Vegatopia Forum

New York

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #40 Gepost op: 04 april 2011, 14:07:29 »
Blossom: http://www.blossomnyc.com/
Hangawi: http://www.hangawirestaurant.com/

Ik geloof dat deze beide heel hoog scoorden qua beste vegan food in town.


Verder natuurlijk Angelica Kitchen!: http://www.angelicakitchen.com/

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:New York
« Reactie #41 Gepost op: 08 april 2011, 00:55:49 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #42 Gepost op: 17 april 2011, 15:07:46 »
Vegetarische Thai waar ik ook zeker heen wil: http://www.pukknyc.com/

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #43 Gepost op: 17 april 2011, 16:22:27 »
Is eend vegetarisch dan?
Crispy duck las ik ergens op het menu....

Dan begin in toch weer te twijfelen over vissaus en dergelijken.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #44 Gepost op: 17 april 2011, 16:52:25 »
Is eend vegetarisch dan?

"All meats are vegetarian soy"

Ja dus :)

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #45 Gepost op: 17 april 2011, 17:01:51 »
Ahhhh.... damn gemist.
Nou vooruit, als ik dan een keer in New York ben,....

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:New York
« Reactie #46 Gepost op: 20 november 2015, 10:31:22 »
Blossom: http://www.blossomnyc.com/
Hangawi: http://www.hangawirestaurant.com/

Ik geloof dat deze beide heel hoog scoorden qua beste vegan food in town.


Hee wat grappig, Blossom staat nog steeds heel hoog aangeschreven, en terecht! Ik kwam er dus ook op uit na Google en HappyCow geprobeerd te hebben. Wel positief voor de populariteit van veganistisch eten, maar voor mij onhandig: een ander zeer hoog aangeschreven vegan restaurant Candle 79 http://www.candle79.com/ had het hele weekend geen plaats meer, alles gereserveerd!

Blossom is een mooi restaurant zonder alternatieve uitstraling. Ze hebben een hele fijne wijnkaart, en het eten is ongelofelijk lekker. Ik had vooraf een indiaas gekruid aardappel/zwartebonen cakeje met een chipotle saus, als hoofdgerecht een seitan-steak in rode portsaus met knoflook-aardappelpuree en roergebakken spinazie, en als toetje een warm caramel-appelgebakje met vanilleijs. Het kost wel wat, ik was geloof ik 80 dollar kwijt, maar dat is inclusief wijn en fooi.

Verder gebruncht bij B&H, een piepklein joods vegetarisch eetcafe waar 's morgens om tien uur de rij al buiten de deur staat. Challah brood (waar ze ook tostis en wentelteefjes van maken), omeletten, pierogi, soep, verse sapjes, veel te veel om uit te kiezen. Het is een zaak met een lange toonbank met krukken, daarachter wordt onder je neus het eten klaargemaakt, er zijn vier of vijf tweepersoonstafeltjes en dat is het wel. Heerlijk ongedwongen omgeving hoewel je door de drukte niet de neiging hebt nog even na te tafelen met een kopje thee. Voor 8 dollar heb je meer eten dan je opkrijgt.

Ook een vegan fastfoodchain uitgeprobeerd: https://www.nativefoods.com/. Ook erg lekker, en het is er verrassend druk. Ik nam de SouthWestern Burger, die niet lijkt op een standaard vleesvervanger, veel ruller, en naar mijn smaak veel lekkerder. Prijs is ook OK, 11 dollar voor burger, compleet met friet en salade. Ze hebben er geen standaard frisdrank, wel veel lekkere (ongezoete) ijsthee.

Niet specifiek vegan/vegetarisch maar wel organic en lekker en makkelijk: de belgische broodzaak Le Pain Quotidien, waar ze vegan steel cut oats serveren als ontbijt, en heel veel lekker brood. Zit overal in NY en Washington dus erg makkelijk als luie ontbijtoptie. Wel aan de prijs, voor thee, brood en omelet was ik 20 dollar kwijt.

Als je een appartementje huurt in New York in plaats van een hotel en zelf wilt koken: er is ongelofelijk veel verse groente van het seizoen te krijgen, voor heel schappelijke prijzen. Er zijn veel deli's, maar ook markten. Op Union Square is er iedere zaterdagmorgen een hele grote biologische markt met verse spullen, echt heel gaaf. Het verhaal dat zelf koken te duur is in de VS heb ik ook dit keer weer niet waar zien worden, een aantal kleine supermarkten in het centrum bezocht en ook daar kan ik gewoon voor minder geld zelf koken (en gezonder).

Wat best goed is om te zien is dat er nu overal calorieen bij vermeld worden. Zo leer je al snel dat even tussendoor een snackje scoren bij Auntie Anne's pretzels je op 800 calorieen komt te staan (cheddar stuffed pretzel nuggets en een grote beker cola). Ik ben nogal gek op pretzels, maar de amerikaanse lijkt echt ongelofelijk veel vetter dan de duitse. Een gewone pretzel is al 340 calorieen, en ze zijn niet zo gek groot. Nieuw experiment: thuis zelf pretzels bakken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: New York
« Reactie #47 Gepost op: 20 november 2015, 11:52:44 »
Oeh, wat klinkt dat allemaal goed!

Kunnen we de pretzel binnenkort op de voorkant verwachten? ;)

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: New York
« Reactie #48 Gepost op: 20 november 2015, 13:21:05 »
Ligt eraan of de pretzels lukken... Je moet het deeg eerst kort koken en dan bakken, spannend :eh:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: New York
« Reactie #49 Gepost op: 20 november 2015, 14:02:04 »
Klinkt lekker, New York!

Dat koken en daarna bakken viel me op bij de Great British Bake off, daar moest je het in water met baking soda 5 seconden koken. Maar de deelnemers hadden natuurlijk een vrij kaal recept, en moesten gokken hoe lang het moest. Paul Hollywood kon bijna op de seconde nauwkeurig proeven hoe lang ze het hadden gedaan  ;)

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: New York
« Reactie #50 Gepost op: 20 november 2015, 14:17:23 »
Voor het originele brezel recept gebruik je geen baking soda, maar natriumhydroxide, een stuk gevaarlijker dan gewoon baking soda. Je moet ook met handschoenen en een veiligheidsbril werken. Maar eens bij de apotheek vragen, want de AH heeft dit vast niet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: New York
« Reactie #51 Gepost op: 20 november 2015, 15:27:35 »
't Is al weer te lang geleden dat ik er was, man wat vond ik het leuk in NY. En lekker gegeten ook.

Over het maken van pretzels: ik maakte een tijdje terug pretzels volgens het recept uit het  kookboek van Menno (Heel Holland Bakt) en daar was ik erg tevreden over.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2015, 18:43:22 door jol »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: New York
« Reactie #52 Gepost op: 20 november 2015, 15:36:51 »
Voor het originele brezel recept gebruik je geen baking soda, maar natriumhydroxide, een stuk gevaarlijker dan gewoon baking soda. Je moet ook met handschoenen en een veiligheidsbril werken. Maar eens bij de apotheek vragen, want de AH heeft dit vast niet.

 :o

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: New York
« Reactie #53 Gepost op: 20 november 2015, 18:57:49 »
Oja, dat had ik ook ergens wel eens gezien op tv, dat je het in natronloog (natriumhydroxide opgelost in water) moest koken, maar dacht dat ik dat verkeerd onthouden had.Het had wel een echte functie, iets met de textuur van de korst?

Natronloog is geen fijn spul, want verzeept de vetten in je huid (wordt gebruikt bij het maken van zeep, dus). Ik zou er niet zomaar mee aan de slag gaan!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: New York
« Reactie #54 Gepost op: 24 november 2015, 08:36:49 »
Ik werk regelmatig met Natronloog, gewoon voorzichtig doen dan is er niks aan de hand. In lage concentraties sowieso niet, dan werken we niet eens met handschoenen (ook de leerlingen niet).

Sam ik weet dat je het online in ieder geval kunt bestellen bij van die zeepmaakwinkels. Ik zou het je ook met alle liefde willen opsturen maar ik durf niet te garanderen dat er geen andere chemicaliën bij gekomen zijn dus misschien niet zo'n goed idee.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: New York
« Reactie #55 Gepost op: 24 november 2015, 08:37:53 »
Oh en over NY gesproken, ik zag dat Isa Chandra Moskowitz nu ook een restaurant in Brooklyn gaat openen  :cheer: :hungry: :kwijl:

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: New York
« Reactie #56 Gepost op: 22 september 2016, 20:33:21 »
Oh en over NY gesproken, ik zag dat Isa Chandra Moskowitz nu ook een restaurant in Brooklyn gaat openen  :cheer: :hungry: :kwijl:

En daar ga ik over een maandje eten  :wortel:

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: New York
« Reactie #57 Gepost op: 22 september 2016, 21:28:31 »
Oh en over NY gesproken, ik zag dat Isa Chandra Moskowitz nu ook een restaurant in Brooklyn gaat openen  :cheer: :hungry: :kwijl:

En daar ga ik over een maandje eten  :wortel:

Gaaf! Nog meer dingen die op je lijstje staan?
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: New York
« Reactie #58 Gepost op: 27 september 2016, 21:11:13 »
Nee niet echt. Ik ga met L. dus uitgebreid chique dineren komt er sowieso niet van. Maar dit kon ik niet laten schieten.