al een tijdje niet meer bij Enig Alternatief geweest maar we willen deze zomer wel een weekje gaan logeren bij de B&B in Frankrijk van de vorige eigenaresse, ziet er heel leuk uit!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #15 Gepost op: 03 mei 2011, 20:47:55 »
Bij Jose is ook al weer weg he... komt iets nieuws in.
Ik ben al een tijdje niet meer bij Enig Alternatief geweest maar we willen deze zomer wel een weekje gaan logeren bij de B&B in Frankrijk van de vorige eigenaresse, ziet er heel leuk uit!

O, van Bij Josee wist ik nog niet! Laatste keer dat ik keek, was het er nog. Maar ik zie het inderdaad.

Keek ook net even op die site, en ik von het er ook heel erg leuk uitzien in Frankrijk! Ga je voor een kamer of kamperen?
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2011, 20:54:36 door LL de Ling »

brenda_lelie

Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2011, 21:02:26 »
Waarschijnlijk een kamer, die zijn helemaal niet zo duur namelijk. En het wordt al genoeg avontuur want we gaan er met onze Renault 4 (huidige staat) naar toe :)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #17 Gepost op: 03 mei 2011, 21:07:17 »
Stoer!
Hebben jullie ook een webadres van die B&B in Frankrijk?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

brenda_lelie

Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #18 Gepost op: 03 mei 2011, 22:14:24 »

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Enig alternatief - Arnhem
« Reactie #19 Gepost op: 03 mei 2011, 23:18:20 »
Thanks! Ziet er heel aanlokkelijk uit  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.