Vegatopia Forum

Invriezen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Invriezen
« Reactie #60 Gepost op: 19 april 2013, 11:26:01 »
Zijn er producten die jullie altijd wel in de vriezer hebben?

2 of 3 Broden van Hartog
Doperwten
Frietjes
Kerriebladeren
Thaise basilicum (maar nu ik zelf echt de allerlekkerste groene curry maken bijna heb opgegeven ga ik daar misschien wel eens mee ophouden)
Meestal een snack voor bij de friet zoals vegabitterballen of kaasrolletjes of vegakroket, maar die laatste vind ik niet heel handig
1 of 2 1persoonsporties tofu
1 of 2 vega worstjes
vaak 1 of 2 pita's
stukken tempeh
soms restjes van een gerecht of een restje pindasaus die ik denk 60% van de tijd wel en 40% niet op eet
momenteel maistortilla's, maar die ik gekocht heb vind ik toch niet heel briljant dus daar hou ik ook maar weer mee op
soms ijs
in de zomer ijsblokjes
soms bladerdeeg en momenteel ook Chinese pekingeendpannenkoekjes

Ik heb maar 2 laden, niet een hele losse vriezer, en de boel zit redelijk vol zo, vooral vanwege dat brood.
Die tip van dat schildersplakband is handig zeg  :D
Ik ga misschien toch ook eens wat vaker burgers in de aanbieding kopen.
,,,,فلافل

Aiko

Re:Invriezen
« Reactie #61 Gepost op: 19 april 2013, 11:32:02 »
Ik vries eigenlijk nooit wat in. Hooguit ijsblokjes voor de zomer. Het is jammer dat ik mijn vriesvak niet los uit kan zetten van de rest van de koelende kast.

Re:Invriezen
« Reactie #62 Gepost op: 19 april 2013, 12:48:02 »
Hier ook de usual suspects: brood, doperwtjes, edamame boontjes, vegaburgers, ijsblokjes en bakjes restjes die ik af en toe voor de lunch eet.

Verder: porties zelfgekookte peulvruchten, zelfgemaakte pesto in ijsblokjes,  een paar bakjes andijvie uit de groentetas die niet op tijd opgegeten kon worden (binnenkort maar eens een joekel van een andijvietaart maken), zelfgemaakte seitan en deels zelfgemaakte vegankaas.

Ik vind het ideaal. Alles wat dreigt te bederven omdat het niet snel genoeg opgegeten wordt gaat hier de vriezer in. Een heel enkele keer kom ik wel eens een restje tegen waarvan ik het bestaan vergeten was, maar meestal kan ik het makkelijk binnen drie maanden alsnog gebruiken en opeten.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2013, 12:50:47 door Cornelie »
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #63 Gepost op: 19 april 2013, 13:16:00 »


Verder: porties zelfgekookte peulvruchten,

Das handig, ga ik ook maar eens doen. Als er weer wat ruimte is...
Wat is dat trouwens voor een ding op je avatar?

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #64 Gepost op: 20 april 2013, 20:45:56 »
Ik heb vd week ook mijn voorgeweekte en voorgekookte linzen ingevroren. Geen idee of dat eigenlijk wel kon :P
Want a sugarcube?

Re:Invriezen
« Reactie #65 Gepost op: 21 april 2013, 20:53:00 »
Verder: porties zelfgekookte peulvruchten,

Das handig, ga ik ook maar eens doen. Als er weer wat ruimte is...
Wat is dat trouwens voor een ding op je avatar?

Het is een aardpeer met een grappige vorm ;)
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #66 Gepost op: 25 april 2013, 22:14:36 »
Wie heeft er ervaring met zandtaartdeeg invriezen? Ongebakken dus, en met roomboter.

Re:Invriezen
« Reactie #67 Gepost op: 26 april 2013, 11:38:23 »
Ik heb het nog nooit zelf gedaan, maar deeg invriezen werkt over het algemeen prima. Er zijn zelfs mensen die ongebakken koekjes invriezen en die dan later afbakken. Zorg wel dat het deeg goed lunchtdicht ingepakt is, zodat je geen 'freezer burn' krijgt.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #68 Gepost op: 26 april 2013, 12:25:42 »
Ik heb het nog nooit zelf gedaan, maar deeg invriezen werkt over het algemeen prima. Er zijn zelfs mensen die ongebakken koekjes invriezen en die dan later afbakken. Zorg wel dat het deeg goed lunchtdicht ingepakt is, zodat je geen 'freezer burn' krijgt.

En vries je het voor taarten dan al in in de juiste vorm, of laat je een deegbal volledig ontdooien in de koelkast en verwerk je het dan verder?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Invriezen
« Reactie #69 Gepost op: 26 april 2013, 16:16:23 »
Als het genoeg was voor een taart zou ik het ook in die vorm invriezen. Anders moet je zo lang wachten op het ontdooien dat je geen tijdwinst meer overhoudt aan je voorwerk.
Een klein beetje ontdooit sneller; dat zou ik als een klompje invriezen.

Koekjes gaat trouwens prima met bijvoorbeeld chocolate chip cookies: je maakt heel veel koekjesdeeg, maakt er balletjes van en vriest die in. Op het moment dat je bezoek op de fiets stapt zet jij de oven aan en als je bezoek er is, heb jij verse koekjes.
This is between me and the vegetable!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Invriezen
« Reactie #70 Gepost op: 26 april 2013, 18:50:37 »
Laatst zag ik kant-en-klare worteltaart in het vriesvak van de Albert Heijn liggen. Toen dacht ik ineens: zou het lekker zijn om zelfgemaakte worteltaart (of cake dan, want dat pas beter) in te vriezen om het vervolgens dagen later weer te ontdooien om te eten? Heeft er iemand ervaring met zelfmaak taarten/cakes invriezen? (Meestal eet ik alles vrij snel op, dus dan blijft er niks over om in te vriezen, maar het lijkt me best handig om plakjes worteltaartcake, chocoladecake en citroencake in de vriezer te hebben!)
Groetjes, Antje

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Invriezen
« Reactie #71 Gepost op: 27 april 2013, 09:38:37 »
Ik heb gelezen dat dat prima kan, maar ik heb het nog nooit geprobeerd.
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #72 Gepost op: 27 april 2013, 11:55:00 »
Ik heb wel eens stukken appeltaart en chocoladecake (de flourless versie vh World Food Cafe trouwens) ingevroren en dat ging best goed. Wel iets minder lekker dan vers, wat mij betreft. Het knapperige vd appeltaartkorst gaat er een beetje af.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #73 Gepost op: 27 april 2013, 14:08:26 »
Ik doe het wel eens met biscuittaart voor als ik fondant taarten maak, dat gaat prima. Ook gedecoreerd trouwens.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Invriezen
« Reactie #74 Gepost op: 27 april 2013, 18:42:47 »
Okee. Dat vind ik best een positieve score tussenstand. ;) Ik ga ervoor! ;D
Groetjes, Antje

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #75 Gepost op: 17 augustus 2013, 11:16:07 »
Ik heb de hele tijd het probleem dat ik niet meer weet wat ik in de vriezer heb staan. Hebben jullie nog tips om dat bij te houden? Ik zat te denken aan labels voor op de bakjes maar tot nu toe kan ik nergens zoiets vinden.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Invriezen
« Reactie #76 Gepost op: 17 augustus 2013, 12:25:31 »
Whiteboard-stift op de bakjes. Met wat spiritus of andere alcohol is dat er zo weer af.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #77 Gepost op: 17 augustus 2013, 14:44:14 »
Oh ja natuurlijk, dat ik daar zelf niet opgekomen ben!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Invriezen
« Reactie #78 Gepost op: 17 augustus 2013, 22:04:02 »
Lijstje op de deur van de binnenkant van een keukenkastje. Alles wat in de diepvries gaat eerst labelen en daarna op de lijst opschrijven. Doorstrepen als je het eruit haalt. Simpel, werkt prima bij ons.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Invriezen
« Reactie #79 Gepost op: 18 augustus 2013, 10:09:57 »
Schilderstape op het doosje, daarop kan je schrijven.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken