Vegatopia Forum

Rotterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Rotterdam
« Reactie #80 Gepost op: 24 oktober 2015, 22:07:28 »
Ik at laatst trouwens bij V.I.P. (Very Italian Pizza) naast de Markthal, maar dat laatste wist ik niet. Prima pizza overigens. Dit weekend ben ik gastgrootmeester bij een internationaal jeugdtoernooi in de bieb van Rotterdam, tegenover de markthal. Dat merkte ik toen ik van bieb naar botel liep, maar de Markthal was net dicht. Misschien dat ik morgen nog even kan kijken. Het ziet er mooi uit van buiten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re: Rotterdam
« Reactie #81 Gepost op: 24 oktober 2015, 22:08:27 »
Ik at laatst trouwens bij V.I.P. (Very Italian Pizza) naast de Markthal, maar dat laatste wist ik niet. Prima pizza overigens. Dit weekend ben ik gastgrootmeester bij een internationaal jeugdtoernooi in de bieb van Rotterdam, tegenover de markthal. Dat merkte ik toen ik van bieb naar botel liep, maar de Markthal was net dicht. Misschien dat ik morgen nog even kan kijken. Het ziet er mooi uit van buiten.

Ja, ik vind het er wel leuk. Ben er 2 keer geweest. Kan wel erg druk zijn.
,,,,فلافل

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Rotterdam
« Reactie #82 Gepost op: 26 oktober 2015, 12:16:48 »
Vorige week bij de vega popup gegeten in het Westelijk Handelsterrein, heerlijk! http://www.vegapopup.com/
Ik zag net op FB dat ze nog een maand blijven, dus misschien in november nog maar eens gaan :-).

Offline jol

  • *****
  • 2.622
Re: Rotterdam
« Reactie #83 Gepost op: 27 oktober 2015, 21:51:24 »
Vorige week bij de vega popup gegeten in het Westelijk Handelsterrein, heerlijk! http://www.vegapopup.com/
Ik zag net op FB dat ze nog een maand blijven, dus misschien in november nog maar eens gaan :-).

Ik had weinig tijd en was zo blij op de valreep nog geboekt te hebben: we gaan de 31ste  :D
Maar dat blijkt nu niet zo op de valreep als het leek, fijn dat ze zo succesvol zijn.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Rotterdam
« Reactie #84 Gepost op: 19 mei 2016, 23:11:40 »
Er schijnt nu ook Zuid-Indiaas op het menu te staan in Rotterdam en wel op de Goudsesingel bij Evergreen Veggies, naast Light of India. O.a. dosa, al staat het niet op hun website, maar die wordt verzorgd door een afhaalpartij dus wellicht zit daar het verschil in. De recensies op Iens zijn bepaald niet positief, al zegt dat ook niet alles en is het Zuid-Indiase misschien wel een nieuwe richting. Nou ja, u bent gewaarschuwd...

Heeft er iemand ervaring met The Pepper Trail eigenlijk?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rotterdam
« Reactie #85 Gepost op: 01 november 2017, 11:49:35 »
Ik ga naar Rotterdam binnenkort. Heeft iemand tips voor een leuke plek waar ik in mijn eentje kan eten (beetje vlot want ik ga naar een concert), in het centrum?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.312
Re: Rotterdam
« Reactie #86 Gepost op: 01 november 2017, 14:42:24 »
Ik ga naar Rotterdam binnenkort. Heeft iemand tips voor een leuke plek waar ik in mijn eentje kan eten (beetje vlot want ik ga naar een concert), in het centrum?

Spirit?

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re: Rotterdam
« Reactie #87 Gepost op: 01 november 2017, 17:14:28 »
Spirit idd of Dudok zou ook kunnen.
,,,,فلافل

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rotterdam
« Reactie #88 Gepost op: 01 november 2017, 23:13:57 »
Ik heb toevallig vandaag in Viva Afrika gegeten, dat was lekker! Drie vegetarische opties en ik vermoed dat ze alledrie even lekker zijn. En maar 11e per stuk.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rotterdam
« Reactie #89 Gepost op: 02 november 2017, 10:40:10 »
Oke, bedankt voor alle tips! Ik heb een paar jaar eens gegeten bij Spirit, dat is toch een soort vegan buffetrestaurant? We zijn daar toen speciaal naartoe gelopen, in mijn herinnering zat dat toen niet echt centraal. Maar misschien zaten we gewoon toevallig in een andere hoek. Heb er wel lekker gegeten volgens mij.


Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.312
Re: Rotterdam
« Reactie #90 Gepost op: 02 november 2017, 11:49:49 »
Nee, echt centraal was het ook niet in mijn herinnering, maar wel een goede optie om in je eentje wat te eten. Misschien is het goed met OV-fiets te bereiken?

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Rotterdam
« Reactie #91 Gepost op: 03 november 2017, 15:51:06 »
Gare du Nord zit wat dichterbij (vegan, in  treinstel); kunnen vrij snel serveren als je dat even overlegt. Dunya Lokanta is ook erg lekker, maar kan later op de avond traag zijn ivm drukte.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rotterdam
« Reactie #92 Gepost op: 09 november 2017, 13:58:24 »
Zo, ik ben weer terug. Het ging allemaal weer een beetje anders dan gepland, uiteindelijk ben ik vlakbij het station uitgekomen bij 'Burgertrut', waar de menukaart 60% vegetarisch/ veganistisch is, met ook wat vleesburgers. Ik at vegan pulled pork (van jackfruit) op een broodje, erg lekker. Erbij frietjes met rozemarijnmayonaise. Er hangt ook een leuke sfeer.

Volgende dag at ik snel een pizza bij Vapiano. Was ook prima en kon daarna snel weer met de trein

(Ik heb ooit eens een heel verkeerde eerste indruk gekregen van Rotterdam en ben er daarna jaren niet meer geweest. Wat een superleuke stad is het! Ik kom gauw weer terug)

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Rotterdam
« Reactie #93 Gepost op: 16 oktober 2018, 08:45:27 »
Ik vind Ayla op het Kruisplein een leuke zaak, zowel voor brunch/lunch, koffie, diner en borrelen (http://www.ayla.nl/). Originele gerechten en veel vegetarische keus. De pannenkoeken zijn fantastisch, het burrata lunchgerecht is heerlijk en ik ben dit weekend verliefd geworden op de baba ganoush met paddenstoelen en een gepocheerd ei (en op het chocoalde-chili dessert en de cocktails ;-)). Iets duurder dan de meeste zaakjes in de buurt, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding goed.

Offline karl

  • *****
  • 6.261
  • Geslacht: Man
Re: Rotterdam
« Reactie #94 Gepost op: 16 oktober 2018, 11:18:29 »
Ik vind Ayla op het Kruisplein een leuke zaak, zowel voor brunch/lunch, koffie, diner en borrelen (http://www.ayla.nl/). Originele gerechten en veel vegetarische keus. De pannenkoeken zijn fantastisch, het burrata lunchgerecht is heerlijk en ik ben dit weekend verliefd geworden op de baba ganoush met paddenstoelen en een gepocheerd ei (en op het chocoalde-chili dessert en de cocktails ;-)). Iets duurder dan de meeste zaakjes in de buurt, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding goed.

Dank, heb het in de restaurantgids opgenomen. Klinkt zeer aantrekkelijk.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rotterdam
« Reactie #95 Gepost op: 16 oktober 2018, 19:23:45 »
Wij hadden zaterdag een kaasplankje bij https://www.degelekanarie.com
Erg hip op een leuke manier en een lekkere wijn. Verder niet iets gegeten daar.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Rotterdam
« Reactie #96 Gepost op: 02 november 2018, 08:32:07 »
Gisteren bij Bertmans (Noord) gegeten, https://bertmans.nl/ . Bistrostijl gerechten, en meer dan de helft vegetarisch en/of vegan. Ik had de vegetarische dagschotel: knolselderijspaghetti met geroosterde wortelen, een gepocheerd ei en 'cocquilles' van paddestoel. Erg lekker! Curry en portobello-burger van tafelgenoten zagen er ook goed uit, en de desserts smaakten erg goed. Knusse zaak en vriendelijke bediening.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.494
Re: Rotterdam
« Reactie #97 Gepost op: 18 januari 2020, 20:50:55 »
Wij hadden afgelopwn donderdag bij Look gegeten. Was erg leuk, keuze uit drie vegetarische gerechten. Stoofpotje met pompoen, broodbol met paddenstoelragout en een spaghetti met blauwe kaas en spinazie. Alles met veel knoflook  ;). Zie verder de Wat eten we vandaag-draad.

Ik was een beetje bang dat het teveel een gimmick zou zijn (in vrijwel alles zit knoflook), maar het was lekker en er was genoeg variatie. Er werd standaard brood met aïoli en olijven geserveerd, en er komt ook gewoon een fles water op tafel. Met z'n tweeën waren we ongeveer 55 euro kwijt inclusief toetje en drankje.


Offline jol

  • *****
  • 2.622
Re: Rotterdam
« Reactie #98 Gepost op: 21 januari 2020, 11:57:56 »
Wij hadden afgelopwn donderdag bij Look gegeten. Was erg leuk, keuze uit drie vegetarische gerechten. Stoofpotje met pompoen, broodbol met paddenstoelragout en een spaghetti met blauwe kaas en spinazie. Alles met veel knoflook  ;). Zie verder de Wat eten we vandaag-draad.

Ik was een beetje bang dat het teveel een gimmick zou zijn (in vrijwel alles zit knoflook), maar het was lekker en er was genoeg variatie. Er werd standaard brood met aïoli en olijven geserveerd, en er komt ook gewoon een fles water op tafel. Met z'n tweeën waren we ongeveer 55 euro kwijt inclusief toetje en drankje.

Dat restaurant zit er al zo lang en loopt al die jaren zo goed, dat kan geen gimmick zijn want dan waren ze allang door de mand gevallen  :applaus:

't Is alweer lang geleden dat ik daar was, eigenlijk wel weer eens zin in.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.494
Re: Rotterdam
« Reactie #99 Gepost op: 25 september 2020, 21:17:42 »
Dit zag ik vandaag in de nieuwsbrief van Rotown:

ROTOWN 💚 DE VEGETARISCHE SNACKBAR

Donderdag 1 oktober wordt het pas officieel aangekondigd, maar we zijn zo blij met dit nieuws, dat we het nu alvast met jullie - de trouwe lezers van de nieuwsbrief - willen delen: Vanaf 29 oktober neemt De Vegetarische Snackbar de keuken van Rotown over!

Liefhebbers van de vleesloze keuken kennen ongetwijfeld De Vegetarische Snackbar die nu nog alleen in Den Haag is gevestigd. Het voltallige Rotown-personeel is in elk geval al jaren groot fan en nam regelmatig de trein naar Hollands Spoor om er te eten. Maar niet alleen wij eten graag zo diervriendelijk mogelijk, ook vanuit de bands en de bezoekers werd de vraag naar vegetarische maaltijden en snacks in Rotown steeds groter. Rotown heeft besloten daar goed naar te luisteren en een samenwerking aan te gaan met De Vegetarische Snackbar.
 
We zijn ervan overtuigd dat een groot deel van de nieuwsbrieflezers net zo enthousiast zijn als wij en niet kunnen wachten totdat het 29 oktober is. Maar we snappen ook dat sommige van jullie denken: “Ik kom nooit meer in Rotown als er geen vlees wordt geserveerd!” Wacht nog even en lees met ons mee.

Want mocht je denken dat er nu alleen nog maar sla en komkommer wordt geserveerd in Rotown, heb je het mis. De Vegetarische Snackbar is een echte kunstenaar als het gaat om gerechten die normaal met vlees worden bereid, compleet vegan te serveren. Zelfs de grootste vleeseters moesten toegeven dat de maaltijden en snacks van De Vegetarische Snackbar minimaal net zo lekker zijn als de normale varianten. Vaak zelfs lekkerder.

Geloof je ons niet? Kom tijdens het openingsweekend langs, dan kun je zelf proeven. Bovendien krijgt iedereen die nu een tafelt reserveert voor 29 oktober t/m zondag 1 november er een gratis amuse bij.