Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]
91
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 31 maart 2025, 21:02:33 »
Ik had gisteren alvast een pan soep gemaakt voor vandaag. Gebonden soep (boter, bloem, slagroom) van bloemkoolstronk plus roosjes, aardappel, bleekselderij prei, ui, knoflook, tijm, rozemarijn en laurier. Alles gepureerd behalve de bloemkoolroosjes en prei (en laurier natuurlijk).

Vanavond had mijn vriend er nog verse ravioli met vierkazen bij gekookt, dus een lekker gevulde soep.

Er is nog over voor een kopje (of twee) voor de lunch morgen.
92
« Laatste bericht door Sven Gepost op 31 maart 2025, 19:05:47 »
Groentesaus van gisteren maar met couscous, zonder kaas.
93
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 31 maart 2025, 18:53:33 »
Couscous met 'zeven' groenten (broccoli, bospeen, bleekselderij, courgette, kikkererwten) in een kruidige dunne tomatensaus. Tussen de middag had ik een tosti gevuld met champignon, prei, pepertje, knoflook en kaas.
94
« Laatste bericht door Sam Gepost op 31 maart 2025, 17:03:38 »
Mijn grote favoriet: spinazie met tortellini en vierkazensaus uit de oven.
95
« Laatste bericht door niewied Gepost op 31 maart 2025, 11:46:19 »
Dongbonen. In 1953 leerde ik van de Vietnamees Dong dat je snijbonen gewoon heel kon koken en eten. Sedertdien doen we dat en zijn het dus geen snijbonen meer maar Dongbonen. Die van Ekoplaza zijn puik. Erbij aardappel (Ekoplaza, ook erg lekker) olijfolie, en een omelet met ui, venkel, knoflook, kaas.
96
« Laatste bericht door Sam Gepost op 30 maart 2025, 22:37:48 »
Pizza! Zondr pompoen maar met parika, jalpenos en vier soorten kaas.
97
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 30 maart 2025, 19:36:36 »
Een pompoenpizza! De pizzabodem bedekt met de helft van de mozzarella, daarover fijngesneden  champignons verdeeld, gevolgd door de partjes pompoen (gemarineerd in olijfolie met knoflook, chilipepertje en salie) en de rest van de mozzarella.

Vanochtend had ik als brunch stokbrood met onder andere een soort shakshuka zonder ei (je kunt het ook groenten en limabonen in kruidige tomatensaus noemen)
98
« Laatste bericht door Sven Gepost op 30 maart 2025, 18:55:16 »
Tomatensaus met courgette, aubergine en sojabrokjes. Met penne en afgewerkt met geraspte kaas.
99
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 30 maart 2025, 12:59:06 »
Vrijdag rijst met eitjes in tomatensaus en sajoer lodeh van aardappel, prei, taugé, wortel en sperziebonen.

Gisteren pasta (weer van die telefoonsnoertjes), met fijngesneden ui, aardpeer, broccoli, prei en bleekselderij. Ik had er flink wat pesto en zwarte peper doorgedaan, maar uiteindelijk was het nog een beetje flauw an smaak. Gelukkig gaf de geraspte pecorino nog wat pit.

Vandaag wordt het couscous met groenten & feta uit de oven (courgette, paprika etc). Erbij een kwarksausje met munt en tahinsausje.
100
« Laatste bericht door Sven Gepost op 29 maart 2025, 23:33:08 »
Snijbonen in mosterd-azijnsaus, vegaschnitzel, gekookte aardappels.
Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]