Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Droge huid
bloempjuh:
Sinds afgelopen dinsdag is mijn huid (vooral in mijn gezicht) ontzettend droog. Ongeveer sinds de dag dat ik geen koemelk meer drink dus eigenlijk. Zou dat iets met elkaar te maken kunnen hebben?
Waardoor zou 't sowieso kunnen komen? Ik heb mijn hele leven al een beetje een vettige/normale huid, maar ineens issie echt heel erg droog, tot schilfers (en jeuk!) aan toe.
Iemand een tip?
Sander:
--- Citaat van: bloempjuh op 21 maart 2005, 07:40:25 ---Sinds afgelopen dinsdag is mijn huid (vooral in mijn gezicht) ontzettend droog. Ongeveer sinds de dag dat ik geen koemelk meer drink dus eigenlijk. Zou dat iets met elkaar te maken kunnen hebben?
--- Einde van citaat ---
Waarschijnlijk wel, want zuivelgebruik verstoort je hormoonhuishouding, die moet nu dus weer in evenwicht komen. Kan even duren...
Mariek:
Nou, meteen op de dag dat je geen melk meer drinkt een droge huid krijgen lijkt me niet echt met elkaar te maken hebben. Als er een paar dagen of weken tussen zit kan ik me er wel iets bij voorstellen, maar dit is wel erg snel.
Je kunt vette creme smeren, maar daar went je huid snel aan. Je kunt ook een paar weken doorbijten, dan herstelt het evenwicht zich wel weer.
Draek:
Ik heb zelf eczeem en dus ook schilfertjes, droge huid, rode huid en heel af en toe een beetje jeuk. Ik gebruik en heb verschillende olien gebruikt. Ook wat cremes in het verleden. Je kan proberen lavendel of amandelcreme erop te smeren. Dat maakt het minder droog, de schilfertjes laten makkelijk los en verdwijnen, en het stopt het jeuk wel een beetje.
Ik heb het eczeem vast ook gekregen door melk. Het begon in de periode dat ik als vegetarier meer melk ging drinken omdat ik gelezen had dat het nodig was enzo. Dus toen was mijn melkconsumptie enorm veel (daarvoor was het bijna amper melk).
Anya:
Goed scrubben in bad en een hydraterende crème gebruiken (van Body Shop bv.).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie