Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Droge huid

<< < (4/4)

Ona:
Ik heb ook een tijdlang last gehad van een extreem droge huid. Ik kon de velletjes van m'n gezicht afpeuteren. Ik werk in het ziekenhuis waar de airco altijd staat te loeien tevens is de omgeving behoorlijk stoffig. Na een dag van hevige jeuk was de maat vol. Ik ben even naar de poli dermatologie gestapt. Daar heeft een dermatologe m'n huid bekeken en ze zei dat het extreem uitgedroogd was. Ik was net op tijd want het zat al tegen eczeem aan. Ik moest meer drinken en 2 x per dag een medicinaal zalfje opsmeren dit zalfje heet: 'cetomacrogolzalf, dit bevat geen conserveermiddelen of parfum en ik moet zeggen het is echt een wondermiddel. Binnen een week was het weg. Nu heb ik telkens een halve literfles met spa op m'n bureau staan waarvan ik er tijdens werktijd 2 van moet leegdrinken. Ook koffie is een vochtonttrekker dus dat drink ik nu minder. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar mij heeft het heel veel geholpen. Ik ben zo goed als klachtenvrij terwijl ik van mezelf een hele droge huid heb.

Monie:
Mijn vriend had ook altijd een hele droge huid, vooral in zijn gezicht. Sinds hij minder koffie is gaan drinken maar wel veel meer ander vocht (kruidenthee) dan hij eerst deed is het helemaal over. Dus dat sluit aardig aan bij wat Ona schreef. Misschien een tip?

bloempjuh:
Het had toch met het sojamelk-gebeuren te maken denk ik, want het is nu helemaal weer zoals het hoort. Ik drink net zo veel/weinig water als voor mijn sojamelk-beslissing en doe verder alles hetzelfde. Maar het was, denk ik, gewoon een kwestie van gewenning.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie