Vegatopia Forum

Nijmegen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Nijmegen
« Reactie #20 Gepost op: 20 april 2007, 13:32:16 »
Goh Maartje, het Vlaams Arsenaal, daar zou ik zelf echt niet naar toegaan.

Je kunt er lekker buiten zitten.

Citaat
Grappig. En de Vries, dat ken ik niet eens?

:bloos: dat was nog in Amsterdam...
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #21 Gepost op: 07 juni 2007, 22:22:01 »
Vandaag bij Spijshuis Uylenspieghel wezen eten met collega AIO's. Weer niks vegetarisch op de kaart, maar een hoop lol en ze maakte aspergegratin die erg ok was.  Het toetje van straciatella-ijs met caramelsaus was ook erg lekker. De bediening is expres bijdehand en dat is leuk als je het weet (en meedoet ;)). Porties stokbrood zijn niet te zuinig. Leuk om te eten met een groep.
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2007, 22:25:36 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #22 Gepost op: 13 juli 2007, 07:25:39 »
Bij Il Giardino Bella Italia in Nijmegen, op zich de zoveelste pizzeria. Maar ze hebben een tijdelijke actie: de pizza's zijn 6 euro. Maar volgens mijn tafelgenoot hebben ze die actie altijd. En dan wordt het ineens een stuk leuker om daar pizza te eten.  :)


« Laatst bewerkt op: 13 juli 2007, 07:25:52 door LL de Ling »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #23 Gepost op: 07 oktober 2007, 11:04:54 »
Vrijdag bij de Wok XL in Nijmegen. Rijst, zoetzure tofu (in totaal hebben ze er 4 soorten: zoetzuur, in zwarte bonensaus, met kokos en een pittige) en gemende groenten in zo'n leuk kartonnen bakje. Voor vijf euro een volle buik. Omdat ik de komende weken op vrijdagavond een training ga volgen zal ik er wel vaker wat halen.

Gisteren bij Popecatepetl. De vegetarische maaltijdsalade met geitenkaas, zowel harde als zachte, en jammergenoeg veel te weinig guacemole. Toe chocoladetaart met ijs en slagroom.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #24 Gepost op: 19 november 2007, 22:12:20 »
Gegeten met wat collega's en een gast bij Odessa. Ik had een taartje met paddestoelen, een soort koek van aardappels en pompoenmousse. Klinkt lekkerder dan het was. Niet dat het slecht was hoor, maar het miste net dat beetje extra, en dat is met alles zo bij Odessa.

De andere vegetariers (2) namen hetzelfde en een pasta met gorgonzola-roomsaus. De pasta viel wel in de smaak. Een niet vegetarier nam nog de kaasfondue.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2007, 22:13:20 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #25 Gepost op: 08 december 2007, 09:38:56 »
Gisteren bij eetcafe Jan Klaassen. Het ligt net uit de stad, dus je komt er niet zo snel. Leuke sfeer daar. En wel ok eten. Niet geweldig, gewoon ok.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2008, 09:50:41 »
Gisteren at ik bij Stadscafé Staps aan de Ganzenheuvel in Nijmegen. Als voorgerecht had ik loempiaatjes met blauwe kaas en bleekselderij; heel lekker. Het enige vega gerecht op de kaart was groentekroketten met zelfgemaakt walnotenbrood en aioli. Ik vond het wat tegenvallen: ik had de indruk dat er alleen prei in de kroketten zat, de aioli smaakte naar knoflook maar was verder wat flauw en het walnotenbrood was zoals mijn zelfgemaakte brood ook vaak uit de oven komt: een droge klomp zonder enige luchtigheid. Ik miste ook groenten (want wat prei in een kroket en garnering op het bord vind ik niet echt groente). Ik vond het een raar gerecht: het waren drie kroketten dus wel veel, maar ik vond het toch meer op een lunchgerecht dan op een avondmaaltijd lijken.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2008, 20:59:25 »
Bij In de Blaauwe Hand: paprika-risotto, friet, een fruitsalade en een tortilla. Erg lekker, en leuke bediening. (die volledig uit bekenden bestond ditmaal). Heel goed vandaag.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2008, 11:58:21 »
Gisteren at ik met het werk bij Maron. Ik had een vegetarisch menu dat bestond uit vooraf een lekkere salade met zongedroogde tomaat en geitenkaas. Als hoofdgerecht kreeg ik een flensje met paddestoelen (shiitake en oesterzwammen) gegratineerd met blauwe kaas. Erbij frietjes en aardappelgratin. Toe een toetje dat wat tegenviel: aardbeienijs (was wat te gewoon), gemarineerd fruit (wel heel lekker), apfelstrudel (ministukje, ook niet zo bijzonder) en een grote toef slagroom.
Ik zou er misschien wel weer een keer gaan eten maar dan niet weer met een grote groep van het werk, daar vond ik het wat te prijzig voor.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #29 Gepost op: 06 februari 2008, 23:04:07 »
Bij Don Pablo aan de Hertogstraat met een grote groep mensen. Ik had een soort lasagne van tortilla's. Het zag er best gek uit, want er lag een groot nacho- jalapenos peper kroketje bovenop.Het was lekker en extreem vullend. Hoewel het wel lekker was, weet ik niet of ik er vaker zal komen.

Verder wel gezellig want zo spreek ik er nog eens mensen die ik normaal niet zo vaak spreek maar meestal alleen maar tegenkom bij het uitgaan.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2008, 23:06:15 door LL de Ling »

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2008, 10:22:39 »
Ik at gisteren lekker bij Vurrukkulluk: vooraf een salade met drie soorten geitenkaasjes. Als hoofdgerecht een taartje met pompoen, venkel, bietjes en een gorgonzolasaus. Het deeg van het taartje was heel zoet, als het deeg van appeltaart, dat vond ik geen combinatie met de gorgonzolasaus. Het meisje van de bediening vond het geloof ik een zeuropmerking, ze zei gelijk dat er nog niemand over geklaagd had. En ik zou ook niet klagen maar alleen aangeven dat ik het deeg te zoet vond bij de saus.
Toe crème brulée met espresso, lekker!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #31 Gepost op: 14 maart 2008, 15:39:22 »
Ik at gisteren bij Tante Koosje op de Berg en Dalseweg. Ik dacht dat ze er geen vega eten op de kaart hadden maar tegenwoordig wel. We waren met een groep van 13 vrouwen van het werk en we konden voor het voorgerecht en hoofdgerecht kiezen tussen vlees, vis en vega.
Ik at vooraf een salade met gemarineerde bietjes met iets lekker fis van appel en bosui, als hoofd at ik polenta met geitenkaas en spinazie, dat op zuurkool wat wel een beetje een typische combinatie was eigenlijk. Erbij friet, gewokte groenten en salade. Toe ijs, chocomousse en een brownie van witte chocola die vooral naar gember smaakte maar wel lekker was.
De andere vega was ook enthousiast. Ik had hier nog nooit gegeten maar kom zeker nog wel eens terug.  :)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #32 Gepost op: 28 maart 2008, 23:28:49 »
Met een een vriendin bij Eten bij Zusje geweest.Ik had de spitskoolrisotto met grapefruit. Lekker, niet zo veel dus ik vulde het aan met de veel te zoute (wel goede) frieten. Maar dat is smaak, want vriendin vindt het zo heerlijk.

Ok wijn, grappige chocolaatjes bij de koffie. Kom er wel eens terug denk ik, maar : niet in het weekend. Als het zo vol zit zoals vanavond, dan is het te luidruchtig.

Edit: ja, ik vind het tegenwoordig overal te weinig, zeker na het sporten, een normale eter vindt dat waarschijnlijk niet.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2008, 23:36:58 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2008, 11:18:58 »
Gisteren in Eetcafe De Muis in Nijmegen: redelijk wat vegetarische keus maar ik had niet zo'n zin in veel kaas. Het werd een pasta met rode saus. Simpel en goedkoop.  Het was niet de lekkerste pasta die ik ooit gegeten heb, maar ja. Duur is het daar ook niet.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #34 Gepost op: 18 mei 2008, 13:06:54 »
Ik at gisteren bij Zusje met vrienden. Wij dachten dat het restaurant wel om 17 uur open zou gaan en omdat we net terug in Nijmegen waren stonden we om 17.01 op de stoep. We mochten toch binnenkomen zodat we alvast wat konden drinken en kregen lekkere olijven en pesto als aperitief. Ik at als voorgerecht de ricotta met gort en koolrabi. Helaas was de koolrabi wat taai maar de gort viel mee omdat er ook lekkere paddestoelen doorheen zaten die het geheel smaak gaven. Als hoofd had ik een soort lasgane van geitenkaas, knolselderij en tomaat. Was lekker, ook met de asperges die als garnering dienden. Erbij een schaaltje sla en frietjes. Toe heb ik niks genomen, mijn tafelgenoten hadden het chocoladedessert van witte chocolademousse, chocoladeijs en een stukje brownie. Ik had koffie en kreeg er een doosje met 'Kusjes van Zusje' bij: chocoladelipjes.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #35 Gepost op: 24 mei 2008, 09:16:43 »
Gisteren in Het Lemke geweest. Een feestje. Over vegetarisch eten doen ze niet moeilijk. Het lentemenu werd zo vegetarisch gemaakt. Lekkere dingen gegeten. Bijzondere kaas op de kaasplank (die ik van mijn vriend had gepikt) en prima wijn. Mmmm.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2008, 09:23:49 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #36 Gepost op: 28 mei 2008, 20:57:43 »
Bij de De Amuse in Nijmegen. Gezellig op het terras. Erg leuk. Een vriendin van me mag maar ongeveer drie dingen eten wegens heel erg heftige allergie(gewone sla, rundvl33s en friet) eten, en dat kon ook klaargemaakt worden. Aanrader voor als je gezellig niet al te posh tapasachtige dingen wil eten.
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2008, 21:22:46 door LL de Ling »

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #37 Gepost op: 01 juni 2008, 09:33:56 »
Gisteren at ik met vrienden bij Funkenstein, het eten was zoals altijd lekker, maar de bediening was vrij onbeschoft. Ik weet niet of de barvrouw haar dag niet had of dat wij om een bepaalde reden haar irritatie hadden opgewekt, maar ze liet voortdurend en onverbloemd merken hoe vermoeiend ze ons vond door te zuchten en verveelde gezichten te trekken. Terwijl ik dus niet de indruk had dat wij iets geks hadden gedaan of raar deden tegen haar. Ik heb getwijfeld of ik er iets over zou zeggen maar omdat het risico bestond dat het dan nog erger zou worden heb ik het maar gelaten. Vervolgens gaf ze een van ons bitter lemon in plaats van de tonic en twee drankjes die al wel waren afgerekend stonden toch op de rekening. Ik vond het echt suf en jammer van het eten wat daardoor minder gezellig was.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #38 Gepost op: 05 juli 2008, 20:43:25 »
Lekker geluncht vandaag bij Staps op het terras. Leuke plek, terras en leuke bediening (de ober zag heel goed dat mijn vriendin wel meer water nodig had ;))

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #39 Gepost op: 14 juli 2008, 21:52:52 »
Er is een nieuw eetcafe in Nijmegen, Vandaag heet het.  Zo te zien hebben ze (nog) geen internetsite, wel een hyve. De flyer ziet er goed uit. Maar -1 voor dat ze die in mijn brievenbus hebben gedaan terwijl ik een "Nee-Nee"-sticker heb. Wat hun dan in dit geval weinig kan schelen want ik ga er waarschijnlijk wel een kijkje nemen.

Drie menu's elke dag, veel biologisch.

Morgen ga ik weer eens naar Plaats 1!
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2008, 21:53:37 door LL de Ling »