Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]
91
Lekker gezond / Re: Bloeddonor & vegetariër
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 17 maart 2026, 21:44:29 »
Ik heb gisteren weer eens gedoneerd. Bij de keuring vertelde ik over het vroege hooikoortsseizoen; ze vonden het prettig dat ik even had gemeld dat ik neusspray en dit jaar ook pilletjes daartegen gebruik. Gewoon voor het geval dat.
92
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 17 maart 2026, 20:03:25 »
Tagliatelle in salieboter, erbij een kruidig stoofje van broccoli, bloemkool, venkel, paprika en bruine bonen.
93
« Laatste bericht door Sam Gepost op 17 maart 2026, 09:57:57 »
Gisteren heel makkelijk een rauwkost salade, met pita broodjes met gegrillde halloumi.
94
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 16 maart 2026, 22:59:50 »
Gisteren tomatensoep met courgette, prei, bleekselderij, ui, witte boontjes, Italiaanse kruiden, pesto en veel selderij. Aan tafel wat geraspte machego erover.

Vandaag in Amsterdam voor een concert bij Kailash Parbat weer lekker Indiaas gegeten. Ik had dal palak khichdi, linzen met spinazie en rijst in één gerecht. Het was heel romig en er kwam ook nog een klein kannetje met room met fijngesneden tomaat bij en een kleine popadom. Ik had toch wel flink honger, dus ook nog chapati bij besteld. Die waren erg lekker, met ghee bestreken.

Als lunch gisteren en vandaag nog steeds de restjes van de Japanse borrel.   :angel:
95
« Laatste bericht door Sven Gepost op 16 maart 2026, 22:37:49 »
Gebakken witlof, seitanplakken, aardappels in de schil.
96
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 16 maart 2026, 19:43:24 »
Fusilli linzenbolognese.
97
« Laatste bericht door Sam Gepost op 16 maart 2026, 00:32:45 »
Saag aloo, dhal, shahi paneer, raita en zelfgebakken naan. Allemaal erg lekker geworden en nog genoeg over voor morgen.
98
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 15 maart 2026, 23:03:41 »
Een pilao van basmatirijst, chana dhal, bloemkool en spinazie. Erbij een pappadum. Kristof wilde na een lange autorit graag tosti.
99
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 14 maart 2026, 19:36:18 »
Spinazielasagne, van spinazie, prei, bosui, champignons, knoflook en pepertje in een haverbechamelsaus met edelgist.

Vanochtend heb ik gebruncht met zelfgebakken broodjes met o.a. witte bonen in tomatensaus en een bonen-seitanworstje. En ik heb van de tweede wiedergutmachungsavocado een tweede portie guacamole gemaakt.
100
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 13 maart 2026, 20:40:48 »
Een keer weer eens een uitgebreidere borrel op mijn werk, met Japanse bloesem thema. Eten was snackachtig, maar wel door onze vaste lunch catering gedaan dus prima. Er waren hele lekkere, knapperige stukjes bloemkool uit de oven, 'kip' snackjes, groentengyoza, sushirijst. Erbij bakjes met edamame, ingemaakte radijsjes, zeewierslalade, zoetzure groenen, en allerlei japanse zoutjes. Er was nog redeljjk wat over, dus een bakje mee naar huis genomen.
Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]