Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]
91
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 09 juni 2025, 20:41:45 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een fikse salade.
92
Lekker gezond / Re: Vragen over vitamine B12
« Laatste bericht door fem fatale Gepost op 08 juni 2025, 23:01:36 »
Best

Waar baseer je dat op?

Ik slik b12 en d3 omdat het voedingscentrum dat adviseert met mijn dieet en voorliefde voor factor 50, ijzer omdat ik als ik niet continu bij slik, ik steeds die zware kuren moet en die zijn vervelender en calcium/magnesium omdat dat in een bijsluiter van 1 van mijn medicijnen staat.

Mijn man en kind krijgen van mij ook d3, omdat ze (half)Latijns-Amerikaans zijn, ook volgens advies van Voedingscentrum. Bij geen van beide is nu aanleiding om er nog iets anders bij te slikken.
93
« Laatste bericht door Sam Gepost op 08 juni 2025, 21:51:39 »
Spinaziesoep, want ik had net als Eelco trek in spinazie. Gebonden met wat aardappel, en met zelfgebakken hartige muffins van amandel- en boekweitmeel erbij.
94
Lekker gezond / Re: Vragen over vitamine B12
« Laatste bericht door Ethicalgirl Gepost op 08 juni 2025, 20:13:34 »
Ik drink supplementen voor dikker groei van het haar en daar zit B8, B12 en zink. Best is om heel de B complex te drinken.
95
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 08 juni 2025, 20:02:05 »
Spinazielasagne.
96
« Laatste bericht door Sven Gepost op 08 juni 2025, 18:01:39 »
Gisteren: asperges, vegaballetjes, puree, hollandaise

Vandaag: wortels en erwten in tomatensaus met penne en (vegan) geraspte kaas
97
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 08 juni 2025, 12:42:20 »
Gisteren als lunch groentengyoza met lenteui en sojasaus.
's Avonds pandanrijst met sajoer lodeh (sperzieboontjes, aardappel, wortel, taugé), tofu in pindasaus. Ik had een extra pportie gemaakt voor in de diepvries voor als één van ons weer eens alleen eet.

Zometeen een volkoren pita met geitenkaas en wat salade als lunch, vanavond volkoren wraps met kerrieaardappels, sperziebonen en paprika.
98
« Laatste bericht door Sam Gepost op 07 juni 2025, 20:56:17 »
Zelfgemaakte rösti en appelcompôte, met mushy peas uit blik. 
99
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 07 juni 2025, 20:52:04 »
Tagliatelle in salieboter, met erbij gewokte en gemarineerde bloemkool, koolrabi, bleekselderij en bruine bonen. Toen ik dat als mogelijkheid noemde, werden Kristofs ogen meteen wat groter.

Gisteren had ik na een lange busreis thuis een lichte maaltijd: een stuk platbrood belegd met champignons, prei, bosui en kaas, gegrild tot de kaas was gesmolten. 's Ochtends had ik in het hotel al uitgebreid ontbeten en 's middags geluncht met o.a. een Aziatische fruitsalade met o.a. mango, papaya, gember en koriander - een bijzonder smakelijke combinatie.
100
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op 06 juni 2025, 21:49:01 »
Volkoren wraps met veg shoarma, gemengde sla en knoflooksaus  ;D.
Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]