Vegatopia Forum

Vegetarisch in België

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #40 Gepost op: 23 januari 2008, 17:05:28 »
Dikwijls lasagne met veel tomatensaus en kaas en weinig tot geen groenten. Als er maar één vegetarisch gerecht is meestal pasta. (Wij eisen ook eens gebakken kaas!)
Je herkent betere zaken door het variëren van de kaart met suggesties, en dat gebeurt nog te zelden met  vegetarische, die meestal pasta, lasagne of wok blijven de hele tijd. Net alsof de vegetariërs die er dikwijls komen altijd wel dezelfde schotel willen eten.

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #41 Gepost op: 27 juni 2008, 20:26:01 »
Op het terras van "de Beiaard" in Meise, een rustig Vlaams dorpje tegen Brussel waar ik mij binnen enkele jaren als inwoner met een wandelstok zou willen voortbewegen, en waar de prachtige Plantentuin met park en exotische serres gelegen is, was vegetarische lasagne één van de weinige vegetarische gerechten. Maar omdat hij "huisbereid" was (natuurlijk niet altijd een garantie, de huisbaas kan ook lousy koken), gunde ik hem mijn welwillendheid. Hij was redelijk machtig, met vele groenten als tomaten, courgette, spinazie, paprika, kortom een topper in het genre.
Nu nog eens een vegetarische suggestie op de kaart, want je kan toch niet verwachten dat de veggies uit Meise telkens opnieuw die lasagne eten? Of zijn er geen veggies in Meise?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #42 Gepost op: 27 juni 2008, 22:22:55 »
Op het terras van "de Beiaard" in Meise, een rustig Vlaams dorpje tegen Brussel waar ik mij binnen enkele jaren als inwoner met een wandelstok zou willen voortbewegen

 :heehee: nu denk ik dat je er uit ziet als House.
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #43 Gepost op: 28 juni 2008, 09:12:50 »
Het is een zeer vleiende fantasie die ik zoveel als mogelijk heel zal laten.

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #44 Gepost op: 13 november 2008, 11:34:04 »
Het Maoz-concept is eindelijk ook in Brussel neergestreken. Ik heb 'm nog niet uitgetest, maar ga het wel zo snel mogelijk doen.

Mr. Falafel, Lemonnierlaan 53, 1000 Brussel
open: 7/7 van 12.00 > 24.00 uur

http://www.brusselnieuws.be/artikels/eten-en-drinken/restaurant-mr-falafel
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #45 Gepost op: 13 november 2008, 12:53:13 »
oh jeej! Bedankt voor de tip, dat is heel dicht bij mij ;D

Ik vind het vegetarisch in België (of toch Vlaanderen) goed meevallen. Het is wel zo dat in grotere steden het makkelijker is iets lekker vegi te vinden, maar zeker de laatste 2 jaar staat er in kleinere steden of dorpen toch ook iets vegi op de menu en is het meestal nog vrij lekker ook. Ook al is het meestal simpele pasta met pesto of groenten.. (Ik vind het een vooruitgang op het bord sla met tomaat of de toast met champignons).

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #46 Gepost op: 07 juli 2010, 22:52:29 »
Heeft iemand tips voor een weekeindje Gent?
Ik heb net kaartjes gekocht voor Leonard Cohen dus nu zoek ik een hotelletje of fijne B&B (een fijn ontbijt is een pre) en tips voor lekkere hapjes, rondslenterdingen etc.
This is between me and the vegetable!

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #47 Gepost op: 08 juli 2010, 08:49:57 »
Een goed adres voor een uitgebreide vegetarische maaltijd vind ik Komkommertijd op de Reep, niet ver van het centrum (all you can eat-buffet voor redelijke prijs, ook 's avonds). Overigens is er in Gent wel de grootste keuze aan vegetarische restaurants. Tasty World goed voor een snelle veggieburger in hip interieur. Avalon tegen het Gravensteen heeft ook een goede reputatie voor een dagschotel. Lekker Gec ook sympathiek, tevens info-centrum.
Om te doen hou ik zelf wel van rondvaarten bij goed weer. Aan de Graslei-Korenlei (met prachtige oude huizen aan de waterkant) vertrekken regelmatig bootjes.
Rondslenteren is o.a. leuk ten noorden van de Graslei en de Korenlei: Oudburg, oude buurt van het Patershol, de winkelstraat naar Vrijdagmarkt (daar bijvoorbeeld ook groot Aziatisch warenhuis en terrassen). Als je graag kunst ziet: naar het zuiden van de stad met Museum van Schone Kunsten en Smak (moderne kunst) tegen Citadelpark, goed om even te wandelen. (Daartegen is ook traditioneel vegetarisch eethuisje de Appelier.)
Om iets te drinken vind ik Bierhuis aan de Waterkant (tegen Gravensteen en Korenlei) boeiend voor de vele bijzondere bieren en de Vooruit, een prachtig gebouw.
B§B ken ik niet zo, omdat ik er nooit verblijf, maar er zijn er meerdere goede.
Veel plezier! Ik genoot van Cohen al in Brugge en Brussel, dus ik sla over nu, maar als er een kaartje over is.... ;)
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2010, 11:49:13 door Kassidy »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #48 Gepost op: 08 juli 2010, 13:42:10 »
Ik had een paar jr terug een goeie aanbieding in Hotel de Flandres en ze hadden erg lekker ontbijt toen.
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #49 Gepost op: 08 juli 2010, 14:11:04 »
Ik had een paar jr terug een goeie aanbieding in Hotel de Flandres en ze hadden erg lekker ontbijt toen.

Maar die zaak staat helaas leeg en was te koop. Jammer, want het café had iets ouderwets-gezellig dat wat aan een Franse bistro deed denken.
Als je gewoon een redelijk goedkope, nette kamer zoekt, met altijd wel een behoorlijk ontbijt is er Ibis, maar dat is een standaard-keten natuurlijk.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #50 Gepost op: 08 juli 2010, 17:22:45 »
Ik had een paar jr terug een goeie aanbieding in Hotel de Flandres en ze hadden erg lekker ontbijt toen.

Maar die zaak staat helaas leeg en was te koop. Jammer, want het café had iets ouderwets-gezellig dat wat aan een Franse bistro deed denken.

Ah dat is jammer!
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #51 Gepost op: 08 juli 2010, 17:23:54 »
Oh en de frietketel bestaat die nog? Die was geloof ik niet in t weekend open. Ik wilde er toen heel graag heen maar arriveerde pas vrijdagmiddag ofzo toen ze al dicht waren.
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #52 Gepost op: 08 juli 2010, 17:29:01 »
Oh en de frietketel bestaat die nog? Die was geloof ik niet in t weekend open. Ik wilde er toen heel graag heen maar arriveerde pas vrijdagmiddag ofzo toen ze al dicht waren.

Voor zover ik weet wel. Zaterdag en zondag gesloten. Doordeweeks open tot 23 uur, ook vrijdag. (Maar pas vanaf latere namiddag). Inderdaad een bijzondere vegetarische frituur.
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2010, 17:35:11 door Kassidy »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #53 Gepost op: 08 juli 2010, 17:42:07 »
O, dat klinkt behoorlijk ideaal vóór een concert!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #54 Gepost op: 08 juli 2010, 21:53:58 »
Ja er was iets met vegetarische stoofsaus bij de friet die bijzonder zou zijn. Maar ja, met een beetje mayo is natuurlijk ook niks mis.
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #55 Gepost op: 09 juli 2010, 00:18:00 »
Daarstraks dagje zee, en iets gaan eten op de African queen. Lekker, ik had 'Tomates farci met seitangehakt, kikkererwten, tomatensaus en panisses', wat lekker was, alleen was de vulling van de tomaat net ietsje te flauw. Gelukkig waren erover lekker veel passende kruiden/rucola, dus samen zat de smaak wel goed. En panisses zijn gebakken polenta-achtige dingen, maar dan van kikkererwtenmeel.
Hebben ze altijd 2 voorgerechten en 3 hoofdgerechten veggie. Maar het leukste is dat je op een boot kan eten  ;D

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #56 Gepost op: 09 juli 2010, 07:55:20 »
Ja er was iets met vegetarische stoofsaus bij de friet die bijzonder zou zijn. Maar ja, met een beetje mayo is natuurlijk ook niks mis.

En vegetarische tartaarsaus. Maar veel aanschuivend volk. (Wel helft van producten niet-vegetarisch, dus niet zomaar iets bestellen. Friet wel in plantaardig vet gebakken.)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #57 Gepost op: 09 juli 2010, 09:44:00 »
Hmm, ik was vorig jaar in Gent en tegenover mijn hotel zat een heel leuk uitziend B&B waar ze hun eigen brood bakten en je buiten kon ontbijten. Even kijken of ik het adres kan vinden. Ik weet alleen niet of de kamers een beetje ok zijn want daar ben ik dus niet geweest, maar ontbijten is daar in ieder geval wel leuk.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #58 Gepost op: 09 juli 2010, 09:48:20 »
Gevonden, maar ik zie dat ze maar 3 kamers hebben: http://www.brooderie.be/

Anders is hotel Gravensteen ook wel ok, en dan kun je nog steeds bij de Brooderie ontbijten: http://www.gravensteen.be/

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch in België
« Reactie #59 Gepost op: 08 augustus 2010, 21:51:11 »
Maartje, heb je nu al een verblijfplaats in Gent gevonden?
Voor jou, of anderen die nog in Gent willen verblijven is mogelijk een goede tip een helemaal ecologische-vegetarische B&B in het centrum: www.aanaajaanaa.be
Drie kamers van 80 tot 100 euro, die er net uitzien. Verzorgd, eventueel ook veganistisch, ontbijt en zeer milieubewust.
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2010, 21:55:56 door karl »