Vegatopia Forum

Maoz

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gwennepen

Re:Maoz
« Reactie #140 Gepost op: 28 maart 2007, 13:19:52 »
Ga maar lekker zelf een burger bakken p-v. :-*

Harry

Re:Maoz
« Reactie #141 Gepost op: 28 maart 2007, 13:26:33 »
Ik vind dat Gwennepen ze moet bakken, want Maoz doet het niet. Hoe moet proud-veggie dan aan een lekkere burger geraken?

Re:Maoz
« Reactie #142 Gepost op: 28 maart 2007, 13:29:09 »

Kookuitje bij Poek?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Gwennepen

Re:Maoz
« Reactie #143 Gepost op: 28 maart 2007, 13:37:01 »
Ik vind dat Gwennepen ze moet bakken, want Maoz doet het niet. Hoe moet proud-veggie dan aan een lekkere burger geraken?

 ??? Mankeert ie wat aan z'n klauwtjes?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Maoz
« Reactie #144 Gepost op: 28 maart 2007, 13:43:09 »
Het heet toch: Maoz falafel en niet Maoz de snack-koning of Maoz voor al uw fastfoodbehoeftes. Zit niet zo te miepen zeg.

Ik mis niets bij Maoz, ja zitruimte inderdaad. Krijg er nu wel zin in zeg.




Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Maoz
« Reactie #145 Gepost op: 28 maart 2007, 13:45:26 »
Maar dus niet Maoz Vegetarian Burgers. Maar he, ik weet het goed gemaakt. Dan prop jij die balletjes toch lekker in een burgervorm? :P

Gwennepen

Re:Maoz
« Reactie #146 Gepost op: 28 maart 2007, 13:46:04 »
Je miept wel, schat. :-*
Waarom begin je zelf geen proud-veggieburgerketen? Ben je zelf je grootste klant. ;)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Maoz
« Reactie #147 Gepost op: 28 maart 2007, 13:50:42 »
Ik vind gewoon dat ze fallafel en burgers moeten verkopen.
Maar je snapt toch wel dat als jij dat vind dat nog geen argument is.
Maoz vindt namelijk dat het geen burgers moet verkopen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Harry

Re:Maoz
« Reactie #148 Gepost op: 28 maart 2007, 13:55:56 »
Ik vind dat Gwennepen ze moet bakken, want Maoz doet het niet. Hoe moet proud-veggie dan aan een lekkere burger geraken?

 ??? Mankeert ie wat aan z'n klauwtjes?

Ironie, Gwennepen, ironie.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Maoz
« Reactie #149 Gepost op: 28 maart 2007, 13:57:37 »
Dan denkt Maoz niet echt economisch. Dan verdienen ze dus minder geld dan ze eigenlijk kunnen verdienen.

Oja? Heb jij de marktonderzoeken hierover in je handen dan? En een overzicht van de kosten die ze moeten maken om in alle maoz-restaurants burgers te kunnen maken? En heb je ook een grondige analyse van Maoz gemaakt zodat je een redelijke inschatting kunt maken aan hoeveel geld ze kunnen komen via de verschillende finacieringsopties?
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 13:58:15 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Harry

Re:Maoz
« Reactie #150 Gepost op: 28 maart 2007, 13:57:59 »
Dan denkt Maoz niet echt economisch. Dan verdienen ze dus minder geld dan ze eigenlijk kunnen verdienen.

Gat in de markt voor jou proud-veggie.

Gwennepen

Re:Maoz
« Reactie #151 Gepost op: 28 maart 2007, 13:58:40 »
Ik vind dat Gwennepen ze moet bakken, want Maoz doet het niet. Hoe moet proud-veggie dan aan een lekkere burger geraken?

 ??? Mankeert ie wat aan z'n klauwtjes?

Ironie, Gwennepen, ironie.

 :bonk:

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Maoz
« Reactie #152 Gepost op: 28 maart 2007, 14:03:52 »
Ik zou het heel makkelijk vinden als ze overal een veggie-burger zouden verkopen! De bakker die ik al langs zag komen, de postbode, als ik bij de bank stond te wachten. De secretaresse van mijn werk zou er ook wel eentje mogen brengen. Dan kan ze nog wat bijverdienen.  Maar, ik zou het eigenlijk ook best kunnen doen. Zit nu toch maar mijn tijd te verdoen met deze draad en te wachten tot de computer mijn complexe berekeningen af heeft.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 14:05:21 door LL »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maoz
« Reactie #153 Gepost op: 28 maart 2007, 14:44:16 »
Maoz moet het gewoon bij hun geniale falafel houden. Daar heb je geen nepvleesburger bij nodig, want de falafel is geweoon geweldig. Je kunt er best elke dag een broodje falafel halen en dat kun je elke dag anders laten smaken door er verschillende sauzen en groentes bij te doen.

Proud Veggie, heb je ooit falafel gegeten? Vast niet, want anders zou je niet zeuren over een vegaburger die toch altijd te taai of te slap is.

En nu heb ik zin in falafel.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Maoz
« Reactie #154 Gepost op: 28 maart 2007, 15:14:29 »
In Amerika zitten meer dan 200 soorten fast-foodketens. Dan mogen ze hier heus wel in een veggie-keten een veggie-burger verkopen, hoor. Zelfs McDonald's verkoopt een veggie-burger.

Is dit nou een reactie op mijn post, want dan begrijp ik hem niet (anders ook niet, maar dan vind ik dat ook niet noodzakelijk.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Maoz
« Reactie #155 Gepost op: 28 maart 2007, 15:38:35 »
Ben je nou niet erg hypocriet PV? Wel eisen van anderen dat ze veggieburgers verkopen, maar het zelf niet doen? Of zelfs er maar in investeren?

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Maoz
« Reactie #156 Gepost op: 28 maart 2007, 16:46:32 »
Ik denk het niet, McD. probeert juist zo uniform mogelijk te zijn.

Ja ... en nee.

McD streeft natuurlijk wel enige uniformiteit na.  Dat is goedkoper en is ook de enige manier om een 'merkimago' te creëren.  Mensen die in het buitenland naar een McD gaan verwachten dan ook vergelijkbare producten aan te treffen.

Toch is het zeker niet zo dat ze 'zo uniform mogelijk' proberen te zijn.  Ze passen het aangeboden 'voedsel' wel aan de lokale omstandigheden aan.  Dat niet doen zou vanuit commercieel oogpunt erg dom zijn en vermits het voor firma's als McD volledig om winstoptimalisatie draait verkopen ze niet overal hetzelfde.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Maoz
« Reactie #157 Gepost op: 28 maart 2007, 16:59:32 »
McD streeft natuurlijk wel enige uniformiteit na.
Ze staan er om bekend dat ze het liefst overal precies hetzelfde menu willen aanbieden, zodat het niet uitmaakt of je in Lima of in Singapore naar binnen stapt, want je kan altijd hetzelfde bestellen. Als er voor bepaalde landen zaken worden gewijzigd is dat een concessie, inderdaad voor de winstoptimalisatie, maar iets wat McDonalds het liefst probeert te vermijden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Maoz
« Reactie #158 Gepost op: 28 maart 2007, 17:13:47 »
Waar heb je het over?

Je stelt eisen aan de Maoz (dat ze veggie-burgers moeten verkopen), maar zelf ben je blijkbaar te lui om een fastfoodketen te starten die veggieburgers verkoopt. Nogal hypocriet, niet?

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Maoz
« Reactie #159 Gepost op: 28 maart 2007, 17:20:06 »
Ze staan er om bekend dat ze het liefst overal precies hetzelfde menu willen aanbieden, zodat het niet uitmaakt of je in Lima of in Singapore naar binnen stapt, want je kan altijd hetzelfde bestellen. Als er voor bepaalde landen zaken worden gewijzigd is dat een concessie, inderdaad voor de winstoptimalisatie, maar iets wat McDonalds het liefst probeert te vermijden.

Je stelt de uniformiteit als doel voor door te zeggen dat McD zoveel mogelijk uniformiteit nastreeft.  Ik heb geen reden om te geloven dat McD  dat doet.  Ze streven zoveel mogelijk winst na, en een belangrijke mate van uniformiteit is een middel om dat doel te bereiken.  Waar dat deze uniformiteit hun winstmaximalisatie in de weg staat stappen ze daar zonder probleem van af omdat een ander assortiment geen 'concessie' is, maar een manier om hun eigenlijke doel te bereiken.

(Ik geef toe dat ik dat schrijf zonder me volledig in de bedrijfscultuur van McD verdiept te hebben, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat ze een ander doel dan winstmaximalisatie hebben.)