Vegatopia Forum

Luxemburg

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Luxemburg
« Gepost op: 10 november 2004, 09:37:24 »
Dit was een aanmelding die binnenkwam voor de restaurantgids.

Logis-Hotel DE LA SURE
Rue du Pont 1
L-9650 Esch-sur-Sure
Luxemburg
+352 839110
€ 12,50 - 15,95
openingstijden=12.00-15.00 en 18.30-22.00 uur

Het is een chique restaurant, waar wij als kampeerders ook van harte welkom waren. Het heeft een mooi interieur met een leuke sfeer. Erg vriendelijk personeel (de meeste franstalig) maar met een Nederlandse menukaart. Dit zag er echt uniek uit met uitleg over het bedrijf, waar de produkten vandaan komen en met suggesties waar deze te koop waren. Het is al 35 jaar een familie hotel-restaurant met een uitstekende en gevarieerde keuken op basis van landelijke produkten, bereidt door de zoon des huizes die we trouwens ook persoonlijk aan onze teafel ontmoet hebben. Hij is oud-lid van het Nationale Koksteam van Luxemburg en heeft verscheidene prijzen gewonnen. De vegetarische gerechten waren verrassend veelzijdig en erg smakelijk.
We denken er zeker over na om een volgende keer in het hotel door te brengen, misschien in een kamer met een bubbelbad zoals te zien is op de uitstekende website. Een aanrader !

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Luxemburg
« Reactie #1 Gepost op: 05 september 2008, 11:07:57 »
Iemand nog leuke tips voor eten of slapen in Luxemburg Stad?
This is between me and the vegetable!

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Luxemburg
« Reactie #2 Gepost op: 06 september 2008, 01:21:14 »
Er was jaren geleden ook een indisch restaurant (vegetarisch).
Had ik toen uit een reisboek. gegeten hebben wij er niet. Ze waren niet bereid iets aparts te maken voor de kinderen. Toen werd het toch maar een patatje.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Luxemburg
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2008, 10:31:32 »
Iemand nog meer tips voor Luxemburg?
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Luxemburg
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2008, 21:32:32 »
Goed, ik begrijp inmiddels de animo voor Luxemburg: er is weinig aan daar.
Een nogal saaie winkelstad (ik wil best winkelen, maar dan wel graag met boekwinkels (in een taal die ik kan lezen), cd-winkels, keukengadgetwinkels, buitensportwinkels, bij voorkeur belachelijk grote supermarkten, gewone markten) waar de taartjeswinkels het enige etalagevergaapvermaak vormen.

En nog duur ook!

Dat kan er dus goed, taartjes eten. Verder hebben we wel fijn Italiaans gegeten bij La Zagara, Rue d'Anvers 6. Een prima pizza en een geweldig lekkere amandelsemifreddo met warme chocoladesaus toe.

Bij La Medina (Rue de la Loge 2) aardige vegacouscous en toe een selectie van huisgemaakte gebakjes, die wel lekker waren, maar je ging je wel afvragen wanneer ze huisgemaakt waren. Of zou dat droge de bedoeling zijn geweest?)

Verder hebben we nog bij Exki (Grand Rue 72)gezeten. Een hip-uitziend eco-café waar verbazend onhippe mensen komen. Je kunt er koffie, thee, broodjes, salades, taart en dat soort dingen eten. Leuk, allen jammer dat het zo'n ontzettend herriehol is.

O ja, en dan dus nog de taart: wij kozen bij Oberweis (Grand Rue 19) beneden, in de winkel, een gebakje en aten dat boven in de theesalon met een geweldige kop warme chocola. Echt geweldig lekker. Waarom heb ik daar niet alle dagen geluncht én gedineerd?
This is between me and the vegetable!