Vegatopia Forum

Rotterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Rotterdam
« Gepost op: 29 januari 2005, 22:08:38 »
Tussen de middag een broodje tempeh bij een Surinamer in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Eetbaar maar niet echt iets waar ik drie straten voor zou omlopen.

Vanavond bij Bazar (ook Witte de Withstraat). Vooraf met de hele tafel een paar schotels voorgerecht met pide, en als hoofdgerecht gh'ti koekoe (?) ("goeie keus!"), met o.m. falafel, artisjokbodem met kaas, iets spinazie-igs met kaas. Best wel lekker.

Als dessert bij een tankstation aan de A15 koffie en chocola genomen. Automatenprut wordt ook steeds beter...
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2005, 22:11:32 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2005, 07:20:07 »
Gisteren bij Brutus Beer in Rotterdam gegeten; twee stuks gebakken camembert met ananas en bosbessensaus erop. Erbij warme groenten en rauwkost, en patat. Toe een kopje thee met een stuk appeltaart (met slagroom). Het was best lekker maar niet heel bijzonder, gewoon eetcafévoedsel eigenlijk. Maar dat is wel wat mensen willen blijkbaar, het zit er altijd vol.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2006, 17:35:25 »
Heeft er iemand wel eens bij Nighttown gegeten?
Is dat leuk, voor een concert, of kan ik beter ergens anders eten? (En waar dan?)
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2006, 23:15:23 door Sander »
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2006, 13:20:03 »
Ik dus nu wel.
Het was een buffet, waarop dit de vegetarische opties waren:
- gegrilde paprika's en aubergines
- spinazie met kaas
- hele lekkere sperzieboontjes met champignons op licht-indische wijze (toen ik tegen de kok zei dat het lekker was vertelde hij enthousiast dat het gewoon een rendang-zakje uit de toko was, dus misschien/waarschijnlijk niet zo heel vegetarisch...)
- twee soorten salade
- gebakken aardappels
- friet

Al met al best wel lekker, zo veel als je wilt en best goedkoop (11,50 pp). En als aardig detail aten de optredende bands een endje verderop hetzelfde.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2006, 16:19:19 »
Donderdag: gegeten bij Eetcafe Floor in de Stadsschouwburg van Rotterdam. Je kunt er een soort tapas achtige gerechtjes nemen die ze serveren op een etagere. Wij deelden er 4 omdat we niet enorm veel honger hadden: lekkere geitenkaasloempia's met prima komkommerdip, dolma's met dezelfde komkommerdip en auberginesmeersel, aardige courgettekoekjes (er stond 'beignets') met tomatenmarmelade en niet zo lekkere fritatta. Erbij een beetje droog Turks brood, dit had men beter in de oven kunnen doen. Bediening was in orde. Met 1 drankje erbij 15 euro de man. Best okee.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2010, 21:22:38 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2007, 14:04:51 »
Zondag in hotel New York. Het had geweldig slechte recensies op Iens, maar het was helemaal niet zo slecht. Artisjok met vinaigrette en aardappelpuree, prei en salade. Was iets van 13,25. Vond ik prima voor de prijs. Daarna nog vers fruit met room. Het was moeilijk de aandacht van de bediening te trekken, maar de bediening was wel aardig.
Veel vega-opties op de kaart zelfs met quorn en seitan.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2007, 14:05:48 door Selly »
,,,,فلافل

Gwennepen

Re:Rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2007, 08:18:03 »
Gisteren bij Humphrey's in Rotterdam.
Vooraf had ik tomatensoep met tortillareepjes en creme fraiche. Daarna Griekse boerentaart met een tomatenknoflooksaus. Na had ik cheesecake met frambozensaus. Alles erg lekker en het personeel was een beetje chaotisch maar wel aardig.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Rotterdam
« Reactie #7 Gepost op: 04 maart 2007, 16:02:43 »
In Hotel New York in Rotterdam. Heerlijke gegratineerde geitenkaas met walnoten. Fantastisch brood erbij.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2007, 13:37:31 »
Vorige week bij Old Dutch in Rotterdam gegeten. Ze hebben geen vegetarische kaart (bij afrekenen staat ook div. vlees op de rekening ::)), maar maken graag iets speciaal voor je. Je kunt ook aangeven of er specifiek zaken wel of niet inmogen (in mijn geval wel kaas, maar geen paprika). Het was best lekker. Eega had 'normaal' van de kaart en ik kreeg iedere keer iets vergelijkbaars. Prima gegeten uiteindelijk. En erg lekker brood!
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2007, 13:43:50 door Sander »
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Rotterdam
« Reactie #9 Gepost op: 02 december 2007, 15:56:35 »
Gisteren bij Het Gelagh in Rotterdam. Niet veel vegagerechten, slechts 2 op de kaart, maar wel erg lekker!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #10 Gepost op: 01 februari 2008, 17:50:22 »
Gister bij Hong Kong in Rotterdam, met 4 veggie's. Alles gedeeld dus: gerecht met lekkere tofu, gerecht met allerlei paddestoelen, pittig gerecht met ondermeer mais en lotus, gerecht met kastanjes en paksoi. Erbij veggie mie en rijst. Op de kaart stond dat de mie standaard niet veggie was, en als je dit wilde je dat even moest melden.
Prima vlugge hap voor na de filmfestivalfilm.
,,,,فلافل

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Rotterdam
« Reactie #11 Gepost op: 07 december 2008, 15:48:55 »
Gewoon bij Bram Ladage in Rotterdam een patatje.  :laugh:
Patat met pindasaus is overigens zuiver plantaardig bij Bram.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #12 Gepost op: 08 april 2009, 09:53:24 »
gisteren avond gegeten bij een beren eetcafe..  alom bekend bij iedereen die in of rond rotterdam woont (en in delf zitten er geloof ik ook 2) gisteren gegeten bij die in rotterdam centrum.(schouwburgplein)

ik heb gebakken camembert (2 stuks) op geserveerd met: ananas (blik, jammer!) en bosvruchtenjam, daarnaast kreeg ik suf gekookte groenten (je kon alleen aan de kleur nog zien wat het was geweest, je snapt al geen hap van gegeten) beetje sla en vlaamse frieten. DE
 bediening hebben we amper gezien aan onze tafel.. (terwijl het niet echt vol zat)..

gelukkig smaakte de friet en cemembert prima en was het gezelschap prima dus al met al wel een gezellige avond gehad..(en vriendin de niet vega zei dat het heerlijk was haar s4t3) maar volgende x neem ik toch weer de paddestoelenravioli (maar ik wou een x geen pasta eten als ik uit eten ging) en voor een eetcafe op zich ook niet dramatisch. maar zou het dus geen vette voldoende geven  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Rotterdam
« Reactie #13 Gepost op: 30 juni 2009, 20:06:23 »
Een stukje plaatpizza bij Little Italy in R'dam.

"Zit hier vlees in?"
"Nee. Helaas zit er geen vlees in!"
"Nou, daar ben ik dan dus heel blij mee."

Kiwi

Re:Rotterdam
« Reactie #14 Gepost op: 04 maart 2010, 22:22:11 »
Vanwege de restaurantweek bij La Vilette in Rotterdam. Ooit hadden ze een ster, maar die zijn ze sinds een doorstart kwijt. Het eten is er echter nog erg goed.

Als voorgerecht kregen we een schuimige truffelcrème met paddenstoelen. Heerlijk 'luchtige' soep die romig maar niet te zwaar was. Het tussengerecht was een taartje van bulghur, gebakken bloemkoolroosjes, rucola, gebakken krullen van oude kaas en een sausje van parmezaan. Het zag er mooi uit en smaakte ook goed. Het hoofdgerecht bestond uit allerlei groenten (wortel, courgette, groene asperge, pastinaak, knolselderijpuree, peultjes) en aardappel-oude kaasdobbelsteentjes met een sausje met basilicum. Het hoofdgerecht viel ons na die eerste twee gerechten wat tegen. Niet qua smaak, want het was echt overheerlijk, maar we hadden er eigenlijk meer van verwacht. Het leek er een beetje op dat we ongeveer hetzelfde kregen als de mensen die het normale menu aten, maar dan zonder de plakjes entrecôte. Het nagerecht werd in een glas geserveerd en bestond uit een trifle van witte chocolade, pistache, amarenekersen en knapperige stukjes bisquit en een klein bolletje zelfgemaakt ijs.
Het was echt superlekker allemaal!  :hungry: :kwijl: :yummie:

Zaterdag gaan we nog een keer uit eten, en dan bij een restaurant wat nog steeds een ster heeft. Ik ben daar nog veel benieuwder naar!

Kiwi

Re:Rotterdam
« Reactie #15 Gepost op: 19 april 2010, 08:26:40 »
Gisteren high tea in Hotel New York in Rotterdam. Een grote etagère met veel lekkere dingetjes: o.a. diverse chocolaatjes, vruchtentaartje, American Cheesecake, merengue, citroencakeje met chocolade, cupcakeje met frambozenmousse, chocoladebakje met choco-koffiecrème, scones met jam en clotted cream, sandwich cream cheese & gedroogde tomaatjes, sandwich eiersalade & tuinkers. En natuurlijk thee. Veel thee! Samen vier potjes in verschillende smaken gedronken (munt, Lapsang souchon, caramel-vanille en een kruidenthee (Tisane du Berger, met lindebloesem, verveine (ijzerkruid), mint, oranjebloesem en citroengras). Hotel New York is natuurlijk een prachtig gebouw met een rijke geschiedenis en een schitterend uitzicht over het water. Heel fijn gezelschap, veel thee met allemaal lekkere snoeperijtjes, wat wil je nog meer. Leuk, echt een aanrader! :D

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Rotterdam
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2010, 09:41:29 »
Is er al iemand naar Ivy geweest?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2010, 14:29:09 »
Is er al iemand naar Ivy geweest?

Hm nee er was wat mee even denken. Hij had niet standaard veggie op de lijst? Of hij deed interessant met moleculair koken en dat was een beetje vermoeiend? Ik weet het niet meer.
Maar kan best zijn dat het erg lekker is. Ga jij erheen?
,,,,فلافل

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Rotterdam
« Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2010, 18:03:48 »
We gaan dit WE naar rotterdam en ik ben een beetje aant rondkijken waar we lekker vegetarisch kunnen eten. Op hun site staat dat ze vegetarische menus geven. 5/6 gangen.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2010, 10:23:12 »
We gaan dit WE naar rotterdam en ik ben een beetje aant rondkijken waar we lekker vegetarisch kunnen eten. Op hun site staat dat ze vegetarische menus geven. 5/6 gangen.


Aha, als je dit weekend bedoelt, het zou kunnen dat ze al volgereserveerd zijn dan. Wel goed dat ze ook melden apart veggie te hebben.
www.specialbite.nl brengt je misschien ook verder voor een leuke eetgelegenheid in Rotterdam.
En je hebt natuurlijk de vegetarische Chinees in Rotterdam, maar da's weer heel wat anders.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2010, 10:28:21 door Selly »
,,,,فلافل