Vegatopia Forum

Maleisie

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cosmicgrl

Maleisie
« Gepost op: 30 januari 2002, 15:02:00 »
Ik ga in april naar Maleisie. Kun je daar een beetje goed vegetarisch eten?

Cosmicgl

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Maleisie
« Reactie #1 Gepost op: 02 februari 2002, 19:34:00 »
Ik ben in '98 in Maleisie geweest en heb geen dag moeite gehad met het verkrijgen van vegetarisch eten. Vrijwel overal staan vegetarische gerechten op de kaart, of je nu bij een eetstalletje langs de weg gaat zitten of in een hotelrestaurant, en anders kunnen ze als je er naar vraagt iets vegetarisch voor je bereiden. Het eten in Maleisie vond ik stukken beter dan de zo geroemde Thaise keuken, waar ik vorig jaar was. Daar viel het zwaar tegen, mede omdat ik zo'n hoge verwachtingen had naar aanleiding van de ervaringen in Maleisie.

Ik heb het trouwens wel over West-Maleisie nu, hoe het gesteld is in Borneo weet ik niet.

Mooi land hoor, Maleisie. Goede reis!

Cosmicgrl

Maleisie
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2002, 09:10:00 »
Wat kun je daar zoal eten?
Wij gaan naar west Maleisie..dus dan moet het zo te lezen geen probleem zijn.
Ben erg benieuwd.
Ben vorig jaar naar Thailand geweest, daar was het moeilijker om vleesloos te eten.

COs

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Maleisie
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2002, 10:44:00 »
Quote:

Op 2002-03-08 09:10, schreef Cosmicgrl:

Ben vorig jaar naar Thailand geweest, daar was het moeilijker om vleesloos te eten.



Klopt, die ervaring deel ik met je!
Ik had gedacht in Thailand dezelfde mogelijkheden te hebben qua eten als in Maleisie, maar dat viel tegen. Het lijkt wel alsof ze geen tofu/tahoe etc kennen in Thailand.
Dat is in Maleisie dus wel anders. Daar maken ze heerlijke oosterse gerechten met bijvoorbeeld tahoe. Dus verwacht vooral rijst, groenten met vleesvervangers op aziatische wijze. Maar in hotels hebben ze ook veel westerse gerechten, vooral Italiaans en dan hebben ze vaak ook een keus in vegetarische gerechten.
Bovendien vinden ze het geen probleem iets vegetarisch voor je klaar te maken als je er om vraagt. Bovendien is vegetarisch dan ook vegetarisch, dus zonder die enge vissaus waar ze in hun buurland zo verzot op zijn.

Ga je met de rugzak op pad?

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Maleisie
« Reactie #4 Gepost op: 09 maart 2002, 03:20:00 »
Quote:

Op 2002-03-08 10:44, schreef yessica:
Het lijkt wel alsof ze geen tofu/tahoe etc kennen in Thailand.



Huh? Ik werd daar nou juist mee doodgegooid in Thailand. Altijd maar weer van die hompen tofu in m'n soep. Heb er trouwens in drie weken ook maar twee keer echt lekker gegeten, trouwens.
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Michelle

Maleisie
« Reactie #5 Gepost op: 09 maart 2002, 10:17:00 »
Waar ga je precies heen? Ik ben in Kuala Lumpur geweest en daar was het absoluut geen probleem. Een keer in een vegetarisch Indiaas restaurant gegeten (mijn keel stond overigens wel in vuur en vlam) en een paar keer in een chinees vegetarisch restaurant. Ik weet de adressen niet meer-- maar je kan ze gewoon opzoeken in de Goude Gids als je daar bent (heb ik toen ook gedaan). Er zijn er best veel!

Cosmicgrl

Maleisie
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2002, 18:22:00 »
We gaan o.a naar Kuala Lumpur, Taman Negara (oudste regenwoud ter wereld), Kota Bharu, Penang, Langkawi.

Het is een georganiseerde groepsrondreis.

Cos

Cosmicgrl

Maleisie
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2002, 18:22:00 »
We gaan o.a naar Kuala Lumpur, Taman Negara (oudste regenwoud ter wereld), Kota Bharu, Penang, Langkawi.

Het is een georganiseerde groepsrondreis.

Cos

ashoka

Maleisie
« Reactie #8 Gepost op: 01 juli 2002, 15:20:00 »
PENANG
indiase buurt is super en vol 100% vegan
restaurants waar je je voor vier gulden
helemaal rond eet!!eeh ja ..in georgetown
penang is dat1!!niet missen. gewoon alles op de kaart bestellen.

Cosmicgrl

Maleisie
« Reactie #9 Gepost op: 05 juli 2002, 16:28:00 »
Ik heb inderdaad heerlijk gegeten in Penang. VOoral de Rotie is heerlijk. Hoe schrijf je rottie , rotie of rottie?
Ach..wat maakt het uit..het is in ieder geval heerlijk!

Cosmicgrl

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Maleisie
« Reactie #10 Gepost op: 05 juli 2002, 16:31:00 »
roti
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Maleisie
« Reactie #11 Gepost op: 06 juli 2002, 13:31:00 »
Quote:

Op 2002-03-11 18:22, schreef Cosmicgrl:
We gaan o.a naar Kuala Lumpur, Taman Negara (oudste regenwoud ter wereld), Kota Bharu, Penang, Langkawi.





*zucht*
Ik zou zo terug willen. Prachtig! Vooral dat tandradbaantje op Penang, waar je mee de heuvel oprijdt en je onderweg aapjes ziet rondslingeren.
Of de beauty van Langkawi.... wauw!

Maleisie is mooi!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Maleisie
« Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2013, 17:26:28 »
Hier nog meer over vega in Maleisie
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maleisie
« Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2013, 13:04:15 »
Oh, wat heb ik een hoop lekker eten misgelopen in Maleisie! Desalniettemin hebben wij er ook heerlijk gegeten tijdens onze vakantie een aantal jaren terug.
Wat ik me nog goed herinner zijn de zalige Steamboats, dat is een bouillonfondue die ook vegetarisch te bestellen is (ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat er geen verdwaalde visbouillon in terecht is gekomen, maar ik kreeg de indruk van niet).

Allerlei groentes, paddestoelen, noodles en eitjes worden op je tafel gezet, waarna je deze zelf gaart in de bouillonpan en er met een schepnetje uitvist.
Mijn ouders hadden jaren geleden al eens zo'n pan meegenomen uit Azie, dus wij togen naar de dichtsbijzijnde mall en kochten ook zo'n pan.

Een lekker recept voor de bouillon vind je hier: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/354960/chinese-groentefondue