Vegatopia Forum

Frankrijk

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Frankrijk
« Reactie #60 Gepost op: 28 juli 2008, 11:03:33 »
juist terug :)
ik verbleef in de dordognestreek in een huisje (oké, huis) met nog 20 andere vleeseters, familie van mijn vriend.
ik wist op voorhand dat er veel gebbq't ging worden, en dat daar geen veggieburger te vinden is, dus ik had wat quornfilets en worstjes en halloumi mee.
er is nog steeds niets te vinden, maar ik heb mij fijn gered met de meegebrachte dingen, wat gegrilde groenten en gevulde champions.
de dingen die bij de bbq werden geserveerd waren wel altijd lekker, dus ikke tevreden.

enige écht grote nadeel: foie gras is een streekproduct. en laat die familie nu dol zijn op streekproducten. :-\

Re:Frankrijk
« Reactie #61 Gepost op: 23 januari 2011, 22:37:34 »
Toch nog een reactie van mij, geboren vegetarier en daarmee dus al 68 jaar lang geen vlees gegeten.
Rondzoekend in supermarkten, vooral hele groten, vind je meestal redelijk wat toevoegingen, vleesvervangers of hoe je ze noemen wilt. Maar het wordt de laatste jaren minder gemakkelijk, dat is waar. Deze herfst een week in hotels verbleven, met groep. Het ging voortreffelijk. Tijdig melden en nog een of twee keer herhalen en alles verloopt prima.
tav kazen weet ik dat de zachte kazen tegenwoordig met biochemisch, dus veggie stremsel worden  gemaakt, ook in het buitenland.
Maar ik ben hard core vegetarier met een voorkeur voor veggie stremsel. Ik weet dat je niet tot het uiterste consequent kunt zijn, immers in de meeste snoepjes zit gelatine en in de meeste graanprodukten zitten vetten. Ik let er wel op als ik ze koop, maar weiger geen koekje of boterham bij anderen om die redenen, wel vlees en vis natuurlijk.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Frankrijk
« Reactie #62 Gepost op: 28 augustus 2014, 22:32:06 »

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Frankrijk
« Reactie #63 Gepost op: 22 februari 2015, 21:37:18 »
Last van vakantievoorpret: we gaan waarschijnlijk kamperen in Normandië en Bretagne  :cheer: :cheer:

Iemand nog tips voor leuke, rustige campings? En voor vegeatrische restaurantjes oid?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Frankrijk
« Reactie #64 Gepost op: 25 juni 2015, 00:23:45 »
Op de heenweg naar Bretagne twee vega tussenstops geboekt: in Arras, alwaar het eerste vega-restaurant van de streek is gevestigd:Mezzaluna (inmiddels hebben ze het zomermenu op Fb gezet)
en de tweede tussenstop is bij Maison du Vert in Normandië.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Frankrijk
« Reactie #65 Gepost op: 25 juni 2015, 08:55:31 »
Hmm jammer, net veel te ver voor ons denk ik.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2015, 09:11:53 door M. »

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Frankrijk
« Reactie #66 Gepost op: 25 juni 2015, 17:27:53 »
En wanneer verblijven jullie in Arras? Volgens de dochter heeft de stad een mooi historisch plein. Je weet toch dat daar een festivalletje plaatsvindt binnenkort?  :D

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Frankrijk
« Reactie #67 Gepost op: 18 juli 2015, 22:32:54 »
We waren gisteren in Arras, leuk plaatsje, hele fijne (niet goedkope, maar luxe) B&B 'Au coeur d'Eden.
Vandaag aangekomen in Ticheville. Hele mooie tuin met moestuin van Britten die 15 jaar gelee naar Normandië zijn gekomen. Lekker eten ook en fijne kamer. Jammer dat het ging regenen, zodat we na het voorgerecht naar binnen moesten.

Aiko

Re: Frankrijk
« Reactie #68 Gepost op: 18 juli 2015, 23:47:31 »
Jammer dat het ging regenen, zodat we na het voorgerecht naar binnen moesten.

Ben je van suiker?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Frankrijk
« Reactie #69 Gepost op: 19 juli 2015, 07:26:02 »
We waren gisteren in Arras, leuk plaatsje, hele fijne (niet goedkope, maar luxe) B&B 'Au coeur d'Eden.
Vandaag aangekomen in Ticheville. Hele mooie tuin met moestuin van Britten die 15 jaar gelee naar Normandië zijn gekomen. Lekker eten ook en fijne kamer. Jammer dat het ging regenen, zodat we na het voorgerecht naar binnen moesten.

Dat ziet er allebei leuk uit zeg! Hoe was het eten bij Mezzaluna, lekker?
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Frankrijk
« Reactie #70 Gepost op: 19 juli 2015, 11:18:45 »
Jammer dat het ging regenen, zodat we na het voorgerecht naar binnen moesten.

Ben je van suiker?

Mijn zusje op haar werk in Engeland had ooit, toen ze naar buiten ging in de regen, gezegd "don't worry, I'm not made of sugar". Hilarisch vonden ze het ;)

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Frankrijk kamperen
« Reactie #71 Gepost op: 19 juli 2016, 19:41:45 »
Ik ga ws een weekje naar Normandie in augustus. Iemand suggesties voor een leuke camping, niet te grootschalig en te veel poespas, maar wel verse broodjes, schoon sanitair en evt een zwembad?
Za Zemiata!