Vegatopia Forum

De frietsaus van de Mac

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
De frietsaus van de Mac
« Gepost op: 10 april 2003, 17:51:28 »
Ik kom er nooit. Maar weet uit vroegere tijden wel hoe die frietsaus smaakt. En wil dat ook maken. Iemand enig idee wat ze erin mikken, vooral qua kruiden?

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2003, 21:19:39 »
Hij is vegan, toch? Remia heeft het een tijdje op de markt gebracht onder de naam 'mad sauce', wat bij het vragen om een 'frietje mad' tot de nodige verwarring leidde. Is het niet meer te koop bij de supermarkt (ben niet zo'n frietsauskoper).

Wat erin zit? Olie, emulgatoren, suiker vooral.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2003, 22:21:51 »
Geen ei??

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2003, 09:36:27 »
Ah okee. Maar ik ben intussen veganist geworden.
Als je voor me wilt kijken graag!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2003, 23:20:00 »
Ik kom er nooit. Maar weet uit vroegere tijden wel hoe die frietsaus smaakt. En wil dat ook maken. Iemand enig idee wat ze erin mikken, vooral qua kruiden?
kerrie?

't is geel toch? dat moet haast wel kurkuma zijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #5 Gepost op: 11 april 2003, 23:32:18 »
De saus is groen.



Van de site van de Nederlandse Vegetariers Bond :

McDonald's Groenteburger

De fast service-restaurants van McDonald's maken met het V-keurmerk duidelijk dat hun Groenteburger geschikt is voor vegetarische consumenten. Dit geldt bovendien ook voor het hele Groenteburger-menu. Broodje, burger, Franse Frietjes en mayonaise zijn bereid zonder dierlijke ingrediënten, zuivel of ei. Zo biedt McDonald's de vegetarische consument in een niet-vegetarisch gezelschap de mogelijkheid ook bij het restaurant te eten. (Info: McDonald's Nederland, 020-5642642 of www.mcdonalds.nl).



De mayo is dus blijkbaar vegan.


Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #6 Gepost op: 11 april 2003, 23:34:00 »
Het groene komt van dragon. Daarom ook vind ik het niet lekker.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #7 Gepost op: 04 januari 2005, 17:39:38 »
Het is in de suup nog steeds te koop onder american frietsaus ofzo, ik meen van de remia. Ik zal morgen eens kijken in de supermarkt

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #8 Gepost op: 04 januari 2005, 17:40:43 »
haha let ff op de data! Ik zag net pas dat deze discussie van 2003 is  :-[ Inmiddels gelukt om de mayo zelf te maken? Ik vond het ook altijd het enige lekkere wat bij de Mac te krijgen was

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #9 Gepost op: 04 januari 2005, 18:30:08 »
Euhm. Nooit geprobeerd.  ;D

Charlotte

Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2005, 22:39:13 »
Kben een keer dood- en doodziek geweest van bedorven  Mad Sauce, dat zie je niet en je proeft t ook niet eraan maar toch, beuh..

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2005, 23:03:50 »
Het is in de suup nog steeds te koop onder american frietsaus ofzo, ik meen van de remia. Ik zal morgen eens kijken in de supermarkt

Had gekeken in de winkel om te kijken of die echt vegan was, ik overal zoeken naar mad sauce maar vond die niet, ook niet in de andere winkel en ik vond die maar niet ::) Maar die american frietsaus zag ik wel overal, is die helemaal vegan?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2005, 09:27:21 »
ehm geen idee... ik probeer ivm hekel aan winkelen mijn supermarkt bezoek te beperken tot één keer per week, en dat is woensdag. Gisteren dus net geweest... zal volgende week nog eens op de ingrediënten kijken (als ik er dan nog aan denk)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2005, 11:44:04 »
Ik kan je denk ik de moeite besparen: er zijn geen veganistische majo's in de supermarkt te vinden. Dus me dunkt dat die Mad Sauce ook niet vegan is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #14 Gepost op: 27 januari 2005, 15:35:37 »
Is je vraag of er in het algemeen vegan fritessaus bestaat of bedoel je alleen de supermarkt.
Bij www.vegashopping.nl doorklikken naar smaakmakers en toevoegingen kun je dit wel kopen. Ze hebben het ook nog in de aanbieding. Wel wat duur als je dit product alleen wilt laten bezorgen. Wat erin zit? Zie hieronder:

Aanbieding! Geen 2.10 maar 1.99

Biologische veganistische mayonaise. Vrij van cholesterol, dierlijke producten, kunstmatige kleurstoffen, kunstmatige smaakstoffen en conserveringsmiddelen

Ingrediënten
Biologische zonnebloemolie (55%), water (35%), biologische ciderazijn, biologische ongeraffineerde rietsuiker, zeezout, biologische sojabonen, mosterdbloem, guar en xanthaangom, biologische citroensap.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2005, 15:36:22 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2005, 15:43:54 »
Deze moeten we eigenlijk hier in NL hebben:

http://www.nasoya.com/nasoya/dressing_nayo.html

Had ik gekocht in Curacao. Oh die was pas lekker. Echt zoals je soms fritesaus krijgt bij een snackbar.... hmmm.....
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:De frietsaus van de Mac
« Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2005, 15:47:53 »
Ik kan je denk ik de moeite besparen: er zijn geen veganistische majo's in de supermarkt te vinden. Dus me dunkt dat die Mad Sauce ook niet vegan is.

hij staat hier (blauwe fles, american nogwat, calve) zit gewoon eigeel in
,,,,فلافل