Vegatopia Forum

New York

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
New York
« Gepost op: 26 april 2004, 19:35:26 »
Het lijkt me dat je in New York wel goed vegetarisch kan eten. iemand ervaringen?
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2005, 14:10:13 door J@n »
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:New York
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2004, 19:48:34 »
Geen ervaringen, ben er nooit geweest, maar misschien heb je hier wat aan. Volgens mij staat er ook op internet wat ervaringen erbij.

http://www.vegetarianusa.com/city/NewYorkCity.html
http://www.happycow.net/north_america/usa/new_york/new_york_city/index.html

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:New York
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2004, 19:50:03 »
Het lijkt me dat je in New York wel goed vegetarisch kan eten. iemand ervaringen?
De meeste restaurants in New York hebben wel een vega optie...

Ik ben er een paar jaar geleden geweest en ik heb toen niet slecht gegeten, zonder planning vooraf. Het enige wat ik me nog weet te herinneren was een Koreaan in Chinatown (dat was "Buddha's delight", erg lekker) en falafel bij een karretje op een pleintje downtown.

O ja, en een vega burrito ergens in een klein tentje.

En een koel ijsdrankje met kokos ergens in een straatstalletje in Soho.

Ik moet er ook nog naar een Italiaan zijn geweest...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2004, 22:09:30 »
Ik ben er vier keer geweest, je kan overal wel goed terecht.
Ik vond DoJo wel een van de beste restaurants, echt superlekker eten voor weinig geld en nog in een leuke buurt ook.
Dat restaurant zit op st Marks place en een andere vestiging zit bij 14 West 4th St (between Broadway and Mercer Street) maar daar ben ik nog nooit geweest.

Oh ja Kate's Joint is ook erg lekker:
http://www.wguides.com/city/33/125_91931.cfm

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:New York
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2005, 09:28:05 »
Hallo iedereen,

ik ben in juni 2 1/2 wk in NY, iemand vega tips? :) (zowiezo zal het daar geen probleem zijn, maar als je toev. een leuk gezellig restaurantje weet... :)

Groetjes, Isa
'fish are friends, not food!'

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2005, 18:38:27 »
Kijk hier is er ook al een onderwerp over.

Ik heb superslecht bijgehouden waar in heb gegeten toen ik in NY was, idd is het geen probleem er vega te eten.
In Chintatown zit een vegetarische Chinees (via google wel te vinden) vond ik erg lekker en er zit in Chinatown ook een Chinese ijswinkel (is best bekend, staat ook wel in gidsjes) die heel lekker ijs heeft.
Verder vond ik Little Italy heel gezellig, en wel okee pizzeria's.
In de draad die ik net noemde raadde iemand aan om naar Alphabet City te gaan, dat zou ik nou niet doen, geen lekkere buurt.
,,,,فلافل

ericr

Re:New York
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2005, 09:53:05 »
http://www.menupages.com/restaurants.asp?areaid=0&cuisineid=68&neighborhoodId=0

Kan je de menukaarten zien van vegetarische restaurants.

proud-veggie

Re:New York
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2007, 22:05:01 »
En er is pas geleden een Maoz restaurant geopend in New York. Als ik er ooit heen ga (ik weet zeker dat dat er een keer van gaat komen. Heerlijke stad) ga ik daar zeker een dagje eten.
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2007, 22:17:55 door proud-veggie »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2008, 22:37:37 »
NY heeft nu ook een vegetarische snackbar: Zen Burger. Ben benieuwd, ga t over een paar weekjes uittesten.
,,,,فلافل

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2008, 15:35:23 »
NY heeft nu ook een vegetarische snackbar: Zen Burger. Ben benieuwd, ga t over een paar weekjes uittesten.

Ooh geweldig, zoiets heb ik nog nooit geaien :) En ik hield het ook niet voor mogelijk. Maarja, het is en blijft prachtig Amerika he ;) :heart:

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2008, 15:36:28 »
NY heeft nu ook een vegetarische snackbar: Zen Burger. Ben benieuwd, ga t over een paar weekjes uittesten.

Ooh geweldig, zoiets heb ik nog nooit gezien :) En ik hield het ook niet voor mogelijk. Maarja, het is en blijft prachtig Amerika he ;) :heart:

En, helemaal niet duur!!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2008, 15:41:15 »
NY heeft nu ook een vegetarische snackbar: Zen Burger. Ben benieuwd, ga t over een paar weekjes uittesten.

Ooh geweldig, zoiets heb ik nog nooit geaien :) En ik hield het ook niet voor mogelijk. Maarja, het is en blijft prachtig Amerika he ;) :heart:

In Berlijn (Yellow Sunshine) en Londen (en Brighton) (Red Veg) zijn er ook veggie snackbars. Nu Nederland en Belgie nog.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2008, 15:41:40 door Selly »
,,,,فلافل

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2008, 15:44:19 »
NY heeft nu ook een vegetarische snackbar: Zen Burger. Ben benieuwd, ga t over een paar weekjes uittesten.

Ooh geweldig, zoiets heb ik nog nooit geaien :) En ik hield het ook niet voor mogelijk. Maarja, het is en blijft prachtig Amerika he ;) :heart:

In Berlijn (Yellow Sunshine) en Londen (en Brighton) (Red Veg) zijn er ook veggie snackbars. Nu Nederland en Belgie nog.

Helaas kom ik niet zo vaak in die 2 hoofdsteden...

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2008, 15:44:50 »
NY heeft nu ook een vegetarische snackbar: Zen Burger. Ben benieuwd, ga t over een paar weekjes uittesten.

Ooh geweldig, zoiets heb ik nog nooit geaien :) En ik hield het ook niet voor mogelijk. Maarja, het is en blijft prachtig Amerika he ;) :heart:

In Berlijn (Yellow Sunshine) en Londen (en Brighton) (Red Veg) zijn er ook veggie snackbars. Nu Nederland en Belgie nog.

Helaas kom ik niet zo vaak in die 2 hoofdsteden...

Maar het is iig een stukje dichterbij  :D
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #14 Gepost op: 14 maart 2008, 13:58:18 »
Mwa de Zenburger is een beetje ... gek. Op de site staan heel veel soorten burgers, maar die staan nu op de menuborden boven de toonbank. Daar staat opeens ook niet meer dat de hele tent vegetarisch is, dus vond ik het een beetje eng om een Zenbeefburger te bestellen, ook al weet ik dat de tent veggie is. Dus maar een harvestburgerbesteld. Die kwam op een ijskoud broodje, maar ijskoude tomaat. De burger zelf was wel okee, maar Red Veg en Yellow Sunshine zijn 20 keer cooler.

,,,,فلافل

Re:New York
« Reactie #15 Gepost op: 05 november 2009, 17:20:27 »

Na lange afwezigheid toch maar weer teruggekomen en hopelijk komen er wat leuke tips.

Eind mei begin/juni ga ik met m'n vriendin voor 2 weken naar NY dus als er mensen nog aanraders hebben hoor ik ze graag.

Mogen natuurlijk restaurants e.d. zijn maar ook voor toffe boeken- en platenwinkels hou ik me aanbevolen.
Tips voor plus-size kleding zijn ook welkom!

Groetjes en alvast bedankt,

Sam

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #16 Gepost op: 05 november 2009, 18:40:18 »
Hoi Sam, geen tips hier, maar wel een welkom terug!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #17 Gepost op: 05 november 2009, 18:48:22 »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #18 Gepost op: 05 november 2009, 22:02:11 »
Ik ben er vorige maand weer geweest. Zal nog wel wat leuke tips posten  :) Is het je 1e keer naar NY of ben je er al vaker geweest?
,,,,فلافل

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:New York
« Reactie #19 Gepost op: 07 november 2009, 01:43:32 »
Angelica's kitchen is zeker een aanrader. En Candle cafe natuurlijk.
En vergeet niet langs babycakes te gaan en ook bij whole foods van het buffet te eten :)
Stem op de Partij voor de Dieren