Vegatopia Forum

Nijmegen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Nijmegen
« Gepost op: 13 december 2004, 21:18:15 »
Vandaag heb ik gegeten bij Riva aan de Waalkade in Nijmegen (www.riva.tv). Als student kun je hier een drie-gangenmenu krijgen voor 10,95. Vooraf krijg je een broodplankje: een lekkere italiaanse bol met kruidenboter met veel knoflook. Vervolgens nam ik de salade met gesmolten brie. Hier hoorde eigenlijk ook gebakken spek en ansjovis bij, maar die hielden ze weg van de mijne. Geen gemis: lekkere sla met warme brie, croutons, komkommer, tomaat, pijnboompitten en een jummie dressinkje. Hoofdgerecht was een spinazietaartje met mascarpone en parmezaanse kaas, geserveerd met verschillende groenten (bloemkool, wortel, boontjes) en een kruidensausje. Erbij krijg je een bakje gefrituurde aardappel. Als dessert kozen mijn tafelgenoot en ik beide voor de tiramisu, maar dat was geen makkelijke keuze als er ook brownies en appeltaart op de kaart staan! Toe een kopje thee maakte het af. Bij de rekening (E 32,80 voor twee personen) krijg je dan ook nog een salmiaklollie.

Voor vegetariers staan er drie hoofdgerechten op de kaart: het spinazietaartje, enchillada's (sp?) en een italiaanse fondue. Bij de voorgerechten is keuze uit (ik dacht) twee dingen, maar omdat in beide pesto zat, koos ik voor een ander voorgerecht waar ze zonder zeuren het vlees van weghielden. De bediening was snel en gezellig. Wat als een nadeel gezien kan worden: er liep een muisje door het restaurant (een bolletje met een doorsnede van 3 centimeter), maar dat was eigenlijk wel schattig. De bediening probeerde het beestje (met de hand) te vangen en gaven het een naam, de vallen bleven gelukkig uit beeld. Voor herhaling vatbaar, en dan ga ik voor de fondue!
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2006, 10:58:31 door Sander »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2005, 10:30:42 »
Gisteren heb ik ook bij Riva gegeten. Ik had een tomaten mozzarella salade vooraf, de spinazietaart als hoofdgerecht en de tiramisu na. Ik vond het eten heel lekker maar de open keuken was een nadeel want je kleding en haren gaan erg ruiken naar een vette, zoetige barbecuelucht.
Wel heel gezellig, goede bediening en waar voor je geld!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2005, 13:21:34 »
Gisteren erg lekker (al weer) bij Funkenstein in Nijmegen gegeten, gevulde courgette met tomatentapenade en geitenkaas. Daarbij frietjes en salade. Was erg lekker, zoals meestal eigenlijk.  :D Vanavond een snelle hap in de stad, ik denk falafel bij Maoz of anders pizza .

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #3 Gepost op: 05 november 2005, 15:40:49 »
Gisteren bij Oortjeshekken in de Ooijpolder gegeten omdat we niet meer konden reserveren voor een restaurant in de buurt. Het was wel weer heel lekker en gezellig!  :vork: Ik had vooraf grote champignons met geitenkaas uit de oven met daarbij tomatencoulis. Als hoofdgerecht een simpele griekse taart met spinazie en feta die ook heel lekker was. Toe trifle met bosbessen, erg zoet maar ook erg lekker.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2005, 13:30:53 »
Vrijdagavond at ik bij Odessa (Nijmegen), vooraf salade met geitenkaas en toast. Als hoofdgerecht filodeeg met spinazie en speciale kaasjes die ik me niet meer kan herinneren. Was erg lekker en voor een toetje had ik geen ruimte meer.

Gisteren at ik bij De Klinker, vooraf Leidse Husselsoep (?) met onder andere kool en wortel, als hoofdgerecht roerbakgroenten, een koolrolletje met lekkere prut, linzenpaté, witte rijst met doperwtjes en salade erbij. Het toetje was helaas niet goed gegaan, de ene helft van onze tafel had appeltaart met een zwarte bodem, en de andere helft had appeltaart die uberhaupt niet gebakken was, dreef van ellende uit elkaar op het bord. Maar verder heb ik er eigenlijk altijd super gegeten en voor dat geld (toetje a 90 cent) ga ik ook niet klagen.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2005, 20:55:08 »
Vrijdagavond at ik bij Odessa (Nijmegen),

:cheer:

Ik wil ook weer eens naar Odessa. Heb er twee keer gegeten, beide keren errrrrg lekker!
« Laatst bewerkt op: 11 december 2005, 20:55:40 door Zusje »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2006, 11:50:53 »
Gisteren bij Verrukkulluk in Nijmegen gegeten met vrienden. Die hadden gelijk al een bepaald beeld van het restaurant omdat er brood van de biobakker op het menu stond.  ::) Gelukkig waren ze aan het eind van de avond erg enthousiast, het eten was lekker en het restaurant ziet er leuk en hip uit.  :D

Ik had vooraf salade met lauwwarme geitenkaas, uienchutney, gemengde salade en honingbalsamicodressing. Daarna Aziatische maaltijdsoep met noodles en roerbakgroenten. Was erg lekker maar heel zout.  Toe een glaasje port, zonder kaasplankje want dat paste er echt niet meer bij.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2006, 11:00:34 »
Donderdag heb ik bij Vurrukkulluk in Nijmegen gegeten. Ik had vooraf een groene salade met aardappeltjes in de schil, groene asperges, ei, kappertjes, parmezaanse kaas en een hele lekkere dressing. Ook lekker biologisch brood erbij. Als hoofdgerecht had ik canneloni met geroosterde aubergine (die ik wat taai vond, ik vind aubergine vooral lekker als 'ie helemaal zacht is dus drijft in de olie  ::)). J. had lekkere friet bij zijn niet vega gerecht die (denk ik) zelf gesneden was. Ze hebben hele lekkere wijnen, we hadden Portugese rode wijn erbij en een glaasje port toe.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2006, 13:06:20 »
Gisteren at ik bij eetcafe Jan Klaassen in Nijmegen. Vooraf had ik een salade met Reypenaar kaas en abrikozen. Best lekker maar het was heel veel kaas (grote stukken) en hele abrikozen  ???, ik had dat zelf anders gedaan voor een salade. Als hoofdgerecht had ik een portobello in een krokant jasje. Het krokante jasje bleek paneermeel te zijn en ook best een dikke laag, niet zo lekker vond ik. Toe had ik Griekse yoghurt met pistacheijs, honing en pecannoten; dat was heel erg lekker!

PoppyBrite

Re:Nijmegen
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2007, 10:58:13 »
ik zoek een goed restaurant in Nijmegen, iemand tips ?
natuurlijk vegetarische maar liefst ook vegan opties.

na wat surfwerk kwam ik bij Heertjes uit, heeft iemand daar ervaring mee ?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2007, 11:36:38 »
Heertjes is erg leuk. Ik ben er 2 keer geweest, nu al wel weer een tijdje geleden.

Ik vond de eerste keer veel beter dan de tweede keer. Toen kreeg ik weer een toetje met de obligate kletskop en vond ik een hoofdgerecht te bitter, maar dat lag ook aan mijn eigen smaak.

De wijn en bediening is goed. Ik eet zelf vegetarisch en dat snappen ze prima. Hoe ze veganistisch koken weet ik niet, maar je kan zelf aangeven wat je wel eet en niet lust, dus het zou moeten kunnen, maar ik zou het even van te voren vragen bij je reservering.

Het is ook zeker voldoende, ik zat er steeds de hele avond.

Het is niet goedkoop, maar voor een keer zeker de moeite waard. (Zegt ze die beide keren niet heeft betaald  ::)) Ik wil ook wel weer een keer!

Ik zou zelf een keer naar Liberty op de Kelfkensbos willen, dus als je daar heengaat, ben ik benieuwd naar je ervaringen :)
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2007, 11:41:53 door ellen »

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2007, 21:27:59 »
Gisteren at ik ter ere van de 30e verjaardag van een vriendin bij Odessa in Nijmegen. Ik had vooraf salade "zwammen van Nam Kee" met hele lekkere oesterzwammen. Daarna Bengaals vuurwerk; een heel lekker stoofpotje met allerlei groenten en heel lekker gekruid. Erbij rode wijn en toe een kop koffie.  :)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2007, 23:44:48 »
Gisteren at ik ter ere van de 30e verjaardag van een vriendin bij Odessa in Nijmegen. Ik had vooraf salade "zwammen van Nam Kee" met hele lekkere oesterzwammen. Daarna Bengaals vuurwerk; een heel lekker stoofpotje met allerlei groenten en heel lekker gekruid. Erbij rode wijn en toe een kop koffie.  :)

Daar wil ik ook weer een keer heen, ze hebben daar zulke leuke namen voor hun gerechten!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2007, 09:25:18 »
O neee, dat vind ik nu zo gedaan! Al kan ik nog steeds wel lachen om de suggestie van een vriendin om tenminste ook een gerecht te maken dat "Reservoir Dogs" heet ;)

Ik vind Odessa ook tegenwoordig veel te duur voor wat je krijgt.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Nijmegen
« Reactie #14 Gepost op: 12 april 2007, 11:18:40 »
Ik ga komend weekeinde naar Nijmegen.
Deze tips gaan zeker mee, maar zijn er meer?

Waar kan ik geweldig goed lunchen? Nijmeegse taarthemels? Andere dingen die ik zeker moet doen/zien/bezoeken?
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #15 Gepost op: 12 april 2007, 11:25:54 »
Bij de Blonde Pater is het wel lekker lunchen

Bij De Plak trouwens ook. Het adres staat in de restaurantgids.

Of bij de Hemel, de stadsbrouwerij. (bij Plaats 1). Dat is sowieso wel leuk. Cafe in de Blauwe Hand is ook leuk (oudste cafe van Nijmegen!). Verder weet ik zo even niets, ik laat het je weten als ik iets verzin.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2007, 11:29:03 door LL »

brenda_lelie

Re:Nijmegen
« Reactie #16 Gepost op: 12 april 2007, 11:57:48 »
voor lunch zou ik naar Lux gaan (het filmhuis) daar hebben ze lekkere broodjes of naar Trianon, daar hebben ze lekkere chocoladecake maar dat ligt net ietsje buiten het centrum (onderaan de berg en dalseweg)
Ik vind de Plak vaak erg rustig tijdens lunchtijd, ze hebben er wel lekkere lunchdingetjes (chocoladecake en soort kruidkoek)

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re:Nijmegen
« Reactie #17 Gepost op: 12 april 2007, 13:38:48 »
Als van een oud, historisch gebouw houdt, kan je
iets gaan drinken in de Waag, op het centrale plein. Als je bier lust : er is goed Affligem-abdijbier.
Vandaar verderlopend naar de Waal stoot je op
hogergenoemd, ook historisch gebouw waarin de
stadsherberg en Plaats 1 zijn.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Nijmegen
« Reactie #18 Gepost op: 15 april 2007, 22:03:04 »
Waar aten we vandaag? Ontbijt met taart bij Lux (want het was twintig minuten te vroeg voor een broodje, ze waren onverbiddelijk). Fijne chocoladetaart.

Lunch bij De Hemel, met een aangenaam broodje oude kaas + mosterd. Die kaas had boeriger gemogen van mij.

Gisteren lunchten we bij de Duivelsberg (met pannekoeken) en aten we 's avonds bij het Vlaams Arsenaal. Lekker daar. (Voor een salade met geitenkaas en appel, daarna tagliatelle van groenten (courgette, wortel, ui) met hele lekkere kaassaus en fijne frieten (alleen jammer dat er geen zout op zat en dat zich er, omdat ze in een hip gedesignede porseleinen frietzak werden geserveerd, ook niet makkelijk tussen liet gooien). Daarna nog de helft van het grand dessert dat best lekker was, maar tegenviel omdat het niet was samengesteld uit de drie toetjes die je los kon bestellen en waar ik niet tussen kon/wilde kiezen.)

Vrijdag lunchten we matig bij de Waag (met een warm broodje gegrilde groenten waarvan de binnenkant bevroren was toen ik het kreeg!)
En we ontbeten bij De Vries, te hip en trendy, maar toen we er waren was het rustig (maar één bugaboo in de zaak) met een geweldige boterham-voor-Maartje, met gegrilde pompoen en gesmolten taleggio. :yummie:.

Dit alles (behalve de laatste zin) kan natuurlijk ook prima in de Nijmegen-draad, maar ik ben erg gezagsgetrouw en volgens mij is hetzelfde in meer dan één draad posten strikt verboden...
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #19 Gepost op: 20 april 2007, 08:33:30 »
Goh Maartje, het Vlaams Arsenaal, daar zou ik zelf echt niet naar toegaan. Grappig. En de Vries, dat ken ik niet eens?

Ik ga vanavond naar De Ontmoeting in Nijmegen met de moeder van mijn vriend en kinderen plus aanhang. Heerlijke tapas! Vanwege de grote groep (6, valt wel mee) mag je dan niet a la carte bestellen. Wel heeft moeders aangegeven dat ze de helft vegetarisch wil. Dat vind ik wel erg aardig, ik ben de enige.

« Laatst bewerkt op: 20 april 2007, 08:34:03 door LL »