Vegatopia Forum

Maoz

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Maoz
« Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2005, 14:37:34 »
kom jij daar dan nooit dan ofzo?  ???  :o  ;)

Nee.

je weet niet wat je mist  :vork:
,,,,فلافل

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Maoz
« Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2005, 15:40:31 »
je weet niet wat je mist  :vork:

Nou ja, ik ben ooit weleens bij die in de Leidsestraat geweest. Vond het wel lekkere falafel, maar om nou te zeggen dat het daar beter was dan ergens anders? Neuh. Volgens mij is het vooral hun 'vegetarisch zijn' dat bijdraagt aan de populariteit bij Vegatopia-bezoekers. Ik verwacht dan ook dat het daarmee na de shoarma-verhalen snel afgelopen zal zijn.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maoz
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2005, 20:24:55 »
Uhm.. nou wel ongeveer tegenover Tusch hoor!

Nietes!  :P Ik heb dit jaar nog falafel daar gehaald voordat ik naar de film ging en het was toch wel zeker een halve minuut lopen naar de Tusch! Dusch!  :whack:

Ik heb het aan Falafelkenner M. gevraagd en die zei: het zit meer tegenover Arthouse dan Tusch. (maar dat rekende ik eigenlijk ook tot Tusch). Whatever. Ben  een beetje moe en verward de laatste tijd  :-\
Eet gezond & eet taartjes

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Maoz
« Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2005, 21:25:03 »
Volgens mij is het vooral hun 'vegetarisch zijn' dat bijdraagt aan de populariteit bij Vegatopia-bezoekers.
Vegatopia is groter dan Amsterdam hoor! ;)

Alhoewel in de meeste steden waar een Maoz zit ook wel andere falafeltenten zitten. Hier in Enschede wordt ook wel falafel verkocht maar dat mag de naam echt niet dragen. Je betaalt meer, krijgt minder balletjes in een piepkleine pita en een paar verlepte blaadjes sla en een saai sausje.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maoz
« Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2005, 21:34:52 »
Nog ff over Maoz. Ik heb net weer het blad "Leven" van de NVB ontvangen en laat daar nou een artikel over Maoz in staan.
Er staat dat "er begin dit jaar een start is gemaakt met de restyling van de restaurantketen. De vestinging in Amsterdam is volgens de nieuwe style al kleurrijk ingericht en boven de ingang op de buitengevel vind je het nieuwe beeldmerk, dat duidelijk zichtbaar wordt gevolgd door het woord: vegetarian"
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Maoz
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2005, 15:53:41 »
Volgens mij is het vooral hun 'vegetarisch zijn' dat bijdraagt aan de populariteit bij Vegatopia-bezoekers. Ik verwacht dan ook dat het daarmee na de shoarma-verhalen snel afgelopen zal zijn.

Het zijn allemaal franchise nemers begreep ik, en 1 in Amsterdam had dus ook een tijdje shoarma, maar nu dus niet meer, en het zou best kunnen dat ze soms maar wat uitproberen en als ze iets met vlees doen opeens door het hoofdkantoor op de vingers getikt worden oid. Dus het zou best kunnen dat die in Utrecht er mee stopt opeens.
Beter aan Maoz dan aan andere tenten vind ik ook echt wel de falafel, die in verse olie is gebakken en zelf ook vers is. Bij andere tenten kom je nogal eens van die keiharde dingen tegen. Ik heb heus wel eens nog betere falafel gehad, bv bij een joodse bakker, maar als snackgelegenheid is de Maoz een hele welkome aanvulling, maar inderdaad ook omdat je niet tegen een shaormarol zit aan te kijen zoals in andere falafeltenten. En de saladebar die echt erg goed en lekker is.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2005, 15:54:36 door Selly »
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Maoz
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2005, 16:06:25 »
We zijn hier in Utrecht wel heel erg verwend met de Falafel City, begrijp ik...
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Maoz
« Reactie #27 Gepost op: 21 januari 2005, 16:22:45 »
We zijn hier in Utrecht wel heel erg verwend met de Falafel City, begrijp ik...

wat is dat? Is dat dat ding bij het Station, in een winkelstraat die paralel loopt aan die straat met die 2 Chinese toko's? Wat is er zo goed aan?
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Maoz
« Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2005, 17:53:59 »
Nee, de Falafel City zit aan het Janskerkhof. Wat er zo goed aan is? Nou ja, het is gewoon falafel, net als de Maoz, met een iets uitgebreidere saladebar. Grootste verschil is dat Utrechters niet allemaal doen alsof dit God's Geschenk aan het Vegetarisme is.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Maoz
« Reactie #29 Gepost op: 21 januari 2005, 17:59:18 »
huh  ??? Maoz is toch niet Amsterdams iets. Het zit in veel steden ook in het Buitenland enzo. Ik vind t geen Amsterdams concept oid
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Maoz
« Reactie #30 Gepost op: 21 januari 2005, 18:00:54 »
Zei ik dat dan? For all I know zijn er duizenden Falafel City's in de wereld.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2005, 18:01:21 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Maoz
« Reactie #31 Gepost op: 21 januari 2005, 20:16:48 »
huh  ??? Maoz is toch niet Amsterdams iets. Het zit in veel steden ook in het Buitenland enzo. Ik vind t geen Amsterdams concept oid
Maoz komt echt wel uit Amsterdam. Welke stad heeft er nog meer dan één vestiging? Amsterdam heeft er geloof ik wel vijf.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maoz
« Reactie #32 Gepost op: 21 januari 2005, 20:18:42 »
Citaat
The first Maoz branch was opened in 1991 in Amsterdam, Holland. The motivator behind this pioneer shop was the idea that it was time Dutch people were introduced to a new and nutritious vegetarian dish. Customers were served a pita-sandwich with daily-fresh, handmade falafel-balls fried in vegetable oil, topped with freshly made salads and sauces of their choice.

Sure enough, the Maoz sandwich became a huge success in Amsterdam, leading to the expansion of Maoz both nationally and internationally. Today, Maoz shops can be found throughout major cities in Europe and even in the United States.
Maoz is dedicated to spreading the vegetarian lifestyle worldwide!

Van de Maoz-site            
Eet gezond & eet taartjes

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Maoz
« Reactie #33 Gepost op: 21 januari 2005, 21:35:58 »
ja dat had ik ook eerst even opgezocht voordat ik zei dat het niet iets Amsterdams was, maar er zijn dus idd veel vestigingen buiten Amsterdam  :D
,,,,فلافل

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maoz
« Reactie #34 Gepost op: 22 januari 2005, 16:35:06 »
ja dat had ik ook eerst even opgezocht voordat ik zei dat het niet iets Amsterdams was, maar er zijn dus idd veel vestigingen buiten Amsterdam  :D

Niet in Den Bosch...  :(

Hier heb je alleen maar Doner Kebabs en heel veel vieze donkere holen die ze dan shoarmatent noemen.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maoz
« Reactie #35 Gepost op: 22 januari 2005, 19:44:11 »
'n Half uurtje met de trein, dan sta je midden in Nijmegen en daar is er wel een!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maoz
« Reactie #36 Gepost op: 22 januari 2005, 20:08:47 »
(Ik was net bij Tusch en idd zit de Maoz een stuk verder richting Rem'plein. Ik had in mijn verbeelding Cineac gewist. Hi hi. )
Eet gezond & eet taartjes

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Maoz
« Reactie #37 Gepost op: 22 januari 2005, 22:36:09 »
kunnen we ze niet gaan mailen en vragen waarom sommige opeens shaorma verkopen terwijl overal vegetarian staat? Ik ga dat misschien wel doen.
,,,,فلافل

NNXIII

Re:Maoz
« Reactie #38 Gepost op: 23 januari 2005, 12:22:24 »
Toch wel apart dat een vegetarische franchise wel shoarma verkoopt. Toch wel jammer dat er een Maoz in Rijswijk of Den Haag zit. Kent iemand in Den Haag (centrum) nog goede falafeltentjes?

Kiwi

Re:Maoz
« Reactie #39 Gepost op: 23 januari 2005, 12:26:28 »
Op de site staat zelfs: "All of our dishes are strictly vegetarian"  ???

En: "Maoz is dedicated to spreading the vegetarian lifestyle worldwide!"

Kan het geen vegetarische shoarma zijn?
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2005, 12:29:27 door Kiwi »