Vegatopia Forum

Nijmegen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #60 Gepost op: 29 maart 2009, 20:48:06 »
Merano in Nijmegen. Lekkere pasta!! Pastasoort kun je zelf kiezen en er is genoeg keuze wat betreft vleesloos. Ik had spaghetti met gedroogde tomaatjes, rode ui, bladspinazie en feta, tafelgenoot tagliatelle spinazie-gorgonzola-roomsaus. Mijn andere kanshebbers waren de pasta met notentapenade en zwarte olijven en de pasta met geitenkaas en tomaat, dus ik wil zeker nog een keer terug. Of twee. Of meer.
tiramisu toe (zoals meestal een waterige bodem) met een flinke hoeveelheid mascarpone. De cappuccino is prima, na het leegdrinken van mijn kopje nog bijna een half kopje aan melkschuim om weg te lepelen!

Twee hoofdgerechten, drie fris, twee desserts en een cappuccino: 45 euro.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #61 Gepost op: 23 april 2009, 17:00:26 »
Die tweede is Toko Heuro, maar die eerste ken ik niet maar zal binnenkort eens gaan zoeken, bedankt!  :)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #62 Gepost op: 27 april 2009, 07:44:11 »
Gisteren bij Klinkklaar gegeten in Nijmegen. Wel leuk hoor, en vooral niet duur.

Ik at aspergesoep vooraf en de gevulde flensjes als hoofdgerecht. Eenvoudig maar prima te eten. Aardige bediening ook. Ik raad ze wel aan om een echte droge wijn als huiswijn op te nemen. De twee die ze hadden, waren dat niet echt.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #63 Gepost op: 18 mei 2009, 09:56:24 »
Hapjes bij In de Blaauwe Hand in Nijmegen. Brood met tapenade en kruidenboter. Friet, koolsalade en een soort samosa. Lekker hoor.

Re:Nijmegen
« Reactie #64 Gepost op: 29 juni 2009, 15:24:11 »

Gisteren bij Humphrey's gegeten in Nijmegen ter gelegenheid v.h. 40-jarig jubileum van m'n (a.s.) schoonouders.

Schoonpa was wel zo attent om me te vragen om even op hun site te kijken of het ok was voor mij.
Er stonden enkele veggie voor- en hoofdgerechten op de kaart dus toen hebben we daar gereserveerd.

Al met al lekker gegeten (brood vooraf met aoli en kruidenboter en dessert waren top) en voorgerecht was lekker creatief voor veggie eten.
Enige opmerking die ik heb is dat hoofdgerecht helaas lauw was toen die geserveerd werd maar dat werd snel opgelost.
Hoofdgerecht was gegrilde courgette/paprika/aubergine met halloumi en daarover champignonkerrie saus. Het was wel ok alhoewel ik de saus wel heel erg veel vond en de combi met halloumi vond ik jammer want nu viel de halloumi wat weg.

M'n vriendin heeft een notenallergie en ook daar gingen ze goed met om een geen enkel probleem gehad (dat is helaas soms ook wel eens anders).

Al met al zeker een aanrader maar beloof dat ik volgende keer als ik in Nijmegen ben (Zomerfeesten) naar Maharadja zal gaan!

Sam

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #65 Gepost op: 03 juli 2009, 23:07:30 »
Gisteren bij Het Vlaams Arsenaal in Nijmegen. Diner ter ere van de Ceres Summer School. Er was een buffet. Op zich best aardig voor een buffet en dat ik garnalen opschepte was mijn eigen schuld. Wat ik wel raar, maar ook best schokkend vond was de foie gras. Maar vooral trof het mij dat iedereen (iig iedereen die op dat moment bij mij in de buurt was) het lekker vond en niemand er vraagtekens bij stelde. Zeker gezien het gezelschap, wetenschappers die zich bezighouden met ontwikkelingsvraagstukken....

Ik heb er nog wel wat van gezegd, maar de werkstudent die daar bediende kon er niet zo veel mee.

Vandaag met Momo  :D bij Baan Isaan in Nijmegen, dat is Thais. Lekker en niet duur, voor een hoofgerecht en drie drankjes plus fooi waren we 22 euro pp kwijt. En dan krijg je nog cassave vooraf en lekker fruit (ananas en meloen) bij het eten. Dat fruit is dan meteen voldoende voor het toetje.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #66 Gepost op: 10 juli 2009, 07:40:23 »
Bij Stadscafe Staps in Nijmegen. Krijgt op Iens een heel erg hoog cijfer dus de verwachtingen waren gespannen. Het was leuk daar en gezellig. Het brood was prima, de eerste happen van mijn gado gado ook, maar toen zat er ineens een schroef in! Ik brak er bijna geen vulling op.

Het werd teruggenomen en toen kreeg ik een nieuwe, en een gratis toetje aangeboden. Die hoefde ik niet, dus ik vroeg om er dan eentje van mijn collega's af te trekken. Dat was vervolgens helaas niet gebeurd, maar dat is natuurlijk nog rechtgezet.

Tjsa, dankzij dat schroefincident kan ik ze niet dat hoge cijfer geven, maar ik kom er over een maandje vast weer (ze hebben een wisselende maandkaart, maar maar 1 vegetarisch hoofdgerecht...

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #67 Gepost op: 15 juli 2009, 12:58:19 »
Bij Stadscafe Staps in Nijmegen. Krijgt op Iens een heel erg hoog cijfer dus de verwachtingen waren gespannen. Het was leuk daar en gezellig. Het brood was prima, de eerste happen van mijn gado gado ook, maar toen zat er ineens een schroef in! Ik brak er bijna geen vulling op.

Het werd teruggenomen en toen kreeg ik een nieuwe, en een gratis toetje aangeboden. Die hoefde ik niet, dus ik vroeg om er dan eentje van mijn collega's af te trekken. Dat was vervolgens helaas niet gebeurd, maar dat is natuurlijk nog rechtgezet.

Tjsa, dankzij dat schroefincident kan ik ze niet dat hoge cijfer geven, maar ik kom er over een maandje vast weer (ze hebben een wisselende maandkaart, maar maar 1 vegetarisch hoofdgerecht...

ik heb wel eens een spijker in mijn pffiferlinge-pasta gehad (geen idee hoe die dingen in t nederlands heten) maar had idd meteen geen zin meer in eten...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #68 Gepost op: 26 juli 2009, 17:01:36 »
Donderdag weer (vorig jaar ook de donderdag tijdens de Vierdaagsefeesten) bij eetcafe Vandaag. Ze hebben er elke dag een wisselend menu en dus maar 1 vega hoofdgerecht (maar ook maar 2 vlees en 1 vis; dus 4 in totaal). Was een soort soufflee van bieten en nog meer dingen op paksoy en meiknolletjes als ik het me goed weet te herinneren. Het was lekker.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2009, 17:06:06 door LL de Ling »

Re:Nijmegen
« Reactie #69 Gepost op: 27 juli 2009, 16:12:38 »

Tijdens het verblijf in Ubbergen langs geweest bij Maharadja in Nijmegen en beviel erg goed.

M'n vriendin heeft een zware notenallergie maar gelukkig iemand v.d. bediening/keuken ook dus dat ging helemaal goed.

Heerlijk gegeten (ben de naam v.h. gerecht even kwijt) en het alcoholvrije biertje erbij was ook lekker.
Goede en vriendelijke bediening, heerlijk eten en goede porties zorgden ervoor dat ik zeker nog een keer ga!

Tijdens De Affaire nog een heerlijk broodje veggie shoarma gegeten gemaakt van zelfgemaakte seitan. Volgens mij was het onderdeel van De Onderbroek/Grote Broek uit Nijmegen en misschien toch maar eens langs voor een menu op zat./zond.

Sam

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #70 Gepost op: 29 juli 2009, 11:36:14 »

Tijdens De Affaire nog een heerlijk broodje veggie shoarma gegeten gemaakt van zelfgemaakte seitan. Volgens mij was het onderdeel van De Onderbroek/Grote Broek uit Nijmegen en misschien toch maar eens langs voor een menu op zat./zond.



Dat heb ik vrijdag ook gegeten! Prima eten voor die prijs (2.50).

Afgelopen maandag at ik met Toofje in In de Blaauwe Hand. We hadden brood, een linzensalade met geitenkaas, een brietaartje en tagliatelle. Lekker hoor.

Re:Nijmegen
« Reactie #71 Gepost op: 29 juli 2009, 13:05:26 »

Klinkt goed en zit De Blauwe Hand ook in Nijmegen en zo ja waar dan?

Sam

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #72 Gepost op: 29 juli 2009, 13:10:44 »

Klinkt goed en zit De Blauwe Hand ook in Nijmegen en zo ja waar dan?

Sam


Ja, zit in Nijmegen. Het is een kroeg waar je ook een hapje kunt eten. (kleine hapjes waarvan je dus zelf een maaltijd samenstelt). Let op: eten kan maar tot 20.00 uur.

klik

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #73 Gepost op: 11 augustus 2009, 21:46:40 »
Cafe Daen

Afgelopen weekend zijn mijn man en ik een weekendje in de buurt van Nijmegen geweest.
'S avonds zijn we het centrum in geweest en hebben op de oude markt een hapje gegeten.
We wilden niet te duur en gezien mijn zwangerschapsmisselijkheid was de keus ook wel wat beperkt...

Cafe Daen had wel een aardige kaart en een maaltijdsalade trok mij wel, dus *hop* aanschuiven maar!

Helaas, de maaltijdsalade met geitenkaas viel erg tegen....
Ten eerste zat de penne er niet bij. Ook viel mijn oog gelijk op een blaadje zanderige sla.
Tolerant als ik zwanger ben verzocht ik de bediening hier iets aan te doen. Excuses, en ik kreeg een nieuwe salade. Mijn man had zijn gerecht ondertussen bijna op....
De nieuwe lichting sla zag er beter uit. Een flink bord vol, deze keer met penne-pasta.
Helaas zat ook hier weer sla tussen wat niet goed was. Een lollo rosso sla die verlept was.
Ik dacht eerst dat het misschien kwam doordat er warme geitenkaas op lag, maar de rest van de sla was wel okay.

Tja, het hele gerecht kostte maar 9,50,- maar toch vind ik dat je ook voor deze prijs gewoon een goed bord eten moet krijgen. Ik snap ook niet dat een "kok" zijn ingredienten niet goed bekijkt. Verlepte sla is gewoon verlepte sla.
Op de vraag of de salade lekker was heb ik dus ook eerlijk geantwoord. Zij begrepen niet dat de sla verlept was, want het was allemaal 's morgens vers binnen gekomen.

De samenstelling van de salade vond ik trouwens ook niet je-van-het. Een dressing van frambozen en ook nog extra honing smaakt wel heel erg zoet. Daarbij ook nog druiven.
Persoonlijk hou ik ook niet van de combi tomaat-geitenkaas.
Tja, zou het komen doordat ik zo reuze zwanger ben? :-\
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Nijmegen
« Reactie #74 Gepost op: 11 augustus 2009, 22:23:19 »
Cafe Daen



De samenstelling van de salade vond ik trouwens ook niet je-van-het. Een dressing van frambozen en ook nog extra honing smaakt wel heel erg zoet. Daarbij ook nog druiven.



Er dient een culinaire kruistocht gestart tegen zoete dressings en fruit bij hartige gerechten.
Wat is toch de beweegreden? Op veilig spelen: de simpelste, gemakkelijkste smaak (waar kleine kinderen van houden) is zoet, dus zal het voor die grote sukkels ook wel lekker zijn??
Durf toch eens iets in de keuken met smaakcontrasten, met zuur, zout en bitter. Zuur vooral, aciditeit, zoals in Sauvignon-Loirewijn.
"Heeft het gesmaakt?" "Neen, het was walgelijk mierzoet en fruit eet ik enkel op zich, in een boomgaard."

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #75 Gepost op: 12 augustus 2009, 17:06:00 »
 :schater2:
Op zich vind ik uitgesproken kaasjes wel lekker in combinatie met iets zoets! Maar dit was te zoet, het overheerste alles...
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #76 Gepost op: 19 november 2009, 22:33:22 »
Bij Merano in Nijmegen met collega's. Vooraf bruschetta en brood met tapenade enzo. Als hoofdgerecht had ik gnocchi met een pompoensaus. Erg lekker allemaal. En de bediening was goed. Verstand van zaken en in staat om een grote groep zeurders het naar de zin te maken. Kom er graag weer eens terug.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #77 Gepost op: 22 november 2009, 22:08:34 »
Bij het pannenkoekrestaurant op de Duivelsberg na een fijne wandeling met een vriendin. Had er eentje met noten, brie en honing. Die neem ik eigenlijk bijna altijd  :D
 
Volgende week ga ik overigens eten bij Staps. De trouwe lezer herkent het als het restaurant waar ik deze zomer mijn kies verloor omdat er een licht verhoogde concentratie ijzer in het eten zat in de vorm van een schroef.

Nu kreeg ik een paar weken geleden een lief briefje. Met daarin nogmaals excuses en de mededeling dat ze het fijn vonden dat het allemaal goed geregeld was met de verzekering. En een tegoedbon, voor twee maal het wildmenu.

Hilariteit alom, dat snap je.

Maar ik mag ook iets vegetarisch eten. En ze zorgen ook voor veganistische opties (staat normaal niet op de kaart). Ben erg benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 22 november 2009, 22:15:20 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #78 Gepost op: 29 november 2009, 17:41:39 »
Gisteren dan bij Staps geweest. We kregen een viergangenverrassingsmenu. Vegetarisch en vegan, wel super aardig.

Eerst kregen we tomatencappucino. Erg eh, funky. Ik had er room op en lief niet. Het was wat te heet opgediend zodat de smaak niet helemaal goed naar voren kwam helaas. Die room had eigenlijk van mij ook niet gehoeven.Wel lekker brood erbij.

Daarna een soort bruschetta met groenten enzo. Prima.

Het hoofdgerecht was paddestoelenrisotto. We kregen echt heel grote porties. In de mijne zat ook geitenkaas, dat maakte het geheel wel erg machtig. Ik zat al snel vol.

Toe stoofpeer met sortbetijs, wel lekker.

De wijn was heerlijk en het was nog wel een leuke avond, maar ik ga er niet heel erg snel meer eten denk ik.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #79 Gepost op: 11 december 2009, 14:01:57 »
Bij Appels en Peren in Nijmegen.

Brie in bladerdeeg met walnoten en bramen (meen ik) saus. Op zich wel aardig, maar het is wel kaas met vruchtensaus die ook nog eens veel te zoet was.

Vanavond ga ik naar Wagamama en morgen ook uit eten in Amsterdam. Leuk hoor!
« Laatst bewerkt op: 11 december 2009, 14:09:17 door LL de Ling »