Vegatopia Forum

Snacks voor bij de friet

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

parttime veggie

Frieten met...?
« Reactie #40 Gepost op: 03 mei 2006, 12:07:48 »
Morgen wil ik verse frietjes maken. Vroeger kwam er een biefje bij en de laatste tijd een spiegelei, maar ja, dat verveelt ook.
Weet iemand wat echt lekker smaakt bij frietjes?

Thanks!!

parttime veggie = nu fulltime veggie ;)

Gwennepen

Re:Frieten met...?
« Reactie #41 Gepost op: 03 mei 2006, 12:17:19 »
Ik doe wel eens champignons en uien bakken en dan vegetarische jus(van tabletje)erbij.Soort van vegetarisch frietje stoofvlees.

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #42 Gepost op: 07 mei 2006, 14:27:35 »
Vegi bamihap
kaaskroket
quorn nuggets

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #43 Gepost op: 08 mei 2006, 13:19:01 »
Laatst een vetera bamihap gegeten was echt lekker ! Nu nog die tofu roll proberen
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Juffrouw Doddeltje

Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #44 Gepost op: 08 mei 2006, 14:12:19 »
Egg and chips!

- verse, dikke patat
- azijn
- zout op de patat
- spiegelei (of twee) dat nog vloeibaar is van binnen
- zout op het ei

Ei kapot prikken en je hebt een sausje. 't Is jammer dat de meeste chippers tegenwoordig de eieren zo hard bakken. Bij de 'Hollandse' patat prefereer ik een vegetarische frikandel, tegenwoordig ook te verkrijgen bij Albert Heijn meen ik. Een ander vegetarisch vetfestijn is Canadese 'poutine':

- wederom verse, dikke patat
- zout
- geraspte kaas (allerlei soorten, liefst pittige)
- (vegetarische) jus, flink dik

Men neme een bord. Patat er op, zout er over, veel kaas, en afmaken met een flinke hoeveelheid jus. Klinkt smerig, is lekker.
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2006, 14:14:15 door Juffrouw Doddeltje »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #45 Gepost op: 08 mei 2006, 19:54:03 »
Sommige snackbars verkopen ook de cheesecrack, ik geloof van Mora. Die is iets pittiger dan de halve-maan kaassoufflé. Bij mijn ouders in het dorp hebben ze ook de sajoera. Heel erg lekker (met een pittige vulling van o.a. boontjes en mais) maar ik heb hem nog nooit ergens anders gezien. Ik weet eigenlijk niet of ze bij de supermarkt of groothandel te koop zijn, ze zijn wel een keer eerder besproken op het forum, ik geloof dat Bast ze ook kent.

Sajoera kroketten zijn een van de weinige groentekroketten die ik wel lekker vind. Andere merken vind ik vaak echt flauwe meuk en die gooien er champignons enzo :nooo:

Nog zeldzamer dan de sajoera is de hot kaassouffle. Voorzien van een iets donkerder jasje en een pittigere kaasvulling, vind ik die lekkerder dan de cheese crack.
Mozzarellasticks zijn ook wel lekker, maar die gaan me snel vervelen.

De kroketten en bitterballen van Goodbite zijn ook heel goed te doen, maar ik zie ze praktisch nergens meer :-\

In de natuurwinkel en ook diverse toko's heb je diverse zakjes die je met water aan kan lengen en daarna de frituur in kan mikken.  Falafel, dal vada (linzenballetjes met kruiden), bhaji's (kikkererwtenmeel met stukjes groenten en kruiden) etc. Ben je minder lui, dan kun je het zelf natuurlijk allemaal samenstellen. Verser, lekkerder en geen rare toevoegingen.

Kroepoek frituurt ook lekker snel. In een ander topic werden diverse vegetarische varianten besproken.

En je kan natuurlijk zelf van alles in een fillodeegje mikken.
Feta met wat kruiden, spinazie met dat stukje kaas wat in de koelkast uit ligt te drogen, linzen met kruiden, aardappel en doperwtjes met wat garam massala ofzo.

Of je haalt groente door een deegje. Bier- of tempura beslagje. Pepertjes vullen met kaas en dan in een deegje frituren (Jalapeñopoppers ook wel).

Krijg enorme zin in een uitstapje naar Bora Bora. Die hebben gefrituurde kaasstengels en spinaziekaaskroketjes :cheer:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #46 Gepost op: 14 mei 2006, 17:39:55 »
Vegetarische bickyburger is ook heerlijk!
Broodje, vegiburger ertussen en bickysaus en ketchup

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #47 Gepost op: 14 mei 2006, 20:39:46 »
Bickysaus?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2006, 17:02:12 »
ja, is zo'n gele saus.. Ze noemen het hier zo =) Ik zal s ff gaan kijken of er nog iets anders op de fles staat.
Er staat gewoon op Bicky Dressing. Het is een gele fles. Normaal ook in NL te krijgen..

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #49 Gepost op: 15 mei 2006, 19:38:38 »
Zo'n gele saus met kleine stukjes ui? Ook wel joppie of smulsaus?

Er zijn trouwens ook nog Asia Kerry flapjes. In Leeuwarden at ik die weleens op de markt, maar een enkele Chinees heeft ze ook.
Heb ze al in geen jaren meer gegeten, maar het zijn een soort vegetarische vlammetjes, maar dan met vegetarische groentenvulling en minder pittig.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #50 Gepost op: 16 mei 2006, 16:05:05 »
Vegetarische bickyburger is ook heerlijk!
Broodje, vegiburger ertussen en bickysaus en ketchup

En normaal ook nog augurk en gefrituurde stukjes ui (de enige manier waarop ik ui echt mag).
Gisteren nog gegeten.

parttime veggie

Re:Frieten met...?
« Reactie #51 Gepost op: 16 mei 2006, 21:12:32 »
Ik doe wel eens champignons en uien bakken en dan vegetarische jus(van tabletje)erbij.Soort van vegetarisch frietje stoofvlees.

Denk dat ik dit wel eens ga proberen omdat ik toch graag een sausje bij de friet wil hebben anders zijn ze zo droog. :P
En tja, satesaus kan ook natuurlijk met quorn ofzo maar niet altijd.

Tanja

Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #52 Gepost op: 17 mei 2006, 10:01:43 »
Bij de Jumbo hebben ze heerlijke vegetarische loempia's. Liggen in de koeling per twee verpakt en kunnen ook in de oven. Zijn van die rechthoekige, dus geen vietnamese.

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #53 Gepost op: 18 mei 2006, 17:42:53 »

En normaal ook nog augurk en gefrituurde stukjes ui (de enige manier waarop ik ui echt mag).
Gisteren nog gegeten.

Jaa!! Aan de uitjes had ik niet meer gedacht (en dat is ook de enige manier waarop ik ui lust). En augurk lust ik niet  :p

Kaatie

Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #54 Gepost op: 01 december 2006, 13:11:02 »
Ook erg lekker: champignonkroketten, die eet ik er zelf altijd bij. En AH heeft vegetarische frituurhapjes met spinazie en zo gevuld, liggen in het vriesvak, ook mjammie

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #55 Gepost op: 01 december 2006, 13:38:48 »
Egg and chips!
Grrrrrrrrrrom,  :P dat klinkt lekker !! mmmm even lekker als chips met een gebakken ei, haha.

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #56 Gepost op: 01 december 2006, 21:16:56 »
naast friet meestal groenten en quorn burger... lekker saai. :D

Gwennepen

Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #57 Gepost op: 16 februari 2007, 11:57:50 »
Ik kocht net bij de C1000 geitenkaasballetjes gevuld met honing voor in de frituurpan. Ik ben zoooo benieuwd, maar we eten deze week pas morgen friet. ;)

Walhalla

Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #58 Gepost op: 16 februari 2007, 23:16:43 »
Bij de Lidl (of de Aldi, maar dacht echt de Lidl) hebben ze een soort oosterse snacks, zit in een rood met zwarte doos. Die zijn echt lekker! Zit ook volgens mij totaal niets dierlijks in.


Gwennepen

Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #59 Gepost op: 17 februari 2007, 19:35:57 »
geitenkaasballetjes gevuld met honing voor in de frituurpan

Lekker! :yummie: Maar eigenlijk meer als party-hapje, vind ik, dan als snack bij de friet.